Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, jen by mě zajímal váš názor.
Prodala jsem kolo na inzerát. Kupující poprosil zda mohu poslat na dobírku za předem u jednanou cenu. Po telefinické domluvě jsem se dohodla, že s tím nemám problém, ale chci zálohu na účet 1000, že si zásilku opravdu vyzvedne a zbytek ceny bude dobírka, kupující zaplatil zálohu a kdyýž jsem kolo odeslal na dobírku s doplatkem, tak si ho kupijící odmítl převzít a kolo mi přišlo zpět. Nemalé poštovné, balné, ztrátadosti velkého času, doprava na poštu kamarádem (dodávka) a schánění obrovské bedy bylo k ničemu.
Takové jednání to je o ničem.
Vrátili byjste zálohu?
Zatím nemáte žádnou jinou komunikaci.
Tak počkejte, až se Vám adresát kola ozve, jaké informace podá. Co bude vysvětlovat a co bude chtít dále. Zatím by to byly samé odhady.
Na vrácené zásilce /posílal jste přes Českou poštu?/ by správně mělo být napsáno, proč nebyla zásilka doručena - tzv. lepka /lepící obdélník se zaškrtnutým políčkem adresát neznámý, odstěhoval se, nebo odmítnuto/. A pokud byl adresát vysloveně v kontaktu s doručovatelem a kolo odmítl převzít, tak by to mělo být na krabici napsáno, jeho podpis a datum. Např. odmítám převzít - Novák Jaroslav - dne toho a toho. Protože jakmile adresát odmítne převzít, tak to tam musí napsat, a jakmile to odmítne i napsat na zásilku, tak to doručovatel tam musí též poznačit - adresát odmítl převzít i odmítl uvést důvod s podpisem. Tím se pošta chrání, že špatně doručovala.
Takže vyčkejte, s čím adresát kola přijde.
Záleží na tom, co jste měli ujednáno - tedy zda záloha ne/může být použita na uhrazení nákladů s odesláním zboží.
@denon - Záloha byla na to, že obchod bude uzavřen potažmo nestane se , že si dobírku nepřevezme.
A na to se ptám - máte to někde doloženo, že nedojde-li k převzetí, záloha propadá? Kupující ji od vás chce vrátit?
Takové lidí miluji, nechceš kolo, nebudeš jej mít. Zálohu nechejte u sebe uležet. PO měsíci, až se zákazník moc bude domáhat, tak mu ze zálohy odpočítejte vše a zbytek mu pošlete. Myslím vše včetně vašeho času, moc mu ze zálohy nezbude.
P.S. Po měsíci bych mu zálohu rozpočítala tak, že mu vracím 8,- Kč. Ale poslala bych mu rozpis a osm kaček vrátila na účet.
@denon - logicky vzato zálohu jsem požadoval právě aby se nestalo, že někomu něco pošlu a on se na to pak vyprdne a zásilku odmítne, tak to musel pochopit i on
Nemůžete spoléhat na to, že kdokoli cokoli pochopí dle vašich představ. Vyčkejte věcí příštích - tedy vrácení zásilky a případného požadavku kupce na vrácení zálohy. Pak mu vyčíslete náklady a sdělte mu, že vracíte pouze rozdíl mezi jimi a zálohou - tentokrát již písemně a prokazatelně.
podle cisla baliku bych se podival na cpost.cz proc neprevzal, tak je to vetsinou psane co a jak , pokud je problem na jeho strane a ne na strane posty tak bych nic neresil a nevracel mu ani korunu
taky pokud neco prodavam pres sbazar a nekdo uz je po emailu/telefonu takovy "divny" tak chci postovne predem, pokud potom neprevezme neresim, nevidim duvod proc bych mel vyhazovat penize za to ze je nekdo trotl
pokud bys mela treba nejaky eshop bylo by to neco jineho, jsou tam urcite podminky ale soukromy prodej je neco jineho
akorat je treba zjistit jestli neni problem u posty, balik mu ani nedorucovali, listek o tom ze ma balik na poste nedorucili takze on v podstate o nicem nevi, ceka na balik a zacina si myslet ze si jen podvodnik
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.