Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, nevím, jestli můj dotaz patří do této rubriky, ale zkusím to. Pracuji jako mzdová účetní už několik let v jedné firmě. Poslední dobou mě vedení společnosti podezírá, že ode mě unikají údaje o mzdách. Údajně někteří zaměstnanci uvnitř firmy a dokonce prý i někteří bývalí zaměstnanci mají informaci o mzdách kolegů a bývalých kolegů.
Já ale opravdu nikomu takovéto informace nepředávám. Lidé, kteří mají svůj počítač, tak si výplatní pásku zobrazují sami přímo na svém PC (mají přístup pouze ke své pásce a ke své docházce). Lidé, kteří nemají počítač, tak jim dávám výplatní pásku osobně do ruky v zalepené obálce. Všechny podklady mám zamčené v kovové skříňi a klíče mám jen já a nosím je u sebe. Počítač mám zaheslovaný a hesla měním. Na síť mzdové věci vůbec neukládám - vše mám uložené na svém disku. Vedení firmy posílám často různé mzdové reporty a naopak od vedení dostávám e-mailem pokyn k vyplacení odměn, navýšení mzdy atd. Soubory jsou ale chráněné heslem, které si předáváme buď na papírku a nebo formou sms. Nejsem odborník na IT techniku, ale nemůže třeba nějaký zhrzený zaměstnanec nám vlézt do pošty? Může si zaheslovaý soubor otevřít a jde takového člověka vypátrat?
Nabourat ty vaše databáze by určitě šlo, pochybuji, že jste za nedobytnými routery. Ale otázkou zůstává, proč by to někdo dělal? Jen aby znal výplatu ostatních mi to přijde dost přitažené za vlasy. Spíš to bude opravdu drbárna, jak píšou i ostatní. Z některých lidí mám pocit, že drbání je pro ně závodní disciplínou, že v tom chtějí být prostě nejlepší..
Na druhou stranu, asi bych to nepodceňoval. Můžete mít někde chybu v zabezpečení, třeba někdo v síti má díky nějaké chybě přístup k vašim datům, aniž by se o to snažil, jen na to náhodou přišel. Požádejte IT oddělení o kontrolu zabezpečení a zostřené sledování přístupu k databázím, třeba zrovna v období výplat. Nic není neomylné, i technika někdy selže.