Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Jak prodávat své výrobky

Od: michaltopic* odpovědí: 8 změna:

Byví mě vyrábět věci ze dřeva. Zjistil jsem, že by o to byl zájem. Stojí mě to peníze, čas a docela dost i práce. Když si vezmu cenu a počet kusů, tak to teoreticky může hodit i několik tisí měsíčně.

Co bude obnášet prodej? Musím mít ŽL a kolik by případně stále? Jak na daně? Neznám Danu a nech ždně Daně platit, ale dnešní svět ... EET? Hlášení úřadu, poplatky a tak? Co prodejní burzy? Tam se platí poplatek za místo, ale co když příjde kontrola z ŽÚ?

Máte někdo zkušenosti?

Jsem amatér, ale chtěl bych do toho jít.

Díky.

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

iz*
hodnocení

3x

Ano, jakmile začnete něco vyrábět za účelem dosažení zisku, potřebujete živnostenské oprávnění. Jestli se nic nezměnilo, zaplatíte za 1.000 Kč. Začít byste podle mne měl nastudováním živnostenského zákona a dalších souvisejících předpisů.

Problematika je široká, není tu dostatečný prostor Vám zde vše vysvětlit.

michaltopic*
hodnocení

Děkuji za odpověď. V tomto duchu jsem to vyčetl i na internetu. Jen mě zjímá, jestli se tu najde někdo, kdo mi uvede třeba nějaký konkrétní případ z vlastní zkušenosti.

iz*
hodnocení

1x

Michale, poradila bych udělat to obráceně. Napřed si nastudovat předpisy, zvážit svou výchozí situaci (jste zaměstnanec nebo student, nebo snad důchodce?), své možnosti a záměr a potom se ptát konkrétně.

Jiná situace bude v případě, že půjde o SVČ vedlejší, jiná v případě SVČ hlavní.

Další otázka je, jestli jako amatér nebudete potřebovat odborného garanta.

michaltopic*
hodnocení

Jsem normální zaměstnanec a výrobky nemají nic společného s tím, co dělám v práci.

matesj