Nejste přihlášen/a.
Během trvání manželství mi matka darovala opakovaně větší peněžní částky, za které jsem koupila nemovitosti, které pronajímám, a akcie. Manžel je veden jako spolumajitel, neměla jsem důvod zužovat SJM. Žádnou darovací smlouvu nemám, ale matka ještě žije. Nyní se chce manžel rozvést po 37 letech manželství. Já jsem ZTP, invalidní důchodkyně 3. stupně. Peníze z pronájmu a svůj důchod jsem užívala pro běžný chod domácnosti, manželovy výdělky sloužily k placení investic do společného rodinného domu apod.Bude mít manžel nějaké právo na výše zmíněné nemovitosti a akcie? Matka by napsala čestné prohlášení, že peníze darovala mně.
Nejsem právník, ale není nad čím uvažovat - manžel už dlouhé roky SPOLUVLASTNÍKEM těch nemovitostí je a navíc jak uvádíte, tak ze společných příjmů (především manžela) byly realizovány investice do těchto nemovitostí.
Myslím, že byla chyba, že jste manžela učinila spolumajitelem nemovitostí ,které jste pořídila z darovaných peněz od matky. Jenže chápu vás, a ono se říká, po bitvě je každý generál... Manžel to má asi dobře spočítané a jistě si nenechá ujít ani podíl na RD. Co se akcií týká, tam to zřejmě bude obdobné, záleží na tom, na koho jsou psané.Počítejte s velkou soudní bitvou, pokud se nedohodnete sami dva s mužem na vypořádání majetku. Zvažte, zda vám to stojí za ty nervy , čas a prosouzené peníze, navíc s nejasným výsledkem. Fundovaně vám v tomto případě poradí pouze právník.Přeji vám pevné nervy a hlavně zdraví.K.
alfa a omega je to, co je napsáno v listu vlastnictví na katastru nemovitostí. Jestliže jsou nemovitosti zapsány tak, že jsou v SJM (společném jmění manželů), pak se vypořádají na 1/2 s přihlédnutím k investicím.
Na druhou stranu je však potřeba zapomenout na to, že neprokážete-li to, že jste investovala peníze od matky, které věnovala pouze Vám, pak je tu poměrně problém, protože není-li prokázán opak, bere se že peníze byly ze SJM.