Nejste přihlášen/a.
Dobrý den. Jsem klientem České spořitelny, ale teď mi skončilo pětileté období, kdy jsem měla vedení účtu zdarma. Nabídli mi tedy změnu, která pro mne bude podle nich strašně výhodná. Jedná se o nějaký produkt pod názvem "Účet se službou-moje zdravé finance". To co mi nabízí, je naprosto nepřijatelné a směšné. Nepotřebuji žádného osobního "bankéře", který mi bude radit jak spořit u nich, nebo jak investovat, nebo jak si vytvářet rezervy. To umím bez nich. A navíc je tam dost služeb zpoplatněných a to prý je pro mne velká výhoda. Nebudu popisovat další absurdnosti, které mi nabízí, jako "úžasné zvýhodnění svých služeb". Takže od nich chci odejít. Našla jsem si v blízkosti bydliště pobočku Fio banky, kde to vypadá, že je vedení účtu zdarma. Máte někdo svůj účet u této banky? A jak jste spokojeni třeba s interbankovnictvím. Mají to udělané přehledně? Děkuji za odpovědi.
Jsem už starší dědek 79 let a od ČS jsem kvapem odešel.Jsem už delší dobu u české FIO banky a můžu jen potvdit,že to je opravdu perfektní.Platební kartu mám pro platby v obchodech a ostatní platby platím doma z počítače přes interbanking a za tu dobu jsem vůbec banku nemusel navštívit a žádný problém jsem nemusel řešit a vše opravdu funguje bez problémů.CHodí mě tam na účet důchod a jsem se službami, které banka poskytuje opravdu spokojen a je to ůplně zadara.Té banky se opravdu nemusíš bát.
Kdysi jsem se děsně rozčilovala nad novým designem internetového bankovnictví, ale rychle jsem si zvykla. Je přehledné a docela se mi líbí, že si můžu u některých plateb nastavit, že je není třeba autorizovat (převody mezi mými účty a platby myslím do 500,-, ale tam autorizaci mám). Pak mi tam chodí zprávy, kdykoliv změní nějaké podmínky - málokdy je to něco nevýhodného - kde vždy jasně píší, že pokud nesouhlasím, můžu odstoupit od smlouvy, prostě by to mělo být férové.
Kdybych nebydlela v centru města, vadilo by mi, že nemají moc bankomatů, ale takhle ve svém okolí mám hned 3... + kdykoliv zaplatím karotu za 4000,-, tak mám výběr z jiného bankomatu zdarma. Jen pro info. Já jsem spokojená.
jurajjuraj mi připomněl jednu věc, kterou mě Fio dokázala namíchnout. Ať jenom nechválím Nedávno jsem si u nich zařizovala podnikatelský účet. Kromě něj mám ještě 4 další - 1 běžný a 3 spořící. Nesmírně mi totiž vyhovuje spořit si na nějaký účel, takže jeden spořící účet je na fin. rezervu, druhý na něco, o čem sním, a třetí je na prázdniny (na výpadek příjmů). Ještě bych tam ráda měla účet na daně a další věcičky, na které budu potřebovat peníze, ale netroufnu si. Oni mi totiž při zařizování toho podnikatelského účtu vyčetli, že tam mám moc produktů... tak nevím, jestli to byla jen divná poznámka, nebo jestli bance opravdu nějak škodí, že jeden člověk má vícero účtů. Ale jejich pravidla to umožňují, tak co frfňají
Před rokem jsem od Spořitelny přešla k FIO právě ze stejného důvodu. Skončilo období s vedením účtu zdarma a abych měla další vedení zdarma, musela bych si založit další finanční produkt, což jsem nechtěla. Takže jsem odešla k FIO. Po tom, co jsem u nich zřídila účet a dala podnět k tomu, aby zařídili převod (trvalé platby atd.), volali ze Spořitelny, že teď by tedy vedení účtu zdarma šlo. Říkám máte smůlu, už to rušit nebudu, měli jste si vzpomenout před týdnem. U FIO jsem spokojená, internetové bankovnictví není o nic horší, než u Spořitelny. Pokud dodržíte určitá pravidla, můžete si zvolit vlastní číslo účtu, takže si ho konečně pamatuju a jako bonus mi za celou dobu, co jsem u nich, nikdo nevolala a nenabízel žádné další finanční produkty, kreditní karty, nic.
Podle mne má Fio banka velice jednoduché a přehledné internetové bankovnictví.
Hodně firem, spolků, hnutí, neziskovek apodobných, kam se posílají dary má transparentní účty právě u Fio.
Zde bych porovnala možnost vybrat hotovost u banky Fio a ERA - poštovní účet. Poštovní účet je také zdarma, pokud tam přistane určitá částka za měsíc /podle věku/. I výbět na přepážce je jednou za měsíc zdarma a navíc může peníze jednou zdarma přinést doručovatel až domů. Podle mne je Poštovní účet velice vhodný pro důchodce. Sice to bankovnictví mě rozčiluje /samozvaně vyplouvají odkazy i když na ně člověk nekliká, jenom na ně najede/ ale to si potom člověk dá pozor.
Úpravy /kosmetické/ dělají každé banky. Poštovní banka je podle mne velmi dobře zabezpečená. Pokud je to možné doporučuji vyzkoušet obě Fio i Eru /já mám tedy obě/. Na každou mi jde /plus a mínus/ něco jiného, ale Fio nemám ve místě, kde bydlím. Proto ta poštovní, je více po ruce.
Fio je úplně zdarma a nežere nic, takže může být pořád v záloze.
Ano, potvrzuji výše uvedené ,,pb,, - číslo jsem si vygenerovala asi na třetí pokus také svoje, což je super.
Suzymon,mám také Fio.za učet nic neplatím,jen výběr 30kc,ale to jednou,takže mi nevadí.Bankovnictví je celkem přehledné..výpisy mi domů nechodí,ale můžu sledovat na bankovnictví,tak proč..Jsem spokojená,nebo-li mně nic nebylo proti srsti,zatím..
Sice trochu s křížkem po funuse, ale přidávám se ke spokojeným klientům Fia - máme tam sice "jen" provozní účet, tj. společný s partnerem (a každý svůj jinde), ale jsme s nimi spokojení. K tomu výběru z bankomatu - mají určitý počet výběrů měsíčně i z cizího bankomatu zdarma, účet je zdarma, a krom toho, že tam mám společný, mám u nich i euroúčet - občas se hodí. A k němu eurokartu - platím z něj v zahraničí, a pokud mi občas nějaká eura přijdou, pak je zase v eurozóně utratím, jinými slovy neztrácím za konverzi. Za příchozí europlatbu (není-li z ČR/SR) se platí myslím 3/4 eura, což je v pohodě. A v neposlední řadě mi vyhovuje, že se dá ke kartě sjednat cestovní pojištění - "prostřední" (tj. ani nejlevnější ani nejdražší) vyjde na 60,-/měsíc, zařídit i zrušit se dá online (to jediné je v online bankovnictví ale dost nepřehledně udělané, to bych jim vytkla). Takže za mě spokojenost a držím pěsti. PS: Neznám nikoho, kdo by dobrovolně zůstal u ČS...
Moje osobní zkušenost se spořitelnou je taková, že musíte tyto věci řešit s centrálou po telefonu, protože na pobočkách jsou líný baby co nemají žádný pravomoce a je jim to jedno. Oni si oddělají a mají svoje jistý. Taky mi nedávno tohle 5leté období skončilo. Nejdřív jsem šel na pobočku, kde mi tohle baba sdělila. Pak jsem volal na linku, baba sice tvrdila, že nic nejde, tak jsem ji oznámil, že slovo nejde neznám kor v bankovnictví a financích a jestli se jim něco nelíbí můžu jít jinde...že je mi jedno kde ty peníze budou ležet...za týden mi volali zpátky a snažily se mi nabízet přesně tohle...také chytré finance..striktně jsem odmítl, že nic takového nechci...chci to co jsem měl doposud žádné změny, ale prostě zadarmo...ať se snaží...za další týden volala další baba...a voila la...naráz všechno šlo...takže zde je jediná rada...být neodbytná(ý)...
Možná budu výjimka, ale já si na ČSp ztěžovat nemůžu. Mám u nich účet snad 20 let. Poplatky sice platím, ale zároveň mi ČSp vrací celou částku jako "odměnu za věrnost". Takže 0 od 0 pojde. Bankomaty ČSp jsou na každém 2 rohu, v každém větším městě. Výběry z jejich bankomatů mám zdarma. Pobočku mám 150 m od baráku, ale byl jsem tam jen párkrát (naposled, když jsem si omylem zablokoval přístup přes Internet). Když se mi pokusí nabídnout nějaké změny, prostě odmítnu. Osobního poradce neřeším (ještě jsem ho ani neviděl), když budu něco vyřizovat na pobočce, obrátím se na kohokoliv v pobočce. Já důvod měnit banku nemám.
Magdon, to chápu. Ale já u nich 20 let nejsem, takže žádný věrnostní plán se na mne nevztahuje a určitě do nich nebudu ještě 15 let cpát peníze, aby mi pak oni milostivě nabídli tuto možnost. To by teda 0 od 0 nepošla. To by se mi sakra prodražilo a byla bych hodně hloupá, kdybych nevyužila možností, které jste Vy, před dvaceti lety neměl! Já jsem byla také pět let spokojená, ale teď mi to spokojené období po pěti letech skončilo . A ty jejich návrhy, které mi nabízí, jsou pro rozumného člověka nepřijatelné. Hlavně když má možnost jít tam, kde bude zase spokojený. Kdybyste byl na mém místě, tak byste určitě uvažoval jinak. A ty výběry z domovských bankomatů, mají zdarma všechny banky. To není privilegium ČS. Ale chápu, že Vám se u nich líbí. Za takových okolností, by se mi také líbilo a otázku bych nepokládala, neboť by nebylo co řešit.
A výjimka asi nebudete, ale já do ní bohužel nepatřím a proto to řeším.
Honzas1, přesně takový to na mne udělalo dojem také. Magdonovi sice na konci roku ten "kapitál" vrací, ale každý měsíc mu strhnou určitou částku. A určitě není sám, takže to mají dobře spočítané, aby na tom vydělali oni a ještě si klient myslí, jak jsou korektní. Kdyby to bylo ve prospěch klinta, tak to nemusí dělat tak složitě a rovnou mu vést účet zdarma. Ale oni si takto od klientů vlastně celý rok půjčují peníze, se kterými celý rok vydělávají na burze a pak klientovi sice jeho "půjčku" vrátí, ale nedají mu žádná procenta navíc, které by mu právem patřily, protože díky jeho penězům, oni vydělali sakra prachy. A ještě mají tu drzost, že mu nakecají, že mu to vrací proto, že je jejich stálý klient a že on je u nich VIP klient, který má právo na toto privilegium. No a každý jim to sblafne, jak je vidět. Docela by mne zajímalo, kolik takových "privilegovaných" klientů "spořka" má. Asi bychom se hodně divili, kolik jich je a mohli bychom dojít k závratné sumě, kterou si takto lišácky, od svých důvěřivých a spokojených klientů, každý rok vypůjčí a pak jim to vrátí bez halíře úroku zase jednorázově zpátky, klient je celý šťastný a spokojený, jak jsou korektní a oni ho v klidu okrádají dál. Jo, ono to chce trochu zapřemýšlet a všechno je úplně jinak, než jak se to jeví z "první vody". Tak jestli mi tohle nabídnou, tak teda na tuhle jejich kulišárnu nepřistoupím. Buďto mi povedou účet zadarmo, stačí to, s čím už mohou disponovat zadarmo tím, že mám na účtě stále nemalou částku, nebo jdu od nich pryč.
Honzas1 + Suzimon - "Magdonovi sice na konci roku ten "kapitál" vrací"
Nikoliv na konci roku, ale každý měsíc, ihned po stržení poplatků. Ty polžky jsou na jednom výpisu těsně pod sebou se stejným datem, jako výdaj a příjem. Takže jim žádný "kapitál" nepůjčuju.
Aha,ale to jste se špatně vyjádřil. Ano, přesně takto a přesně tu samou sumu jsem platila-neplatila já, po dobu pěti let. Vždycky mi odečetli těch 228 korun a vzápětí je zase přičetli. Takže to dělali asi proto, abych si uvědomila, že mi dělají vlastně velkou službu. Tak dobře. Ale teď mi to období skončilo a už to není tak "růžové". Už chtějí peníze. A na to můžu, ale nemusím přistoupit. A já na to přistoupit nechci! A hlavně nepřistoupím na to, aby mi zlikvidovali můj eurový účet, který oni nazývají "spořící" a převáděli mi můj důchod, který mi chodí v eurech, automaticky na koruny s tím, že mi dají k dispozici další korunový účet a že pro mne zřídí "lepší" spořicí účet.
Toto je jejich nabídka: "S novým účtem "Moje zdravé finance", Vám zrušíme Spořicí plán a naspořené peníze převedeme na Váš účet. Místo Spořícího plánu, (což je ten eurový účet a mám tam dost peněz, protože nemám potřebu vybírat každý měsíc a tak to asi považují za nějaké spoření), si můžete založit "Spoření České spořitelny."
Doslova opsáno. Takže oni považují můj měsíční důchod z Francie za nějaký spořicí plán , nebo co? Ale asi to tak bude. Zřejmě předpokládají, že mám ve Francii nějakého "Ferdu" při penězích, který mi měsíčně posílá určitou částku v eurech, abych tady nestrádala. Jak je vidět, nemají s tím vůbec žádné zkušenosti. A když to tak píši, tak si vzpomínám, že mi to dokonce ta slečna tady u nás na pobočce řekla, že jsem v Poděbradech jediná, které k nim chodí důchod z Francie. Já už fakt nevím, co si mám o tom myslet. Záda se mi už o hodně zlepšila, takže já půjdu v pondělí do banky a tam položím otázku, jak to celé myslí. Rozhodně dám vědět, jak to celé pokračuje.
A teď mne napadlo. Oni přece musí vědět pohyb na účtech. A jelikož vidí, že mi na ten eurový účet přichází každý měsíc Eura a já je nevybírám několik měsíců, tak si myslí, že to nějaké zvláštní "spoření". Protože člověk, který pobírá důchod, tak z těch peněz musí žít a musel by tam teda být stálý pohyb. No, jenomže já to mám jinak, protože mám jiné rezervy a nepotřebuji ty peníze každý měsíc. Tak prostě vybírám nárazově, jenom to, co potřebuji pro tu svou kamarádku. Ale do toho jim přece vůbec nic není, co já si dělám se svými penězi a odkud mi přichází. Od nich přece vůbec nic nechci a můžou být rádi, že u nich "leží". Strašně se těším na pondělí a na tu návštěvu. Asi budu mluvit s paní ředitelkou, protože ta paní u přepážky, mi rozhodně nedokáže odpovědět. Dám vědět.
Tak tuhle banku Moneta jste si nevybrala moc dobre, ať uz se v minulosti jmenovala jakkoliv (predávali si ji s častou zmenou názvu jak horkej brambor ) byla vzdycky vuči klientele falešná, to poznate sama, pokud si to ješte nerozmyslite. Tam časem oškubou kazdeho duverivce, i kdyz budou mluvit o výhodách
Škoda, ze tam v okoli nemáte Equa nebo Fio - jedine opravdu bezpoplatkove banky bez nucených podminek.
Jak to myslíte, časem? Že jako po čase změní podmínky vedení účtu? Tak to by se mi opravdu nelíbilo, protože tomu se právě chci vyhnout. Je asi zbytečné se jich na tohle přímo zeptat, protože to nepřiznají. Jedině to nějak dát do smlouvy, že po dobu deseti let, se žádná změna konat nebude. Ach jo, já nakonec budu muset jet do toho Nymburka. Ta "Equabank" má dokonce ve středočeském kraji pouze 2 pobočky a ty jsou teda od Poděbrad hodně daleko. Takže ta v úvahu nepřipadá vůbec. Tak mi opravdu zbývá jen ta "Fio".
Nevim jak často potrebujete chodit na pobočku, já mám obe banky celkem blizko a mám u nich nekolik učtu (BU,SU,devizove..), ale osobne tam skoro vubec nechodim, vsechno rešim pres IB, jen občas vetši vklady/výbery provedu osobne na hotovostni pokladne Fio banky. Za nekolik let jsem u nich neplatila ani korunu popl., utekla jsem uz dávno od tech vyderaču ČS a GE (Moneta)
Už jsem to psala. Kvůli mému běžnému účtu tam nemusím vůbec, všechno dělám z domova přes interbanking. Ale musím jít osobně 3x do roka, pro ta eura v hotovosti. Jinak tam také nemusím. Ale už jsem to prodiskutovala s kamarádkou, ta eura jsou vlastně pro ni, takže se domluvíme a ona mne do Nymburka hodí autem a je to vyřešené. Takže vyhrála Fio banka. Teď jsem tady právě měla jinou kamarádku a ta měla kdysi účet u Monety a odešla od nich, protože se k ní nezachovali dobře. Je to sice už hodně let, ale mám obavy, že se jejich praktiky nezměnily, pouze je dnes umí lépe zakamuflovat. Takže bych byla za chvíli zase v podobném problému.
A děkuji Vám za odpověď. Bodovat už nemohu, všechny body už jsem rozdala.
Stire, já se půjdu tady zeptat do té Monety, mám to kousek, ale opravdu se začínám bát, abych za pět let nebyla ve stejné situaci. Kdybych mi šlo jenom o běžný účet, tak by mi to nevadilo, ale já to musím měnit hlavně v té Francii a to je otravné. Ale půjdu ještě do té spořky a tam jim rovnou řeknu, že jestli mi to nenechají tak, jak jsem to měla doposavad dál, že odcházím a ať se rozhodnou hned. Že jestli si myslí, že mi budou telefonovat v momentě, kdy už navštívím jinou banku a té dám "příkaz", aby u nich ukončila aktivitu, tak to ať se vůbec už nenamáhají mi něco nabízet.
Stire, tak jsem si to představovala. Že bych si ponechala ten terminovaný účet na eura u spořky, protože vedení mám zdarma. Pouze mi strhávají za příchozí platby a jelikož mám 3, tak se mi to prodraží. Ale to bych měla i u jiné banky asi také. Jinak jak jsem psala, za výběr, pokud ho udělám ve středu, tak neplatím nic. A já vybírám pouze ve středu. . Akorát nevím, jak by to bylo, kdybych třeba potřebovala převést devizy ze spořky, na svůj účet korunový, do jiné banky. Pokud jsem to udělala ve spořce, tak to bylo zdarma a měla jsem lepší kurz. Ale to už je prkotina, protože tohle nedělám často a mohu se tomu vyhnout úplně. Určitě se o tuto variantu řešení, u spořky pokusím. Když se jim to nebude zamlouvat, tak se seberu a jdu o dům dál. Díky
.
Ahoj Stire, tady je taková zima, že se mi nikam nechtělo. Měla jsem to naplánované na dnešek, protože jsem chtěla rovnou vybrat eura, ale odložila jsem to na příští týden. Navíc jsem se zabývala hledáním té matrace . A to už mám za sebou, matraci mám objednanou, tak nevím, jestli se rozhoupu v pátek do té banky. Ale asi to nechám na tu středu a spojím to rozčilení s užitečným. Ale zeptám se jich, jak je možné, že mne do této doby vůbec nikdo od nich nekontaktoval, když jsem jim tam volala a slečna slíbila, že to předá kolegům a že ti se mi určitě ozvou. A to už bude 14 dní. Jsem si jistá, že vůbec nic neudělala, protože by musela přiznat, že je tam k ničemu. No uvidím. Ale určitě dám vědět. A nedělám si iluze, že na přepážce budou moci něco udělat. Ale tentokrát od ní budu chtít potvrzení, že jsem tam byla osobně a že jsem s ní o tom mluvila a že mi nedokázala pomoci. A odbýt se nedám. Asi skončím u té ředitelky. To zase bude "tóčo". Už jsem si jednou s nima zažila, právě když jsem zakládala ten eurový účet a přinesla jim k potvrzení dokument, v pěti cizích jazycích. Nikdo tam neuměl ani německy a musla jsem s tím tenkrát až do Prahy. Byla jsem z toho na mrtvici.
Teď jsem se díval na účet u Fio a mám ho od 2.3.2011. Protože celkem dost platím do ciziny a moje bývalá banka chtěla poplatek za odeslání 500 Kč(!), jsem si udělal Fio, kde mám poplatek do ciziny 20 Kč. "Bývalka banka" ten poplatek časem snížila na půlku, kolik má nyní nevím, ale určitě stovečka to bude. Líbí se mi i ta rychlost připisování peněz v cizině, do 24 h jsou peníze na účtech po Evropě, od mého odeslání!
dvd, už nemohu dát bod, všechny jsem vyčerpala. Ale i Tobě samozřejmě moc děkuji. Já platby do ciziny neprovádím, jen mi sem chodí ten důchod a také si strhávají asi 3 eura za to, že jim přijdou na můj účet peníze. Já vybírám pouze třikrát do roka, vždycky větší částku v eurech, mám na ně stálého odběratele, a vždycky pak české peníze vložím na svůj běžný účet. Takže na obou účtech, je neustále k dispozici dost velká částka, kterou mají oni k dispozici a ještě jim já mám za to platit? Akorát mne mrzí, že je ta Fio banka v tom Nymburce a u nás ne. Ale tady "Money banka". Kouknu se na jejich podmínky.
Jen takový paradox, od toho roku 2011 jsem byl v této bance jen 2x, poprvě založit účet a podruhé pro nové heslo, takže super banka! Mě také chodí platby v Eurech, ale ty poplatky za přistání na účet jsou minimální. Tak si uděláte výlet do Nymburku a založíte si nový účet, nebudete určitě litovat! Synátorům jsem udělal účty u ČS v jejich 18ti letech a po dostudování od nich sami utekli, jeden k Fio a druhý k Air bank!
Stir, na to jsem také myslela, že to je vlastně fuk, že je ta pobočka v Nymburku. Akorát u nás v Poděbradech nemají ani bankomat, takže budu nutně výběry platit. Ale to se dá zredukovat na minimum, když to vím. Do banky chodit opravdu nemusím, akorát tam jdu 3x do roka, když si jdu právě vybrat hotovost v eurech. Nejvíc mě vlastně štve ten eurový účet, protože mne čeká vyřizování kvůli změně banky ve Francii a to bude chvíli trvat. Také by to šlo nechat si ten eurový účet ve spořitelně a založit si běžný ve Fio, protože to bych také musela jezdit pro hotovost v eurech do toho Nymburka. Ještě to celé prokoumám.
Tady je jenom ta Money banka.
Stire, ta "Equa" tady také není. Už jsem ji hledala. Ty Poděbrady jsou úplně nějak mimo svět, nebo co. Hlavně, že tady je asi 50 obchodů s oblečením...
Jediná, co by odpovídala mým potřebám, je ta s tím kocourem. Money bank
Stire, mám v ve spořitelně na eura ten terminovaný účet. To znamená, že mohu jeden určitý den v týdnu vybírat zdarma. U mne to je každá středa. Mimo tento den je to také zpoplatněné. Myslím si, že budou mít tu samou možnost i v této bance. Moc Ti děkuji za odpovědi. Raději bych tu Fio, když si ji tak všichni pochvalujete, ale musím myslet na další roky. Nesnáším cestování i na krátké tratě vlakem a autem už nejezdím. A kdo ví, jak na tom budu za pět let . Teď mám zrovna ischias a lezu tady jako šváb, s bolavou nohou.
U Fio jsem cca 8 let (3 účty), IB výtečné, nikdy žádný problém jsme neměl a zaplatil jsem za těch x let 0 Kč. Myslím, že je to výstižné... Jediné, co je otravnější, když vkládám na svůj účet peníze na pobočce cash, tak to je dost čekání a dost lidí přede mnou - ale to je jediné. Za mě je FIO 1A
Dobrý den. Od České spořitelny jsem odešla dávno tomu již dávno. Platit poplatky jen za to, že mi tam přijde výplata, nebo důchod, který stejně ve větší částce vyberu - nejsem hloupá. Ušetřila jsem ročně ccca 1100 Kč.
Na doporučení mé kamarádky jsem se stala klientkou Fio banky a dobře jsem učinila . Kdo umí pracovat na internetu - ovládá si svůj účet v klidu domova ať je vedro, nebo prší . Jediná škoda - že počítač nemůže být i bankomatem . . Pokud se týká pracovníků Fio banky vždy mně poradili , pokud jsem potřebovala a navíc, nenabízeli mně nějaké nesmyslné produkty tak, jako to dělala Česká spořitelna.
Všem děkuji. Určitě přecházím. Tady u mne sice není ani jejich pobočka, ani bankomat. To je v Nymburce. Tak přinejhorším budu muset platit za výběr z jiného bankomatu. Mně naprosto dorazilo, že mi kategoricky napsali, že prý v mém případě zruší můj účet který je terminovaný a zřízený jenom k tomu, že mi na něj chodí měsíčně důchod v Eurech z Francie. Oni ho nazývají "spořicí účet". Tak že prý tento spořicí ůčet zruší a převedou mi uspořenou částku, samozřejmě v korunách, na můj běžný účet, samozřejmě v jejich kurzu . A místo toho mi nabídli další účet u nich, který prý mohu poskytovat někomu ze své rodiny. Já tam zítra zavolám, bohužel mne bolí záda a ležím, jinak bych tam ihned letěla. Ale nevydržím to, a zítra jim tam zavolám. Chci vědět, co budou blekotat. Nejzajímavější je jejich poslední věta. Tady ji opisuji.
"Pokud s naší nabídkou souhlasíte, nemusíte se o nic starat od 1.12.2018 Vám povedeme účet se službou "Moje zdravé finance". Změnu k 1.12.2018 provedeme i v tom případě, že navržené změny neodmítnete."
To jim hráblo, nebo si myslí, že už hrabe mně? Takže oni prostě rozhodli, že změnu provedou a je to. Co to je za slovní hříčku, "souhlasíte - neodmítnete". Samozřejmě, že mne vybídli, abych navštívila pobočku, ale asi si myslí, že se na to vykašlu, když jsem teda už stará. Ty se teda budou divit.
Hlavně jsem zvědavá, jak mi bude vysvětlovat to, že mi budou automaticky oni měnit mé peníze za svůj kurz, který je pro mne nevýhodný a hlavně to není žádné spoření, ale normální měsíční důchod. A pak, jsou to moje peníze a já si s nima chci dělat co já uznám za vhodné. A co paK? Tak oni mi budou automaticky převádět Eura na koruny a já pak nakonec budu muset kupovat eura u nich, když budu potřebovat. Jsou to buďto blázni, nebo si myslí, že blázen jsem já.
Ne, oni jsou blázni. Normálně ekonomicky uvažující lidi od nich odchází, tak jim teče do bot. Až vymřou důchodci, co tam mají úspory a neumí nic řešit, moc lidí jim nezbyde.
Proto vnucují každému "osobního bankéře", protože už jim do těch bot dávno teče! Nemají práci pro všchny své lidi. Za pár let bude více zaměstnanců ČS, než klientů!
No banky si dovolí všechno to, co jim zákonodárci umožní-neřeším kteří zákonodárci,jestli evropští nebo čeští protože v tom je už pěkný bordel,co kdo schvaluje.Myslím si, že náš stát na ty nadnárodní bankovní molochy viz Erste již nestačí a s klienty si dělají co chtějí.Názvy účtů-v tomto případě Moje zdravé finance (jak komické) změní jen proto, aby z klientů mohli udělat větší pitomce,změnit obchodní podmínky, případně unavit tímto klienty s tím, že "zase něco změnili,kdo to má číst" a účtovat poplatky,samozřejmě.
A co Air bank, tam si můžete vybrat peníze na každém terminálu Sazky a ten bývá skoro v každé trafice.
Tenhle převod sem absolvovala a nemáte se čeho bát pokud využíváte nějaké služby je vedení zdarma. Podmínka je příchozí platba na účet např. výplata a jedna platba kartou a k tomu jedna další služba např. kreditka. Já používám jejich kreditku takže plním dvě podínky jednou ranou. Jinak co se týká osobní bankéřky sešla sem se sní jednou, šel se mnou můj syn který bankovnictví rozumí a v podepisovaných smlouvách odmítl všechny nabízené služby nad rámec jako osobní poradenství, převod energii a pod.. takže zůstal jen ten účet, kreditka a k tomu navíc spořící účet ale ten je zdarma a nakonec se mi celkem hodí. Ve výsledku sem dřív za služby platila cca 60Kč a dnes neplatím ani korunu. Celé je to jen o tom pochopit jejich systém a nastavit to tak aby vám to vyhovovalo. Oni vám budou nutit zbytečné věci ale to se nesmýte nechat ukecat a třeba si vzít sebou někoho kdo tomu rozumí.
Tak já jsem právě domluvila po telefonu s jednou jejich pracovnicí. Nevím teda proč tam vůbec ti lidé sedí, když vůbec nedokáží odpovědět na nic. Umí akorát papouškovat to, co mám před sebou od nich písemně. Takže jsem ji přerušila a sama jí četla bod po bodu to, co mi chtěla vysvětlovat ústně a hned jsem ke každému bodu přidala svou připomínku a otázku. Připomínku vyslechla, ale odpovědět nedokázala. Skončilo to tím, že mi řekla, že ona tohle neumí zařídit a že můj požadavek předá kolegům. Zeptala jsem se jí jak, jestli si to všechno pamatuje, nebo jestli jim přehraje pásku. Odpověděla, že prý jim přehraje tu pásku. Což je podle mne asi blbost, protože nahrávají každý hovor a to nevím, jak to pak bude hledat. Ale nešť, možná mají systém. Tak jsem zopakovala, že žádný zdravé finance nechci, jelikož je považuji pro své potřeby za nezdravé. Že trvám na tom, aby byly mé účty ponechány beze změn a bez poplatků, jak tomu bylo doposavad. Že jim naopak já ponechávám své finance k tomu, aby s nima mohli oni manipulovat a že platit by mi měli oni, jelikož své peníze půjčuji já jim, ne oni mně. A pokud o ně nestojí, a nevyjdou mi vstříc, tak odcházím k Fio bance. Řekla že to předá a že se mi určitě někdo ozve.Tak uvidím anapíši. Na pobočku také půjdu, ale zrovna mne bolí ty záda, tak to nechám na pozdější čas, ale jsem přesvědčená, že ta paní u přepážky také nemá žádné pravomoce, ani možná vědomosti, aby mohla nějak rozhodnout sama. Vyslechne mě a bude kývat a nakonec řekne, že ona nemůže nic dělat. Takže se tam asi akorát jenom naštvu. No uvidíme.
Dá se čekat jen psychologické zpracování, jak je hrozně výhodné u nich zůstat. Ztráta času... Normálně zruš účet a udělej si nový jinde, třeba to Fio... Ano ozve se někdo příjemný, nabídně zase něco super výhodného bla bla, ale zase tam dříve nebo později vyskočí nějaké ale a poplatek nebo bez poplatku jen když atd.
kasli na ne, budou ti slibovat hory doly ale jen na omezenou dobu - to uz ti mozna nereknou, kdyz sem tam rusil otci ucet tak najednou sypala nabidku za nabidkou vsecko zdarma, sem myslel ze me tam i preblafne pod stolem kdyz bude treba, proste na tvrdo, prijit, chtit zrusit, rict at nezdrzujou svyma nabidkama, ze si to meli rozmyslet driv a sbohem
ve fio mam ucet od roku 2010 tusim, pak se k nim pridavaly dalsi, ted tam mam 3 ucty, zarizoval sem tam ucty i rodicum ( taky odesli od ceske sporitelny ) a nemuzu rict ani pul slova, nikdy zadne poplatky, kartu pouzivam jen na placeni po netu nebo obcas v obchodech ( spis ale jedu na hotovost ), pobocku sice nemaji vylozenou skoro zlatem jako mistni ceska sporka ale to je nejspis proto ze neobiraji svoje klienty o kazdou korunu
banky jsou soukrome firmy, potrebujou delat zisky, jde jen o to jakym zpusobem, lide nebudou zbytecne platit za neco co maji jinde zadarmo, ono si banky musi uvedomit jestli klienti preziji bez jejich banky , nebo ona prezije bez klientu
Pro "honzas"
Většina bank je zlodějských - v tom máte pravdu, že jim dám k dispozici své peníze (půjčím jim je) a oni za to po mě ještě vymáhají poplatky - to je opravdu na hlavu.
Ale jsou i banky, ikdyž jich není mnoho, které žádné poplatky nevybírají a ještě dají nějaký úrok.
A bankovní účet je většinou dobrá věc. Já za bankovní služby nic neplatím a ještě malý úrok dostávám, Kdybych ho neměl, tak budu stát několikrát měsíčně na poště frontu, abych mohl poslat peníze (za byt, inkaso, elektřinu, plyn, apod.) a za poslání ještě zaplatím nehorázné poplatky.
Pro vás to může být zbytečné, ale pro většinu lidí je to hodně užitečné.
Fio osobní účet lze zdarma otevřít v korunách a dalších 14 cizích měnách:
AUD, CAD, DKK, EUR, GBP, HRK, HUF, CHF, JPY, NOK, PLN, RUB, SEK, USD
jak je to u EUR uctu s poplatkama nevim ale urcite to dohledas na fio.cz
Mě Fiobanka zklamala tím, že jsem si tam dala větší částku termínovaný účet 2 letý na 1procentní úrok, a za čtvrt roku ta banka změnila procenta na 0,10 proc. a ani jsem se to nedozvěděla až od paní v ČS. Když jsem jí řekla, že mám účet u Fio banky na 1 % tak řekla, tak to teda už dávno nemáte !
Máme s manželem už několik let EQUA banku a naprostá spokojenost,všechno zdarma,žádné poplatky a na spořícím účtu teď dokonce zase zvýšili úrok na 1 %,jen výběr z bankomatů v cizině je za malý poplatek 9,- což je minimum.Vřele doporučuji !
Vypadá to, že už jste se rozhodla. Ale stejně připomínám dvě věci:
1) V Poděbradech jsou: Česká Spořitelna, Komerční banka, Moneta (nebo GE nebo jak se jmenují), ČSOB, Poštovní spořitelna (dceřinná společnost ČSOB) a UniCredit Bank.
2) Vybírat peníze kartou lze i v některých samoobsluhách (Albert, Tesco, Penny, možná Jednota, ...), ne jen v bankomatech. Sice za určitých podmínek (jen při současném nákupu za X peněz a víc, výběr max Y Kč), ale ty se snad celkem dají splnit. Říká se tomu "cashback". A snad je to zadarmo. Nikdy jsem to nevyužil, ale zkuste se případně zeptat třeba v některé té sámošce.
Hm, děkuji, ale já přece vím, které banky mám ve svém městě. Asi jste nečetl vlákno a myslíte si, že jenom hledám nějakou banku . A u České Spořitelny právě jsem a od ní chci odejít. Důvody zde jasně popisuji. Kdybyste si přečetl celé vlákno, tak byste věděl, že mi nevyhovuje ani ČSOB, ani Komerční banka, ani Poštovní spořitelna. U komerčky a ČSOB, jsou podmínky vedení účtu, zrovna tak drahé jako u ČS. Tak přece nepolezu z bláta do louže. A Poštovní spořitelna nemá vůbec žádnou možnost, abych si u nich založila eurový účet. Teda něco mi nabízeli, ale za absolutně nevýhodných podmínek pro mne. Mně tam chodí důchod v eurech a nemám zájem na tom, aby si z mého důchodu brali víc, než je bezpodmínečně nutné. To je přece jasné. Taky byste to nechtěl a hledal byste možnost, která by byla pro Vás ta jejlepší. No a to právě dělám. Vlézt bezhlavě do jakékoliv banky, to snad už dnes nikdo neudělá. A právě z toho důvodu, jsem hledala banku, která mi může nabídnout to, co já potřebuji. Teda bezplatné vedení účtu, žádné zbytečné podmínky a žádné ty jejich absurdní "vylepšovací" návrhy, za které nakonec budu platit. Já si všechno dělám sama přes internet, všechny platby, takže já je vlastně k ničemu nepotřebuji. Jenom k nim budu dávat moje peníze, které jsou k dispozici jim. Nikdy se mi ještě nestalo, abych od nich potřebovala půjčku, nebo využívala kontokorent. Žádné dluhy nemám, ani hypotéky, ani jiné závazky tohoto druhu. Nepotřebuji od nich radit, protože ty jejich rady jsou jenom vějičky, aby člověka uvrtali do nějakého, pro něj nevýhodného projektu. Já si své peníze umím ohlídat sama a vím co s nima mám dělat.
Takže by mi naopak oni, měli platit oni za to, že jim umožňuji celé roky používat můj kapitál, k jejich potřebám. A protože mi za to oni nic neplatí, tak by mi na oplátku, měli zase umožnit "vedení účtu" zdarma a nepokoušet se mne uvrtat, do nějakých průhledných chytáků a nevnucovat mi všelijaké pofidérní služby, které nechci a nepotřebuji. A kdyby si tohle uvědomili všichni lidé, tak opravdu tyhle vydřidušské banky zkrachují, protože přijdou o klienty. A bez klientů, kteří k nim cpou své peníze, se můžou jít tak akorát klouzat.
Takže já jsem hledala banku ve svém městě, která má moderní politiku. A k té patří právě ta Fio banka, která u nás v Poděbradech nemá zastoupení a zbývá jedině ta Moneta, kterou jsem si teda vybrala.
Jinak o tom, že mohu vybírat peníze i v obchodech, samozřejmě vím. Ale proč bych to dělala, když si mohu zajít do bankomatu a výběr mám okamžitý, bez podmínek výše nákupu a bez poplatku. Když si dojdu do obchodu, tak si dojdu i k bankomatu.
Tak snad jsem Vám teď vysvětlila co jsem hledala a proč jsem vložila otázku. A nemusíte číst celé vlákno.
finparada.cz/... Pro kontrolu posílám tuto stránku, kde si můžete zadat Vaše měsíční pohyby na účtu a určit tak, jestli zvolená banka je ta nejvhodnější.
Jinak se musíte také řídit kterou, nebo bankomat, máte poblíž, jak píšete.
Tak jsem se dnes dohrabala do té banky. První kontakt nic moc, protože mi slečna řekla, že ona se zabývá podnikateli a tohle prý neřeší. Načež jsem opáčila, kde to má napsané a jak já, jako klient, to mám detektovat, když si musím u vchodu vzít lístek, který mi vyleze z přístroje. A jestli umí poradit podnikatelům, tak by měla umět lehce zvládnout i můj případ. Ale jestli to neumí, tak ať mne pošle k té kolegyni, která to umí. A strčila jsem jí pod nos ten papír, kde je napsáno, že mi v bance určitě poradí a najdou se mnou řešení, které se mi bude zamlouvat. Došlo jí, že to se mnou sranda nebude a že se nedám, tak najednou bleskově změnila tón a taktiku. No a začala hledat, co by mi místo toho jejich konceptu "Zdravé finance", které nechci, nabídla. Pak mi nabídla, že mi to změní na jiný systém, kde teda nebudu platit za vedení účtu ty 2 stovky, ale pouze za každý výběr z bankomatu, i z toho jejich , 5 korun za každý výběr a 8 korun za každou odeslanou platbu z mého interbankovnictví. Jinak platby kartou jsou zdarma. Napřed jsem to chtěla odsouhlasit, ale pak jsem si uvědomila, že bych klidně mohla za měsíc tu stovku zaplatit a možná i víc a navíc to je kulišárna, jak jinak vytáhnout z klienta alespoň něco. A to za služby, které jsou u jiných bank zdarma. Tak jsem řekla že ne. Že chci prostě aby mi zůstal můj účet veden tak jako doposud, jinak že odcházím jinam. A řekla jsem že k Fio, nebo k té Monetě, kde to je zdarma. K Monetě mi pravila, že je tam její manžel a abych se nepletla, že to tam také není všechno zdarma. Tak jsem řekla tu Fio a tam už mohla jenom namítnout, že nemají pobočku v Poděbradech a že prý se tam strašně střídají zaměstnanci. No to mi je šumafuk, protože tam nemusím chodit vůbec, jelikož existuje interbankovnictví a že u nich jsem také za těch 5 let byla pouze na začátku asi dvakrát. No to už pak neměla co namítat. Tak to celé hezky sepsala a musím říct, že si dala záležet
. Řekla, že tohle ona rozhodnout nemůže, že to odešle na patřičná místa a že jí mám za 14 dnů zavolat, že mi řekne co bude dál. A že prý pokud by neměla ani za 14 dnů nějaké vyjádření, že prý už to tak nenechá a si bude stěžovat i ona. Tak já nevím jak to u nich chodí. A je mi to fuk. Ten eurový účet mi zůstane, i v případě, že bych od nich odešla, protože nemám ve smlouvě nikde napsáno, že by mi oni mohli smlouvu vypovědět, nebo účet zrušit. A já jsem vždy dodržela smluvní podmínky. Tak teď budu čekat a když mi nenabídnou vedení účtu tak, jak jsem byla zvyklá, jdu pryč. Jo a řekla jsem jí, že pokud mi nevyhoví, že jakmile navštívím jinou banku s tím, aby s nimi zahájili převod mých peněz k nim, tak ať je ani ve snu nenapadne mi volat, že nakonec nějaké řešení našli.
Tak uvidím co bude dál a dám zase vědět.
A proč nechcete zdravé finance? Dá se to krásně obejít tak že vám nic vnucovat nebudou protože osobní poradenství a nabídky na míru se dají ve smlouvě při podpisu odmítnout. A tu 100Kč teda já neplatím protože mi na účet chodí výplata a platím jejich kartou a mám u nich kreditku kterou používám a vždy první den po konci období splatím takže neplatím úrok.
Talla, protože mně žádná výplata na účet nechodí a hlavní důchod mám z Francie, který mi chodí na eurový účet. Český důchod mám kolem 4 tisíc korun, takže nesplňuji podmínku, aby mi měsíčně chodilo na účet 7 tisíc. Na svém účtě mám nonstop kolem sto tisíc, ale nechodí mi tam pravidelně měsíčně požadovaná částka. Přesně tohle jsem dneska té slečně říkala, že oni mají k dispozici moje peníze bez přestání, i když mi nechodí žádná měsíční výplata, nebo jiná platba, nikdy neklesnu pod devadesát tisíc, protože já mám svůj systém jak spravovat své příjmy, aniž bych k tomu někoho potřebovala. A proto nebudu nikomu platit za služby, které já nepotřebuji. Specielně ne v tom případě, když si to mohu zařídit jinak. Nemám ve zvyku se spokojit se vším, co mi kdo nabídne a už vůbec ne s takovýmto skrytým vydíráním. I když se jedná o pár korun. Ale nerozporuji, že Vám to vyhovuje. Ale mně ne! A protože mi to nevyhovuje, nepřistoupím na žádnou nabídku, která není dle mých představ a hlavně, mám jinou možnost! Tak snad jsem Vám vysvětlila, proč nechci žádné poradce, ani "zdravé finance",. Moje finance si dokáži zdravě vést sama. Vy jste asi musela, nebo chtěla, na jejich návrh přistoupit, já nemusím a nechci. A žádnnou jejich kreditní kartu nepotřebuji, protože nemám nikdy potřebu. Takže nejsme ten samý případ. Vy jejich služby musíte využívat, protože Vy si od nich půjčujete a splácíte, ale já nemusím.
A protože Vy máte kreditní kartu a půjčujete si od nich a tím pádem jim platíte úroky. A o to jim jde. A proto mi nabízeli vedení účtu zdarma, pokud budu mít u nich hypotéku, nebo nějakou půjčku, nebo úvěr, aby ze mne mohli dostávat úroky. Jenomže já nic takového nepotřebuji a nemám. Takže by oni měli spíše platit mně, protože jim nechávám k dispozici nepřetržitě své peníze, se kterými mohou oni disponovat. Sice říkáte, že neplatíte úrok, ale určitě z Vás něco mají, jinak by to nedělali. Já to teď hledat nebudu, ale schválně se na podmínky podívám. Teda myslím tím tu jejich kreditní kartu. Proč bych používala nějaký kredit, když ho nepotřebuji?
Naplatím jim nic, za poslední rok sem jim nezaplatila ani korunu, naopak něco dostala od nich na bonusech a úrokách. Využívám bezůročné období na kartě, za 10let co ji mám sem nikdy žádný úrok neplatila. A podmínka příjmu se dá řešit tím že si založíte bezplatný účet jinde a budete si posílat těch 7tis tam a zpátky. Také to tak řešim na některých účtech kde je podmínka obratu protože výplata mi chodí jen na jeden ale účtů mám v různých bankách asi 10. Přivydělávám si jako optimalizátorka bankovních poplatků takže účty musím mít osobně vyzkoušené a mít přehled. A neplatím teda nikde nic až na jednu 10kč výjimku.
Tallo, ale proč bych si to tak komplikovala? Když si založím bezplatný účet jinde, budu ho využívat a nebudu žonglovat se sedmi tisíci korun jenom proto, abych mohla mít další bezplatný účet u spořitelny, který už vlastně nebudu potřebovat. Co bych zo toho měla za prospěch? Já chci mít klid a nebudu hlídat několik účtů u různých bankovních domů. Ale děkuji za snahu, najít radu. Já to mám v podstatě už vyřešené. Eurový účet nechám u spořitelny a pokud mi nevyhoví v běžném účtu a budou chtít poplatky, odcházím jinam. Nemám ráda komplikace.
V tom případě vám můžu poradit i jinak pokud máte zájem změnit banku kompletně a můžete si převéct i eurový účet jinam a výhodněji.
Talla, jste moc hodná, ale jak přejít do jiné banky, není pro mne žádným problémem. A kam jít, to už také vím. To jsem pochopila ze všech odpovědí, co jsem zde dostala. Pro mne je opravdu nejlepší ta Fio. Na druhém místě je Moneta, kterou mám ve městě. Na podmínky se jich samozřejmě napřed pořádně zeptám. Obě jmenované banky, mají možnost eurového účtu. Tak ani v tom problém není. Asi jste nepostřehla co jsem psala výše. Není problém najít novou banku, která má lepší podmínky, ale v mém osobním případě jde o to, že se mi hlavně jedná o ten eurový důchod a já bych musela uvědomit ve Francii 3 instituce, o změně bankovního spojení. A jelikož jsem si tím už jednou prošla, když jsem začala pobírat důchod, tak vím, že i tam jsou byrokrati a všechno trvá dobu. A v tom byste mi těžko pomohla. Proto se mi do toho nechce, leda v tom nejnutnějším případě. Jinak pokud máte v rukávu nějakou jinou banku, nebo fígl jak na tu českou spořitelnu, tak to klidně napiště veřejně. Pomůže to určitě i jiným lidem.
A co se týče toho eurového účtu ve spořitelně. Tak ten mám vedený zdarma a výběr terminovaný na jeden den v týdnu také zdarma. Na to si vůbec nestěžuji.
Fíglů na ČS je více ale hodně záleží na koho narazíte.
Nicméně napadla mi ještě jedna možnost. Nemáte v okolí někoho kdo má také účet u ČS a přešel na účet zdravé finance? Takový člověk může jednomu člověku věnovat účet zdravé finance a budete ho mít už navždy zdarma bez plnění podmínek.
Talla, to nemám. O té možnosti vím, ale mám dojem, že by to musel být rodinný příslušník. Alespoň tak je to tam napsané. A já nechci "zuby nehty", zůstat u té spořitelny. Mně je úplně jedno jakou banku budu mít, pokud mi bude její systém vyhovovat. Eurový účet je vyřešn, ten nemá nic společného s běžným účtem, takže buďto mi vyhoví, nebo odcházím.
V podmínkách je sice napsáno že ho můžete dát někomu ze svých blízkých ale tím se nemyslí jen rodina. Blízký může být i jen kamarád nebo kdokoli koho znáte. Je to jen na klientovo volbě komu účet zdarma daruje.
Ano Airbank je jedna z nejlepších bank co se týká úročení ale tam bude asi problém že podmínka výběru je aby banka měla pobočku v místě bydliště. Pokud by tato podmínka nebyla připadala by do ůvahy spousta bank i s vyšším úročením a bez podmínek třeba Creditas.
Talla, já už opravdu nevím jak bych Vám vysvětlila, že nehledám způsob jak zůstat u spořitelny. Mám to i v hlavní otázce. Ptala jsem se vlastně na tu Fio banku. Neustále tady píši kolem dokola, že NEJSEM s novým, navrhovaným konceptem od spořitelny spokojená. Také jsem několikrát psala, že tady není Airbank. Je tu JEDINÁ banka která odpovídá mým požadavkům a to je MONETA. . Takže je naprosto zbytečné mi neustále nabízet možnosti jak zůstat u spořitelny, nebo přechod k bankám, které tady nemám. Jednalo se mi od začátku POUZE o dvě banky Fio a Moneta! Další informace jsou pro mne bezpředmětné.
Tohle nabízí Uni Credit Bank která tady je. A to je ještě horší než spořitelna.
VEDENÍ ÚČTU50 KčBANKOMAT VLASTNÍ5 KčBANKOMAT CIZÍ30 KčBANKOMAT ZAHRANIČÍ100 Kč + 0,5%TUZEMSKÁ PLATBA6 KčSEPA PLATBA ODCHOZÍ250 KčSEPA PLATBA PŘÍCHOZÍ200 KčZAHRANIČNÍ PLATBA ODCHOZÍ0,9 % (min. 250 Kč, max. 1 500 Kč)ZAHRANIČNÍ PLATBA PŘÍCHOZÍ0,9 % (min. 200 Kč, max. 1 500 Kč)MIN. VKLAD0 KčÚROK 10 000 KČ0,00 %ÚROK 50 000 KČ0,00 %KONTOKORENT
-
MĚNA ÚČTUCZK, EUR, USD, GBP, CHFPLATEBNÍ KARTAelektronickáSJEDNÁNÍ ONLINENePŘEPRODEJ
-
DALŠÍ SLUŽBY V CENĚ
Do téhle banky vleze snad jen blázen. Takže ještě jednou, počkám 14 dní, pokud nedostanu odpověď, že se můj účet nebude měnit a vše zůstane při starém. Zůstanu u spořky, pokud ne, jdu do Monety, nebo do Fio.
Stire díky. Mně ani nejde zase tak o to úročení vkladu, i když to co píšeš je zajímavé, ale nikdy jsem o tom nepřemýšlela. Ale zeptám se. Momentálně tam mám o dost víc než 100 tisíc, protože jsem prodala eura a peníze dala na běžný účet. Kartou platím hodně, skoro pořád. Takže v tom problém nikdy nebyl. A kartou platím také hodně na AliExpress a někdy na Wisch. Mně se to odečítalo v eurech, ale vždy jsem viděla kurz, za kolik banka měnila dolar na euro a následně na koruny. A vždy jsem byla spokojená, odpovídalo to mým přepočtům. Já bych raději zůstala u té spořky, jenom kvůli tomu, že bych se vyhnula novému obstarávání, což je to jediné, co mne už vůbec nebaví. Ale když se neumoudří, tak to udělám, protože se od nich vydírat nenechám. To nemám v povaze.
Tak jen sem se snažila pomoci a vymyslet nejlepší řešení. A když si vyberete Monetu tak vám alespoň poradím že můžete využít akci na založení účtu TOM a získat tak 1500Kč.
Stire, omlouvám se. Pro mne to nebylo tak podstatné, protože jsem nikdy nepřemýšlela o nějakém úroku. Tak já se na to ještě zaměřím. A díky.
A pro Talla. To o těch 1.500 korunách a účtu Tom, je v televizi nejméně 5x za den. Vím o tom. Jsem ráda, že už mne nepřesvědčujete, že mám zůstat u spořky.
Stire, ale tady ve městěta Air banka není. Nejblíž je v Hradci Králové, nebo v Praze a tam teda rozhodně nepojedu. Takže zase zůstala jen ta Moneta, nebo Fio v Nymburce. To mám vlakem kousek a ani tam se mi nechce se cárat.
U airbank je otrava těch 5plateb kartou pokud používám normálně jinou formu platby. Navíc ten poplatek za výběr z cizího bankomatu. V tomhle je lepší nakombinovat účty creditas. Tam je 5 výběrů zdarma z jakéhokoli bankomatu a pokud bude mít 50tis na účtu richee s úrokem 1,5% a 50tis nebo víc na spoříćím účtu s úrokem 0,8% vychází tam ten úrok lépe, samozřejmě se vzrůstající částkou se to srovnává ale bez podmínek.
Jinak všechny tyhle účty se dají založit on-line jak píše stir takže pobočka neni potřeba, vše se pak řeší přes internetové bankovnictví ale otázka je zda tohle tazatelce vyhovuje. Mám plno klientů převážně starších pro které je tohle nepřekonatelný problém a potřebujou vše řešit na pobočce. Pak je ten výběr banky dost omezen protože dnes plno bank pobočky uzavírá jako nerentabilní případně neůměrně zdražují služby na přepážce aby odradily klienty a donutili je k přechodu na el.bankovnictví.
Stirečku, když já hledám, co je pro mne také to nejjednodužší. Nezapomeň, že já už jsem stařenka . Sice čiperná, (když mne teda nebolí ta záda), ale už mi není 60 let. Navíc to nepotřebuji, peníze mi nijak nechybí. Jo, kdybych musela každý měsíc nějak vymýšlet jak vyjít, tak bych to určitě řešila, ale v mém případě, by mi to sledování různých účtů a žonglování kvůli pár stovkám, lezlo na nervy. Víš dobře, že jsem se pustila i do toho nákupu kryptoměny, takže mám pro strýčka "příhodu", ještě nějaké peníze tam. To je jen taková rezerva a navíc mne to tenkrát chytilo a bavilo. A já už dělám jenom to, co mne baví.
Takže jestliže se "spořka" neumoudří, jdu do té Monety. Jo a tady ani ten Kaufland není. Jenom Penny, malý Albert a Tesco. A to Tesco je dost daleko. Také se mi tam kolikrát nechce jet na tom kole. V zimě si raději nechám z Tesca přivézt nákup domů. A navíc to jsou všechno obchody na h.vno. Ty velké supermarkety jsou jenom v Nymburce. Ještě před pěti lety jsem klidně jela na kole na nákup podle Labe, až do Nymburka, ale dneska na to kašlu. Však počkej, až ti bude tolik co mně, tak si na mne vzpomeneš. Ono se to nezdá, ale pak si najednou s každým dalším rokem uvědomíš, jak málo vlastně člověk potřebuje, k docela klidnému a pohodovému životu. Já byla hodně aktivní až do těch 65 let. Pak jsem najednou ve všem, co bylo pro mne dříve normální, polevila. Kdybych ti tady mohla vypisovat všechno, co se mi ještě díky mým známým nabízí a co odmítám, tak bys to možná nepochopil. Třeba kdybych chtěla, tak letím úplně zadarmo na měsíc na Kubu do nádherného prostředí. Ale ta představa, že bych si musela zabalit kufry, tady obstarat zvířata a pak sedět ty strašné hodiny v tom letadle, tak to je nad mé síly. Takže každý rok slíbím, že už opravdu pojedu a nakonec si vždycky najdu výmluvu. Ale já to cestování nenávidím už 30 let. Takže proto se mi příčí i ten Nymburk
. Prostě vlaky a letadla, nesnáším. Ještě tak to auto, ale to musí být brzo za mnou. Ráno odjet a odpoledne už být doma, ve svém prostředí. Asi jsem podivínka.
Richee už testuju a zklamu tě ta integrace účtů zatím moc nefunguje, vlastně skoro vůbec bohužel. Platbu sice zadáš ale pak ji stejně musíš ještě extra potvrdit u původní banky v jejich systému. Do budoucna to bude fungovat vše v jednom ale na to si asi ještě počkáme i když teda ze všech bank je v tomhle Creditas nejdál tak snad to nebude trvat dlouho.
Ještě zpět k té Monetě, pokud si tam založíte účet tak za 3/4 roku budete stejně u Airbank. Na dnešní tiskové konferenci bylo oznámeno že v létě 2019 se tyto dvě banky spojují a budou používat úspěsnější a známější značku což je Airbank.
Není pravda že by končila nebo přecházela. Kelner prodává AirBank a Homecredit akcionářům Moneta. Ti mu dají akcie v hodnotě 13 mld. Kč, takže po transakci bude mít Kelner v nově založené skupině cca 25%. Nově se celá skupina přejmenuje na AirBank vzhledem k tomu že je to úspěsnější a známější značka.
Talla, takže v klidu můžu k té Monetě, když teda přejde pod Air Bank, kterou mi tady doporučujete, ale kterou momentálně v mém městě nemám. Jestli tomu dobře rozumím, tak se to bude sice jmenovat pořát "Moneta", ale podmínky vedení účtu budou stejné, jako u Air Bank. Fakt to je jako začarovaný kruh. Já doufám, že ta spořitelna zmoudří a nabídne mi pokračování za stejných podmínek. Do 12 dnů to budu vědět.
Do léta budete u Monety, pak se přejmenují na Airbank. Podmínky vám bohužel nepovím, pravděpodobně se částečně upraví podmínky obou bank tak aby se sjednotily ovšem pravděpodobně blíže podmínkám Airbank. Jediné co se v jedné bance zřejmě určitě změní bude kód banky. Ale který z nich zanikne a který bude dále používat nová banka zatím nikdo neví ale pokud se bude jmenovat Airbank tak předpokládám že kód Monety zanikne a stávající klienti budou muset začít používat kód Airbank který se mimochodem lépe pamatuje
Moneta nekončí, končí jen ten název protože přebere název Airbank otázka je jestli se to bude týkat i kódu banky. Do společnosti Moneta se začlení Kelnerovo Airbank a Home credit a on dostane v této sloučené společnosti 25% podíl.
Co se týká řízení tak CEO Airbank se stane členem představenstva u Monety a bude zodpovědný za Retailové bankovnictví
Stire, ještě to vydržím těch pár dní a počkám na odpověď od spořky. Ale když se budou kroutit a nabízet mi nějaké neakceptovatelné "super výhody", tak pádím do Monety.
Urok jsem měla před tím 0.01%. To je teď zvýhodněno na na 0.00% to je právě ten spořící účet. A že prý mi naspořené peníze
převedou do toho nového účtu zdravé finance. A doporučují mi, abych si u nich otevřela nový spořící účet. A v tom mi prý poradí ten osobní poradce.
Nojo, jenomže já bych jim musela platit měsíčně za VEDENÍ ÚČTU víc jak stovku, protože nesplňuji podmínky vedení účtu zdarma. A to mi teda měsíčně to 0.02% spořicí účet nevydělá. Takže mi rozhodně víc seberou, než dají. A navíc mi ještě každý měsíc připsanou částku zdaní. To jste věděla? Takže proto jsem tomu vůbec nevěnovala pozornost, bylo to k smíchu, to 1.01%, která se mi měsíčně připisovala a ještě hned pod tím bylo napsáno, kolik si zase vzali ihned zpět na daních. Příklad : Kreditní úrok 27.27Kč, daň z úroku - 4.09 Kč. To se na mne nezlobte, ale takové "spoření" ať si strčí někam. Tak teď by to teda celkem asi 50 korun a já bych jim za měsíc za vedení účtu zaplatila 150 korun. Takže bych si to vlastně dotovala z toho spoření a ještě doplácela celou tu jejich habaďůru o spoření, z vlastních peněz. Ať si to strčí někam a ať ze mne nedělají pitomce.
Ano vím že neplníte podmínky pro moje zdravé finance, ten účet by vám musel někdo darovat. Ty podmínky jsou tam poměrně přísné a ještě jsou rozděleny nadvakrát takže buď vám sleví 50Kč a nebo celou 100Kč.
Daň z úroku 15% je bohužel ze zákona. Proto sazby na spořících účtech trochu matou, ve skutečnosti musíte udávanou úrokovou sazbu vždy vynásobit 0,85 aby jste dostala skutečnou roční úrkovou míru. Takže třeba u Airbank není úrok 1% ale reálný je 0,85%. U té spořitelny je tudíž reálný jen směšných 0,17%. Jinak on celý název spoření je v tomhle případě zavádějící to "1%" vám nepokreje ani inflaci. Spíš je to jen dávání penež stranou bez zisku. Pokud by jste chtěla peníze zhodnocovat poradila bych vám rozhodně jiný produkt.
Však ona spořitelna nakonec zapláče, společně s KB. Až se moneta spojí s Airbank bude to pro ně hodně velká konkurence kterou nebudou moci ignorovat a budou muset nějak zareagovat.
Ano, já čekám už pěkně dlouho a tak už to těch pár dní vydržím. Už jenom z té zvědavosti, jak se k tomu opravdu postaví. Nic mne netlačí. A navíc je pro mne dobrá zpráva, že teda ta Moneta bude vlastně Air Bank. A tu jste tady všichni také doporučovali. Teda mimo tu Fio. Ale ta tady není a já jsem přece jenom raději, že tam půjdu ten účet založit osobně a že to mám kousek a nemusím nikam jezdit. Vím, že tam pak vůbec nemusím, ale to založení účtu přes internet, není moje parketa. Jsem ze staré školy a musím s tou osobou mluvit a na všechno se vyptat osobně.
No vida, tak ten "horkej brambor" neane vychladnout Škoda jen te zatim zdrave Airbank, jeji výhody pro klienty asi vezmou za sve pod vlivem zkazene Monety, ale od toho mamonáre Kellnera se daly čachry čekat, na klientech mu nezálezi, prodá se ziskem. Ale název Moneta zanikne, bude to Airbank !
Jednu výhodu vidim v tom, ze se rozširi pobočková siť Air o všechny "monetovske" včetne bankomatu
Uvidíme jak to bude, také očekávám zhoršení podmínek pro klienty Airbank ale naopak zlepšení pro klienty Monety. Možná vymyslí něco ůplně nového. Výhoda je větší pobočková síť což mě osobně je jedno pobočku nepotřebuji a také více bakomatů
Suzymon jako klientka jiste uvitá, kdyz bude mit svou banku hezky po ruce - pobočku i bankomat ! Moneta je vlaste uz nekolikátý dalši název puvodni bohate Agrobanky, kterou rozkradli finančni dravci hned po uvedeni na burzu, tak snad uz ta smula skonči i s timto názvem a nenakazi Airbank.
Ono celé to převzetí je podivné. Vypadá to že Kelner má nějaké skryté úmysly a pravděpodobně po čase vyšachuje drobné akcionáře a převezme celou Monetu sám tak jak to udělal s O2. A je možné že ji následně rozdělí na ziskovou a prodělečnou část tak jako rozdělil O2 a Cetin. Kdy ziskovou si nechá a prodělečnou předá dál.
Tak už jsem dostala ústní vyrozumění. O klienta jako jsem já, nemá v podstatě Česká spořitelna zájem, protože jsem bohužel klient, který nemá dluhy, ani žádný úvěr, ani si u nich nechce spořit na důchod, ani si u nich nechce založit spořící účet. Kdybych byla zadlužená a potřebovala bych sloučit dluhy a jim platit úroky za jejich služby a hlavně mít třeba u nich úvěr na barák, tak to bych se jim hodila. Ale protože jsem zatvrzelá a nechci si dělat žádné půjčky, ani stavět jiný barák, ani jezdit na drahé dovolené, na které bych si u nich půjčovala peníze a pak je splácela, ani neskáču na špek šmejdům a nejezdím na zájezdy a nekupuji šílenosti za desítky tisíc, kvůli kterým bych se dostala do takových dluhů, že by mi na to důchod nestačil, tak jsem pro Českou spořitelnu nezajímavý klient, bez perspektivy na výdělek. Takže hotovo, vyřízeno. Jdu do té Monety.
Jo asi jste si málo vymýšlela, jste měla říct že příští rok si budete brát hypotéku a taky budete potřebovat půjčku na novou kuchyň a taky na dovolenou oni by vám hned nabídly něco jiného
Ale jinak rozumná volba, ze spořitelny ještě nikdy nic dobrého nevypadlo. Dost sem si slibovala od George ale je to katastrofa.
Že bych se na ně ne tento. Já se kvůli takovým šmejdům, nebudu na stará kolena učit lhát. A ten nový systém "George" je úplně k ničemu, akorát je to teď o trochu složitější. Dříve to bylo jednoduché a nebyly vůbec žádné problémy, teď je to komplikované a člověk u toho stráví ještě víc času a to úplně zbytečně. U nás ve městě to byla největší banka a měli tam zaměstnaců jako much. A to ještě před těmi pěti lety, kdy jsem k nim přišla. Měli otevřeno celý den. Dnes jsou tam u těch stolků jenom 3 zaměstnankyně, ostatních pět přepážet je permanentně uzavřených a v poledne zavírají na jednu a půl hodinu, aby se prý mohli zaměstnaci najíst. To mi právě řekla ta, co jsem s ní měla to jednání. Že prý banka propustila ty ostatní a že ti co tam zbyli by se nemohli ani vystřídat. Navíc je od tohoto týden celá banka zavřená a je to přemístěno někam do průjezdu a že prý budou dělat úpravy, aby "vylepšili" služby zákazníkům. Tak jsem zvědavá na to vylepšení. Asi tu banku zmenší na minimum a posadí tam dvě ke stolkům a jednu do boudy směnárny
. A to není tak dlouho, co to právě už jednou uvnitř vylepšovali a právě naopak zvětšovali prostor. Vypadalo to hezky, když tam člověk vlezl, protože tam u každého stolku seděli lidé. Ale dnes tam vlezu a je to takové prázdné. Teda čekajícících klientů je tam hodně, protože ty dvě to nemohou zvládnout, když mají vyřídit třeba někoho jako jsem já. Já tam seděla skoro hodinu u toho stolku. Dokonce jim nefungovalo ani to světelné avízo s číslováním a zaměstnankyně vyvolávali čísla klientů, jako někde na tržnici. Když jsem tam přišla, tak jsem měla na lístku napsáno, že je přede mnou 8 klientů, tak jsem ty lidi počítala a seděli tam 3 a jeden pár, kteří byli evidentně spolu. Tak když pak vyvolávala ta čísla, tak bylo jasné, že se ti lidé přede mnou na to vykašlali a odešli, než by tam dřepěli a čekali hodinu, než se na ně dostane řada. Takže i hlupákovi musí být jasné, že má ta banka problémy s konkurencí, protože musí snižovat stav zaměstnců a zmenšovat prostory. A místo toho, aby svým klientům vyšli vstříc a udrželi si je, tak to dělají právě naopak. Chtějí ho ždímat ještě víc, aby si kompenzovali tu ztrátu jiných kliných klientů. Přesně jako Česká pošta. Ta, jakmile se objevila konkurence ve smyslu dopravních společností, tak místo aby své služby zlevnila, aby jim mohla konkurovat, tak všechno podražila a propustila spoustu lidí. Vůbec nechápu, co to tam sedí za neschopný manažment. I ta slečna, co se mnou osobně mluvila mi nakonec mezi čtyřma očima přiznala, že to je u nich čím dál horší. Řekla mi, že se snažila sama po telefonu s jejím vedením najít nějakou cestu pro můj případ a že jí řekli, že mi ani telefonovat nebudou, že pro ně nejsem zajímavá a ať prý si jdu. No tak já půjdu.
jiných "kliných" nic neznamená, nevím co mi to tam ty prsty napsaly...: už jsem to nestačila vymazat. Zase to mám dlouhé.
Souhlasím s vámi, georg je akorát k vzteku. Já mám účet u nich jen že jsem si vyjednala výhodné podmínky a navíc ho potřebuji když pak musím radit jiným klientům tak musím mít přehled co kde najdu.
Vylepšování pobočky u nás proběhlo také, vylepšení je v tom že vymění přepážky za velké stoly a klesne počet lidí. To že šetří máte pravdu, některé pobočky dokonce zavírají třeba když jsou vedle sebe dvě města s pár tisíci obyvatel tak v jednom pobočku zavřou. Alespoň tak to proběhlo u nás kdy byly pobočky od sebe vzdáleny 7km. Samozřejmě to dopadlo tak že lidé z města kde pobočku zavíraly sepisovali petice a stěžovaly si u starosty. A stejně jim to bylo prd platné. Je blbý že na těhle pobočkách v malých městech sou závislý především starší lidé a jiná alternativa ve městě prostě není.
Stire, nebydlíš náhodou v Poděbradech? Takto přesně to teď v té naší bance vypadalo. Ale teď to renovují, chtějí aby se nám tam líbilo
. Jasně že jdu do Monety. Ta slečna mi říkala, že se do toho svého účtu co mám ty eura dostanu přes toho jejich "George", ale tak tady nadi tím přemýšlím, že když u nich zruším ten normální účet, jestli mi zůstane to stejné přihlašování, které souvisí také právě s tím účtem, který bude zrušený. Jestli to nějak nezablokují. Strašně mě se.ou. Zase tam budu muset asi jít se zeptat.
Pokud nevypovíte smlouvu o elektonickém bankovnictví tak přístupové údaje vám zůstanou funkční. Takže pozor co vlastně rušíte. Účet a el.bankovnictví jsou dvě smlouvy na sobě nezávyslé.
Talla tak díky. Určitě nebudu vypovídat elektronické bankovnictví, když tam mám ještě jeden účet. Já jsem se jen obávala, aby se to nějak nezrušilo automaticky s tím mým běžným účtem. Ono u nich je možné všechno.
A Stírečku, chytrý mobil teda nemám, protože jsem na něj moc blbá. K rozčilování mi stačí internet. Ten je tak chytrý, že jsem se ho dodnes naučila ovládat jen částečně a vždycky mně dokáže něčím překvapit a naštvat .
suzymon: až Vás nebudu bolet záda a bude hezké počasí, sedněte na vlak a udělejte si příjemný výlet do nějakého města, kde je pobočka FIO, zde si zdarma založte tolik účtů, kolik je libo (korunový, spořák, cizo-měnový...), ke každému účtu si nechte téže vystavit (zdarma) karty jaké chcete (Maestro a/nebo Mastercard). A to bude jediná návštěva pobočky FIO (pokud nezapomenete PIN ke kartám, změna PINu se musí dělat osobně na pobočce po předložení OP).
Jak jsem psal výše, u FIO jsem už hodně let a reálně jsem zaplatil za poplatky 0 Kč, slovy nula korun, a to bez jakýchkoliv podmínek, pastiček a vějiček, a internetové bankovnictví má FIO taky perfektní, logické a přehledné. Proto se fakt divím lidem, kteří u podobných mastodontů ještě zůstávají, buď z nějaké apatie a zvyku či lenosti, či snad z pocitu "high-society", prémiové banky pro "lepší lidi" - honoraci, jak se jim tyto banky snaží marketingově namlouvat...
Tak jsem si nakonec do Nymburka dojela a otevřela účet u Fio. Ale protože jsem čekala na kartu, tak jsem zatím účet u Spořitelny nerušila. A najednou koukám, že mi už druhým měsícem vedou účet zdarma a ani mi ho nezměnili na žádný ten jejich úžasný účet "Zdravé finance". Takže i když mi neodpověděli, přesto mi mlčky vyhověli. Ale jelikož jsem nic nepodepsala, tak nevím, jak dlouho to bude trvat a jestli se mi po novém roce něco nezmění. A když ano, tak mám už připravený účet ve Fio a kartu už mám také.
Aspoň vidíš jaké to jsou k... Pokud by ses neozvala tak tě nechají klidně platit a platit, jen když vidí že opravdu odejdeš tak si tě chtějí udržet. Pokud tohle chceš podporovat tak u nich zůstaň, ať s tvýma penězma dál můžou kšeftovat... Mmch. mám pocit, že to jejich "zdarma" má podmínky typu obrat na účtu, časové omezení atd...
To také udělám. K tomu mi stačí převést celý kapitál do Fio banky. Stejně už jsem si tam část poslala. Ale teď jsem zvědavá, co se bude dít dál.
Od České spořitelny jsem odešla a v roce 1996 do FIO-družstevní záložny, předchůdce FIO banky. Mohu vřele doporučit, celá léta bez jakých koliv poplatků jak na účtu běžném, spořícím a podnikatelském. Protože pracuji v ekonomických službách účtovala jsem poplatky u všech bank, které jsou a hlavně v roce 1996 byly na trhu. V tu dobu to byla jedinná instituce, kde se neplatil žádný poplatek. Jako největší výhodu jsem oceňovala a oceňuji, že si sama vytisknu jakýkoliv bankovní výpis, třeba 10 let po zpátku a nic za to neplatím, nikam nechodím, vše bez problému a bez žádných podmínek jako u jiných bank.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.