Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Hmotná odpovědnost

Od: stanislava* odpovědí: 3 změna:

Dobrý den,prosím o radu : manžel pracuje jako recepční a má v pracovní smlouvě hmotnou odpovědost za areál, v němž pracuje /neví, zda se hmotná odpovědnost týká i vozů, motocyků,.. v garáži areálu, ve smlouvě toto není/. Nicméně minulý týden pronikla do garáže objektu ve chvíli, kdy z ní vyjíždělo auto, cizí osoba a odpojila funkci zavírání dveří garáže. Na recepci bylo ve v pořádku, jako kdyby byla vrata zavřená, žádný alarm. Vše bylo jako vždy.

Nicméně v noci se pachatel na místo již otevřenými vraty vrátil a odcizil drahou motorku /majitelem nepojištěnou/.O tom, že jsou vrata otevřená, jsem neměl tušení, protože jsou umístěna do ulice. Krádež jsem zjistil až druhý den ráno s majitelem motocyklu a z kamerových záznamů.

Vše bylo oznámeno na Policii, prohlédnuty kamerové záznamy.V garáží běžně parkuji zaměstnanci firem z areálu a motorka patřila člověku, který zde i bydlí. Nevím, zda umístění motocyklu měl dovoleno majitelkou celého areálu.

Manžel má obavy, zda jednat o práci a jednak o to, zda krádež nebude muset platit.

3 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

piky
hodnocení

2x

Smlouva za hmotnou zodpovědnost by měla být podle mne sepsána zvlášť a pracovní smlouva též zvlášť. Tam by mělo být přesně formuováno,zač vše zaměstnanec zodpovídá,v jakém rozsahu atd. Nejlepší by bylo vzít smlouvu a zajít za právníkem,poradit se... Jde o to,jestli je vaší povinností i obchůzka garážových prostor,nebo jesti máte na recepci možnost sledovat kamerový záznam. Musel by jste vy nebo někdo jiný cizí osobu vidět.

hmotka
hodnocení

1x