Nejste přihlášen/a.
Dobrý den chtěl bych se zeptat když jsem student a byl mi přidělená paní právnička a jsem jako obžalovany tak kolik bude stát soud který mám 21.8.2018 , chtěl bych vědět cenu právničky a soudu . Nemužu si moc zaplatit a mamka je taky samoživitelka . Děkuji Diro
Cenu vám předem nikdo neřekne - u advokáta přiděleného z moci úřední (ex offo) sice náklady obhajoby platí stát, ale budete-li uznán vinným, soud vám následně zašle výzvu k zaplacení nákladů trestního řízení (náklady na soudní řízení, znalecké posudky i náklady na obhajobu)
Trestní řád § 152
(1) Byl-li obžalovaný pravomocně uznán vinným, je povinen nahradit státu
a) náklady spojené s výkonem vazby,
b) odměnu a hotové výdaje uhrazené ustanovenému obhájci státem, pokud nemá nárok na obhajobu bezplatnou,
c) náklady spojené s využitím elektronického kontrolního systému při podmíněném propuštění z výkonu trestu odnětí svobody a při nahrazení vazby,
d) náklady spojené s výkonem trestu odnětí svobody a s výkonem trestu domácího vězení a
e) paušální částkou ostatní náklady, jež nese stát.
Pouze v případě, že byste byl soudem zproštěn obžaloby - nebyl uznán vinným, neplatil byste nic.
Odměna obhájce je stanovena vyhl. MV č. 177/1996 - advokátní tarif, ale je v ní uvedena i možnost snížení částky - ptejte se vaší právní zástupkyně.
Teoreticky byste mohl podle
tr. ř. § 33 Práva obviněného
(2) Osvědčil-li obviněný, že nemá dostatek prostředků, aby si hradil náklady obhajoby, rozhodne předseda senátu a v přípravném řízení soudce, že má nárok na obhajobu bezplatnou nebo za sníženou odměnu. Vyplývá-li ze shromážděných důkazů, že obviněný nemá dostatek prostředků na náhradu nákladů obhajoby, může, je-li to třeba k ochraně práv obviněného, rozhodnout předseda senátu a v přípravném řízení na návrh státního zástupce soudce o nároku na obhajobu bezplatnou nebo za sníženou odměnu i bez návrhu obviněného. V případech uvedených ve větě první a druhé náklady obhajoby zcela nebo zčásti hradí stát.