Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Pracovní nekázeň

Od: netolicky odpovědí: 11 změna:
Dobrý den, měl bych dotaz vědu skupinu lidí ve výrobě . Přišel jsem do nové firmy a vždy se najde někdo kdo to jak se říká "zkouší ". V minulé práci vše bylo ok. Teď co se mi stalo : Dostali jsme pokyn k zefektivnění práce. Informoval jsem kolegů podřízeného že jistý den se na to vrhnem ,ale jen to zkusíme zda li to nepůjde. Samozřejmě je to přidání práce ,ale věřte že tu je takový klid že to nikomu neuškodí o proti jiným firmám. Teď dotyčný mi z mé směnný pokorně že ok. Ale na druhé směně ten hlavní o Kom tohle je tak vykonáva tu samou práci . Tomu se to nelíbilo . Začal se na mě rozkrikovat jako jeho nadřízený ač z druhé směnný jsem ji okřikl tak se mnou mluvit nebude. On se ještě více rozčílil austupoval a z povzdálí ale jasné pronesl výhrůžku stylu až budeme sami tak aby mi něco neudělal dál pěsti či co. A odcházel . Tak už jen z principu mu chci dát vytikaci dopis . A teď kdo má zkušenosti co myslíte? Nebo je i jiný způsob . Mám kontaktovat nadřízeného když jsem zrovna nastoupil . Tak nechci tohle před nima řešit . Díky

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

kbds
hodnocení

6x
Váš projev je příšerný. Vůbec jsem nepochopila, o co jde, kdo je kdo a kdo komu co řekl.
majsterjoe*

A podobní nám dělají šéfy *zmateny*

 

pohanka*
hodnocení

3x

Moc mě nesedí, že jste nastoupil do nové firmy a místo toho, abyste se tam rozkoukával, jak to tam chodí, jak je kdo vytížený, systém práce, seznámení s každým podřízeným, jste dostal hned za úkol zeštíhlit - nebo jak píšete - zefektivnit práci.

Podle mne byste si měl nejdříve získat důvěru pracovníků a přirozenou autoritu. Ale to jsou ty moderní způsoby. Přijde nový člověk a má zavést nový pořádek, a některé ne moc nepříjemné věci. Podle mne byste měl na to být též vyškolený a tyhle nepříjemné věci umět řešit, na to jsou určitě nějaké příručky, psychologické minimum, co a jak, jak jednat v krizových situacích.

Též umět s lidmi jednat a umět říci negativní věci. Každý jak vidíte, zareagoval jinak.

Za nás v tiskárně, když se dělaly nějaké větší změny, tak nechodil jenom jeden nadřízený, ale přišlo jich na dílnu více a diskutovalo se, a chtělo se slyšet připomínky dělníků. Projednalo se to a udělal se velký nástup, kde se změny přednesly.

Myslím, že Vás v tom neměli nechávat samotného.

Jenom abyste se zamyslel, jestli i vedení, Vaši nadřízení nemají nějaké chybky v řízení podniku, jestli tam je dobrá atmosféra a hlavně spolupráce na všech stupních.

 

majsterjoe*
hodnocení

2x

jsi-li jejich nadřízený měl sis udělat pořádek hned co na tebe vystartoval. Samozřejmně je třeba takové chování řešit s nadřízenýma.

 

id
hodnocení

2x

Čas nevrátíte, příště řešit hned. Nyní bych za provokatérem v klidu zašla a řekla, že pokud se to bude opakovat, nezůstane to bez následků. Nečekala bych na odpověď, nediskutovala s ním, pouze bych mu to sdělila.

 

hodnocení

2x
avatar ringo

Sebrat prémie, naprášit to na personální a projednat na stranickém výboru!

 

iz*
hodnocení

0x

Pane Netolický,

pořádek jste si měl zjednat okamžitě osobně. Na "vytikací dopis"radši zapomeňte → nejen proto, že neexistuje, ale hlavně proto, že byste svou situaci dopisem s chybami pravděpodobně ještě zhoršil.


doplněno 10.07.18 19:39:

Zákoník práce (ZP) vytýkací dopis nezná. Nevybavuji si ani "porušení pracovní kázně"(mám dojem, že to – stejně jako vytýkací dopis – bývalo ve starší verzi ZP).

Existuje porušení předpisů vztahujících se k práci vykonávané zaměstnancem zvlášť hrubým způsobem. V tomto případě byste mohl pracovní poměr okamžitě zrušit (§ 55, odst. 1 písm. b).

Dále by přicházely v úvahu nedostatky v práci. V tom případě byste mohl zaměstnance písemně upozornit na nedostatky v práci (nikoliv na "pracovní nekázeň"), vyzvat jej k odstranění nedostatků, dát mu přiměřenou lhůtu k jejich odstranění a upozornit jej na možnost výpovědi. Pokud by pracovník nedostatky v této době neodstranil, mohl byste mu dát výpověď.

Já nevím, jak Vám, ale mně ani jedna z obou výše zmíněných možností k situaci popsané ve Vašem dotazu "nesedí". Proto se obávám, že byste dopisem nemusel docílit požadovaného efektu.

Já bych to na Vašem místě pro jednou přešla, pokud by se podobná situace měla někdy opakovat, jednala bych hned na místě. Zvažte i možnost, kterou navrhuje @Id. (Půjdete-li nyní za dalšími nadřízenými, a pokusíte-li se situaci "řešit"zpětně, shodíte sebe a dotyčnému to nejspíš stejně projde.)

netolicky
hodnocení

Děkuji, ale to vím také. Čekal jsem že mi dokážete poradit co teď. Čas už nevrátím. A existuje porušení pracovní kázně. ..
tazatelx

[ Obsah příspěvku byl skryt moderátorem @ladinpraha z důvodu porušení pravidel poradny. ]

 

netolicky
hodnocení

Děkuji moc všem . Ten poslední příspěvek mě pobavil :D Myslím si že podle uspořádání mého textu není relevantní soudit mě jako člověka. Díky
kbds

Spíš je k zamyšlení, jestli vůbec lidé, co jste s nimi v práci mluvil, pochopili, co jste jim chtěl říct. Protože chaotičtější a nesmyslnější popis jsem tu dlouho nečetla a jestli takhle mluvíte normálně, tak vám lidi třeba vůbec nerozumí.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]