Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
potřebovala bych poradit co mám dělat. Pracovala jsem dva roky v úklidové firmě, vždy se smlouvou na dobu určitou. Letos v březnu jsem již nevydžela psychický nátlak ze všech stran a nervově jsem se zhroutila. Docházela jsem k praktickému lékaři, který mě následně objednal k psychiatrovi. K lékaři jsem docházela pravidelně dle domluvených schůzek. Po třech měsících mě lékař uschopnil,léky ještě pořád mám, ale doporučil mi okamžitou změnu zaměstnání, to mi samozřejmě i napsal. K 29.6.jsem byla uschopněna a zároveň jsem ke stejnému datu podala svému zaměstnavateli výpověď ze zdravotních důvodů a přiložila k tomu doporučení mého psychiatra.Žádost o přeřazení na jinou pozici jsem zaměstnavateli neposílala, protože jsem věděla, že jinou pracovní pozici než kterou jsem vykonávala (provozní referent) by pro mě neměl.
Po týdnu se mi zaměstnavatel ozval s tím, že mám ve výpovědi uvedené špatné datumy a že mi posílá opravenou výpověď. Když mi došla výpověď od zaměstnavatele nestačila jsem se divit. Celá výpověď byla přepsaná a na posledních řádcích bylo napsáno, že pracovní poměr se rozvazuje na žádost zaměstnance.
Nikde žádná zmínka o tom, že jsem podala výpověď ze zdravotních důvodů. Zaměstnavateli jsem výpověď nepodepsala, ale on mi nepodepsal ani tu mou, prý již nejsem v neschopnosti, tak mi nebude nic podepisovat.
Můžete mi prosím poradit co mám dělat. Někde jsem slyšela, že pokud je ve výpovědi uvedeno, že výpověď podal sám zaměstnanec, nemusí ho Úřad práce zaevidovat a na druhou stranu nevím proč bych měla přistoupit na sepsanou výpověď zaměstnavatele, když jsem výpověď sepsala podle všech náležitostí bez jakého koliv nároku na něco.
Moc děkuji za radu.
Dobrý den, paní Krejčová,
v dotazu sice používáte slovo výpověď, ale podle mých zkušeností toto slovo řada lidí nesprávně používá i pro žádost o rozvázání pracovního poměru dohodou.