Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Pozice obchodní zástupce - co dělá

Od: jamra® odpovědí: 4 změna:

Ahoj rádci,

zajímal by mě Váš názor na pracovní pozici obchodní zástupce. Nemůžu se zbavit pocitu, že je to ten člověk, co neustále někomu něco (samozřejmě produkt nebo službu firmy, ve které je obchodním zástupcem) cpe a ten člověk o to nestojí, ale asi to vidím jen z pozice soukromé osoby...?
Pracuje tu někdo jako obchodní zástupce a může mi tuhle pozici přiblížit? Případně jiné názory a postřehy..,
Díky :)

 

 

4 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x
Obchodní zástupce se snaží lidem nebo firmám vnutit výrobek nebo službu,pracuje vesměs za základní plat a je odměňován provizemi za uskutečněné obchody.
Takže aby přežil do další výplaty,musí se sakra snažit.
A díky jeho aktivitě vydělává i jeho zaměstnavatel.

 

hodnocení

0x
avatar naufrago

Mám pár studentů (a jednu trochu-kolegyni), kteří pracují na této pozici už třeba desítky let a ti nic nevnucují. Moc záleží na firmě, když je to dodavatel nebo výrobce s menším, zato stálým trhem, vnucovat nikomu nic nemusíte. Tam je okruh zákazníků malý, ale odběr pravidelný, takže ty zákazníky pravidelně navštěvujete, max. představujete novinky. Ano, nějaké musíte umět odůvodnit, proč si má zákazník koupit zrovna Vaše zboží, ale nemyslím, že to je podbízivé nebo laciné. Také se s obchodními zástupci vídám v obchodě, kde občas brigádničím, přijede, řekne, jak co má vypadat (prezentace výrobku), informuje o novinkách nebo změnách v sortimentu, občas přiveze stojan se zbožím a rozloží ho tam a zase jede. Je to řetězec, sama vedoucí nerozhoduje o tom, které zboží od té firmy vezmeme, takže nějaké vnucování odpadá.

Ale jestli uvažujete o této práci na základě inzerátu na pracovním serveru, myslím, že to bude ten opačný případ. Vnucování, škemrání o zájem o Vaše výrobky, nakonec člověk zjistí, že se tím neuživí a báj-báj.

 

jarinek*
hodnocení

0x

váš dotaz prezentuje hodně zjednodušený pohled na lidskou společnost. Lidská historie i současný svět je plný případů, kdy někdo něco geniálně vyrobil nebo vymyslel a nic z toho neměl, nebo to zapadlo do zapomnění, protože to nikdo neuměl dostat k lidem. A totéž platí o věcech běžných. Proto existují lidé, co jsou mezi výrobcem a spotřebitelem. Lidé z obchodu, marketingu, logistiky.

 

hodnocení

0x
avatar promon

U této pozice velice záleží na tom CO prodáváte a pro KOHO pracujete. Chápu, že na pozici obch. zástupce třeba u Bohemia Energy je třeba abnormálně drzé čelo a silný žaludek, kteréžto Vám umožní bez uzardění oblbovat důchodce pod záminkou, že jste z Čez a jdete jim zkontrolovat faktury, či elektroměr. Stejně tak asi nebude žádný med prodávát různé zázračné pilulky, vodičky a podobné produkty. To jsou pozice, kde do vás nahustí na firemním školení pár frází, které jen omíláte, takže to může dělat každý, kdo je schopen si to zapamatovat.

Ale pak jsou OZ. kde je třeba dost velké odbornosti - třeba v našem oboru - prodávat CNC mašiny za miliony už vyžaduje perfektní znalost toho, co prodávám, se všemi možnostmi variant a opcí. Takže po odborné stránce je to pro OZ náročnější, ale zase se k takovému člověku firma chová jinak, než k cesťákovi se žvýkačkama

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]