Nejste přihlášen/a.
Zdravím,máte někdo zkušenosti s plněním finanční náhrady ze strany České pošty za ztracený balík?
Stručně: Minulý rok v říjnu 2017 jsem odeslal balík do Číny pojištěný na 25.000,-Kč.Poslední zpráva o sledování balíku je z listopadu 2017,kde ho převzala vyměňovací pošta v zemi určení.Od té doby se po balíku slehla zem.
Reklamuji zásilku od ledna 2018 a stále mi nechtějí vyplatit pojištěnou částku,že prý se stále zásilka nepovažuje za ztracenou.Máte zkušenosti,nebo ví někdo kolik měsíců nebo snad roků musí být zásilka ztracená aby ji Česká pošta považovala za ztracenou a vyplatila tak pojštěnou částku?
Česká pošta bude chtít dokázat obsah zásilky a proplatí pouze náhradu škody za tu věc, kterou posíláte. Pokud např. pošlete notebook, který jste koupili za 12 tisíc, po roce ho prodáte a zásilku pojistíte na 25 tisíc, stejně nedostanete více jak 10 tisíc. Pokud nemáte jak dokázat obsah zásilky, máte smůlu. Vlastní zkušenost.
Bohužel máte pravdu.Další ztracená zásilka s uvedenou cenou 2000,-kč, odmítají vyplatit dokud nebude doložena skutečná hodnota poslaného zboží.Nestačí jim faktura hodnoty zboží za kterou ji zákazník pořídil.Nechápu tedy jak si mohou dovolit nedodržovat obchodní podmínky.
Cituji znění obchodních podmínek České pošty platných od 1.1.2019 čl. 16 odst. 4.
Za škodu vzniklou ztrátou, poškozením nebo úbytkem obsahu cenného balíku podnik odpovídá, a to až do výše udané ceny.
To si může dovolit jen státní podnik, normální osoba fyzická či právnická by hned dostala nehoráznou pokutu za nedodržení obchodních podmínek.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.