Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Česká pošta

Od: martin* odpovědí: 7 změna:

Zdravím,máte někdo zkušenosti s plněním finanční náhrady ze strany České pošty za ztracený balík?

Stručně: Minulý rok v říjnu 2017 jsem odeslal balík do Číny pojištěný na 25.000,-Kč.Poslední zpráva o sledování balíku je z listopadu 2017,kde ho převzala vyměňovací pošta v zemi určení.Od té doby se po balíku slehla zem.

Reklamuji zásilku od ledna 2018 a stále mi nechtějí vyplatit pojištěnou částku,že prý se stále zásilka nepovažuje za ztracenou.Máte zkušenosti,nebo ví někdo kolik měsíců nebo snad roků musí být zásilka ztracená aby ji Česká pošta považovala za ztracenou a vyplatila tak pojštěnou částku?

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

jurajjuraj*
hodnocení

0x

ja teda nevim ale kdyz uz to ceska posta predala te dalsi tak za to asi rucit nebude ne , hledal bych v podminkach ceske posty

 

hodnocení

0x

Balík se považuje za ztracený za měsíc od data odeslání. Pak by pošta měla řešit náhradu - pokud byl balík pojištěný

martin*
hodnocení

Ta lhůta u mezinárodních zásilek bude asi delší než měsíc.

 

hodnocení

0x
avatar rumicek

I do ciziny platí onen měsíc. Nebo platil. Reklamoval jsem doporučený dopis do Anglie a po měsíci mě zavolali, že stopa končí na cílové poště a že mě do 30 dní proplatí náhradu. Jenže dopis mi druhý den přinesla pošťačka jako nedoručitelný *zed* Náhradu jsem stornoval.

 

helenafilipova
hodnocení

0x
Již rok vymáhám bezúspěšně náhradu od České pošty za nedoručený pojištěný balík do USA.V současné době jsem se obrátila na ombusmana České pošty, odpověděl mi během tří dnů,že moje reklamace se stále vyřizuje/skoro rok/ a budu dále informována,výplata pojistného v nedohlednu.Zatím vůbec Českou poštu nevyužívám a nikdy více nebuduSoudnī vymáhání si vzhledem k cenám právníků nemohu dovolit.Helena Filipová

 

rudoslav*
hodnocení

0x

Česká pošta bude chtít dokázat obsah zásilky a proplatí pouze náhradu škody za tu věc, kterou posíláte. Pokud např. pošlete notebook, který jste koupili za 12 tisíc, po roce ho prodáte a zásilku pojistíte na 25 tisíc, stejně nedostanete více jak 10 tisíc. Pokud nemáte jak dokázat obsah zásilky, máte smůlu. Vlastní zkušenost.

sico*

Bohužel máte pravdu.Další ztracená zásilka s uvedenou cenou 2000,-kč, odmítají vyplatit dokud nebude doložena skutečná hodnota poslaného zboží.Nestačí jim faktura hodnoty zboží za kterou ji zákazník pořídil.Nechápu tedy jak si mohou dovolit nedodržovat obchodní podmínky.
Cituji znění obchodních podmínek České pošty platných od 1.1.2019 čl. 16 odst. 4.
Za škodu vzniklou ztrátou, poškozením nebo úbytkem obsahu cenného balíku podnik odpovídá, a to až do výše udané ceny.
To si může dovolit jen státní podnik, normální osoba fyzická či právnická by hned dostala nehoráznou pokutu za nedodržení obchodních podmínek.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]