Nejste přihlášen/a.
Dobrý den.prosím o radu,
pracuji jako zaměstnanec, podal jsem výpověď k 30. březnu, čímž mi běžela 2měsíční výpovědní lhůta. k dnešnímu dni 31.5. jsem byl poslední den v práci. chtěl jsem se jít zítra 1.6. registrovat na ÚP, ale zaměstnavtel mně prosí ať jdu ještě zítra, tím pádem nestihnu registraci v pátek, ale až v pondělí 4.června. Nebude v tom problém? stačí 3 denní lhůta? dále mně zajímá, zda dostanu podporu v nezaměstnanosti. Moc děkuji za info.
Dobrý večer, Pepo, klidně se můžete zaevidovat až v pondělí a s podporou problém nebude (maximálně by se mohla krátit, jestli jste v písemné výpovědi neuvedl vážný důvod.
Klidně můžete i vyjít vstříc svému zaměstnavateli a zítra jít do práce.
Nedoporučuji ale "pracovat bez papíru" → trvejte na uzavření písemné dohody o provedení práce nebo dohopdy o pracovní činnosti. Nejen kvůli odměně za práci, ale hlavně kvůli případnému odškodnění v případě pracovního úrazu. ("Bez papíru" byste nebyl ničím kryt.)
Dobrý den. Na podporu v nezaměstnanosti budete mít nárok, jestli-že za poslední 2 roky máte alespoň 1 rok hrazeno soc. pojištění. Pokud jste dal výpověď bez vážného důvodu, budete pobírat celou podpůrčí dobu jen 45%. Po skončení pracovního poměru nemáte v zaměstnání co pohledávat, co kdyby se Vám stal třeba prac. úraz? To se jděte raději zaregistrovat na ten ÚP.
Běžte klidně do práce jak radí ivzez, nechte si i na jeden den udělat smlouvu o dohodě. Pro zaměstnavatele to není žádný problém. Vše již mají připraveno v počítači a jenom doplní Vaše nacionále /ty mají také/ a z tiskárny to vyjede během pár vteřin.
Na úřadě se ale zaregistrujte až od pondělí, nic tím neztratíte. Pokud budete v Sob. pracovat, nedávejte si zpětné datum, ale právě toho 4.6.2018, nikdy nevíte, co se i nechtěně a neúmyslně proflákne.
Na úřad se můžete i nemusíte hlásit. Třeba až v půlce měsíce. Ale je to škoda, přece jenom máte potom nějakou zlatku doma na poplatky a živobytí, než nastoupíte do jiného zaměstnání.