Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Výpověď a následná podpora v nezaměstnanosti

Od: pepa224 odpovědí: 6 změna:

Dobrý den.prosím o radu,

pracuji jako zaměstnanec, podal jsem výpověď k 30. březnu, čímž mi běžela 2měsíční výpovědní lhůta. k dnešnímu dni 31.5. jsem byl poslední den v práci. chtěl jsem se jít zítra 1.6. registrovat na ÚP, ale zaměstnavtel mně prosí ať jdu ještě zítra, tím pádem nestihnu registraci v pátek, ale až v pondělí 4.června. Nebude v tom problém? stačí 3 denní lhůta? dále mně zajímá, zda dostanu podporu v nezaměstnanosti. Moc děkuji za info.

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

iz*
hodnocení

6x

Dobrý večer, Pepo, klidně se můžete zaevidovat až v pondělí a s podporou problém nebude (maximálně by se mohla krátit, jestli jste v písemné výpovědi neuvedl vážný důvod.

Klidně můžete i vyjít vstříc svému zaměstnavateli a zítra jít do práce.

Nedoporučuji ale "pracovat bez papíru" → trvejte na uzavření písemné dohody o provedení práce nebo dohopdy o pracovní činnosti. Nejen kvůli odměně za práci, ale hlavně kvůli případnému odškodnění v případě pracovního úrazu. ("Bez papíru" byste nebyl ničím kryt.)

hodnocení

2x

Dobrý den. Na podporu v nezaměstnanosti budete mít nárok, jestli-že za poslední 2 roky máte alespoň 1 rok hrazeno soc. pojištění. Pokud jste dal výpověď bez vážného důvodu, budete pobírat celou podpůrčí dobu jen 45%. Po skončení pracovního poměru nemáte v zaměstnání co pohledávat, co kdyby se Vám stal třeba prac. úraz? To se jděte raději zaregistrovat na ten ÚP.

pepa224
hodnocení

Ve firmě jsem pracoval cca 8 let, je to jen jediný den, protože další lidi jdou na jinou akci a nelze to odložit, vzhledem k dobrému vztahu k šéfovi to udělám ...a v pondělí se registruji..

pohanka*
hodnocení

2x