Kontokorent - úhrada pokuty z prodlení

Od: odpovědí: 10 změna:

Dobrý den

Obracím se na zdejší fórum s dotazem, který mi nebyl zatím nikdo schopen zodpovědět.

Pořídil jsem si kontokorent, který jsem po cca 15-ti dnech od pořízení splatil a zrušil. Vlivem měsíčních poplatků (ne plateb kartou, převodem ani jiných ručně zadaných plateb) jsem byl cca 9 dní v mínusu, ale problém je že banka mi tento poplatek neodečetla a v žádném jejich systému nezaznamenali žádnou nesplacenou platbu a podle jejich sdělení žádný neuhrazený poplatek nemám a ani mi nebyl odečten, nepřišla mi žádná upomínka - všiml jsem si toho když jsem se sám podíval do bankovnictví a viděl cca 100kč nepovoleného zůstatku pod úrovní smluveného kontokorentu.

Dle sdělení banky není co bych platil, ale zásadní je, že v ceníku banky se úrok ani poplatky neruší smlouvou o ukončení kontokorentu a že banka nenese odpovědnost za vyúčtování dluhu či jeho oznámení. Z ceníku tedy vyplývá že dluh pokud existuje, může nabírat penále na dobu neurčitou a banka jej kdykoliv může vymáhat (třeba až za dlouhou dobu dosáhne stovek tisíc korun).

Vyčetl jsem, že banka jej dle svých Obchodních podmínek ani Ceníků není povinna sdělit ani zprostředkovat možnost uhrazení sankčního poplatku. Pouze že o uhrazení vyzve sama. Prosím o jakoukoliv radu na koho bych se s tímto měl obrátit (vedení banky?, právník? či jinde?) abych mohl bance dluh uhradit, dokud není příliš vysoký.

Mnohokrát děkuji za odpověď od kohokoliv znalého a přeji hezký den


doplněno 20.05.18 16:00:

EDIT: Děkuji všem mnohokrát za všechny reakce na můj dotaz a za čas který tomu můžete dle vašeho uvážení věnovat. Přiznám se že ve financích nemám dostatečné zkušenosti ba velmi nedostatečné. Banka u které byl kontokorent tj. "povolený debet" je raiffeisen.

V jejich VOP ( rb.cz/... platne k 13012018.pdf) je na řádku 10.13

o Omezení odpovědnosti Banky za škodu

- "Banka neodpovídá Klientovi za škodu, která mu vznikla jednáním Banky nebo třetí osoby v souladu s právními předpisy, neprovedením Pokynu či Platební transakce z důvodu aplikace právního předpisu nebo individuálního právního aktu, jež jsou pro Banku závaznými, nebo z důvodu jiného opatření, a to i jiného státu či mezinárodní organizace"

- "Banka neodpovídá za důsledky událostí, které má pod kontrolou Klient a jež může Klient ovlivnit, za důsledky řádného plnění Pokynů Klienta a za to, že Klient řádně nesplnil svůj dluh prostřednictvím Banky, pakliže taková skutečnost není přímým následkem porušení právní povinnosti Banky. Banka rovněž neodpovídá za škodu v rozsahu, v jakém k jejímu vzniku přispěl Klient svým zaviněným jednáním (např. neposkytnutím součinnosti)".

Není však žádná zmínka ve VOP že by banka měla sdělit pravdivou a ověřenou inforamci o stavu takových škod, událostí - či pokuty za nepovolený záporný zůstatek a penálí z prodlení této pokuty, kromě bodu 1.4

Bod 9.3 předává odpovědnost čistě na stranu klienta. Není tam žádná výjimka která by toto přesouvala k bance tj. nějaká forma zprostředkování splátky pokuty a úroku z prodlení.

Je tam také ale bod 14.1 - "Skončením účinnosti Smlouvy se veškeré nesplatné dluhy Klienta vzniklé na základě takové Smlouvy stávají splatnými. Skončením účinnosti Smlouvy z jakéhokoliv důvodu nezanikají dluhy Klienta vzniklé na základě nebo v souvislosti s takovou Smlouvou, a nejsou-li řádně a včas uhrazeny, úročí se úrokem z prodlení v souladu s čl. 16.5 VOP."

Z článku 16 - 16.2 a 16.5, VOP ale není dáno dokdy se účtuje úrok z prodlení splátky pokuty tj. není tam o tom zmínka. Pouze logicky (ne právně) to může znamenat, že dluh nemusí být splacen, dokud jej banka nevyžádá.

Měl by o tom ale být záznam v nějakém registru dlužníků či podobném - pokud bych právě tam kontaktoval, je možné že mi umožní dluh uhradit? (prosím o informaci kde?)

Děkuji Vám všem za Váš čas a přeji příjemný den

P.S.: na pobočce banky a jejich tel.lince jsem byl, ale nic k tomuto mi nesdělili než vysvětlení produktů jak je dáno ve VOP, bod 1.4. Pokud jsem odkazoval na VOP, tak se k odkazu na VOP nevyjádřili přímo nebo nevěděli (předání k vyšší místům provedli, ale i tam mi sdělili to samé), ale přes produkt dle ceníku. Jasně mi sdělili že poplatek u nich nemám, ale že to nemají jak ověřit a že nevědí zdali by tam měl nebo neměl být.

10 odpovědí na otázku

 

 


4x
avatar rumicek

banka jej dle svých Obchodních podmínek ani Ceníků není povinna sdělit ani zprostředkovat možnost uhrazení sankčního poplatku.

Z toho vyplývá, že kontokorent nebyl poskytnut bankou. Podívejte se do smlouvy a kontaktujte poskytovatele úvěru.


Dobrý den

Jednalo se o raiffeisen bank. V jejich obchodních podmínkách je vypsáno, že bych poplatek měl platit. Dle jejich telefonické a emailové linky bych pokutu palti neměl, i když jejich Všeobecné Obchodní Podmínky hovoří jinak.

Děkuji za odpověď

 


1x

Já bych se s dotazem obrátil na Českou národníí banku!

 


0x
Chápu to tak, že jste kontokorent uhradil v době, kdy jste za to neplatil žádnou sankci. Takže tam žádný dluh nemáte.Alespoň tak mi to vyznělo.

Stále to vídím tak, že chcete bance zaplatit něco, co nedlužíte, protože jste včas splatil. Možná, že jiní tomu rozumí. *cteni**nevi*


Dobrý den

Pravda je, že jsem tu pokutu neplatil protože si ji internetové bankovnictví nevyžádalo. Podle obchodních podmínek bych jednoduše měl dlužit nebo mít něco strženo. Banka nic možná nestrhla nic, protože ve chvíli kdy mi poplatek měli odečíst (vyúčtování v bankovnicvtí proběhlo, to jsem viděl) tak tam ještě nebyly peníze, které by jejich systém odečetl. Dostal jsem od raiff. několik vyjádření, ve kterých deklarují, že mi nic nezapočítali.

"Povolený debet má splatnost 1 rok. Splácí se každou příchozí platbou na účet.
Pokud jste přečerpal i povolený debet, tzn. dostal se do nepovoleného záporného zůstatku, a ten do 4 dnů neuhradil, pak 5. den je účtován poplatek 500 Kč.
Žádáme Vás o kontrolu, zdali Vám byl tento poplatek stržen.
Pokud ne, je Vaše žádost o odečtení pokuty bezpředmětná. "

Nevím jestli mají pravdu, dle VOP pravdu s poplatkem nemají.

Lze případně jejich vyjádření použít u soudu kdyby ode mne vymáhali splacení toho dluhu - exekučně či soudně - a já bych se musel soudit s tím že chtějí uhrazení pokuty + penále (penále by byly daleko vyšší)? Tyto vyjádření přišly jak odpověď na tento dotaz z jejich oficiální linky "800 900 900"

Děkuji za odpověď

Hodnocení důkazů je vždy jen na uvážení soudu, toto nelze předem říct na 100% zda to tak bude, či ne, nechal bych si od banky zaslat potvrzení, zda jim něco dlužím, či ne a tím bych se pak ohradil. U mne to zatím všude akceptovali. Kontokorent jsem hned při zakládání účtu odmítnul a požádal jsem o jeho zablokování aby k němu nemohlo dojít. Někdo toho úspěšně využívá a umí s tím pracovat, já se to ani učit nechci.

 


0x
avatar figurek

zajděte přímo na pobočku vaší banky a věc vyřiďte namístě.

Váš problém možná vznikl právě z toho důvodu, že jste kontokorent zrušil už za patnáct dní a s tím systém nepočítá.

 


Pozn.: Každá z těchto zpráv je myšlena čistě formou dotazu a žádnou z těchto zpráv nemáme úmysl zdiskreditovat žádnou osobu ani společnost a vše je myšleno čistě ve formě dotazů a vysvětlení situace dle obchodních podmínek

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2020 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]