Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Prodej veci a nasledny problem

Od: martinjuricek odpovědí: 9 změna:
Zdravim,
Mam mensi problem po prodeji urcite veci. Jedna se o nafukovaci clun. Clun pri inzerci jsem prodaval v dobre stavu, ozval se zajemce a domluvili jsme cenu 25 tisic. Pri jeho chystani jsem zjistil mensi dirku a clun nechal opravit. Tuto skutecnost jsem oznamil i zajemci a nabidnul slevu 5000Kc. Zajemce s tim souhlasil a ke konci tydne si dojel, clun zkontroloval a odvezl. Clun byl pri prodeji nafouknuty. Prodal jsem jej bez kupbi smlouvy, bez zaruky atd. Kupujici se pote ozval, ze clun uchazi a ze oprava byla nedostatecne udelana. Pocitam, ze pri slozeni se lepeni povolilo. Omluvil jsem se nabidl reseni opravy u me. Bez reakce. Po mesici sms, ze kupujici dava clun do nejakeho servisu a bude po me chtit proplatit veskere naklady na opravi clunu. Chci se zeptat, zda ma na tohle pravo a ja musim zaplatit nebo jen si chce vynutit, anych mu opravu zaplatil, ikdyz nemusim. Dekuji za Vase nazory :)

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

iz*
hodnocení

5x

Pro prodej a koupi použitých věcí mezi fyckými osobymi neplatí stjná pravidla jako pro prodej a koupi v obchodě nebo v bazaru.

Ten, kdo prodává věc, kterou už nepotřebuje, není povinen kupujícímu poskytovat žádnou záruku.

Podle mne je nesmysl nechat si koupenou věc opravit a peníze požadovat po prodávajícím. Kupující v tomto případě nemůže uplatňovat reklamaci (to by mohl u podnikající FO, která se prodejem živí).

Vy jste, pane Martine, kupujícího na vadu upozornil a poskytl mu kvůli ní slevu z původní ceny. Informoval jste kupujícího o vadě a navíc jste mu nabídl řešení opravy u Vás. Jednal jste nadstandardně, kupující podle mne nemá na nic dalšího nárok. Napsala bych mu, že jsem mu poskkytla slevu a navíc nabídla řešení opravy u sebe. Pokud je neakceptoval, ať si poradí, jak umí. (Žádnou záruku jste mu neposkytl, podle mne mu nemusíte nic hradit.)

martinjuricek
hodnocení

Me tohle take napadlo, vzdy se snazim vyjit vstric ikdyz bych nemusel. Nabidnul jsem slevu, nechal jeste na vlastni naklady opravit a ted jeste tohle. Uz takhle jsem clun prodaval pod cenou. Jen je otazka, zda tohle projde i pravne, kupujici pry problem resi i pravni cestou

 

hodnocení

4x
avatar milancukrar

Martine, zkuste si odpovědět sám. Když se Vám rozbijí koupené boty, reklamujete je u prodejce, nebo si je dáte opravit a požadujete po prodejci peníze.

Kupec musí reklamaci uplatnit u Vás, nikoliv to dávat někam sám opravovat.

martinjuricek
hodnocení

Ano, kdybych tohle prodaval jakozto obchodnik tak s tim nemam problem. Ale prodaval jsem jej osobne, z duvodu prebytku a jiz nevyuziti, se slevou a bez zaruky, bez sebemensiho papiru o prodeji.

 

asd1
hodnocení

3x

Reklamovat musí u tebe. Pokud opravu u tebe odmítl a dal to někam spravit, tak má smůlu a jde to celé na něj.

= Slušně poslat do háje a nic mu nedávat.

 

hodnocení

2x

Pokud si kupující nechá opravit člun bez vašeho souhlasu a i přesto, že jste mu opravu nabídl (forma záruky a reklamace ve smyslu NOZ), neměl by mít nárok na žádné plnění od vás.

 

hodnocení

1x

@martinjuricek - zda ma na tohle pravo a ja musim zaplatit nebo jen si chce vynutit, anych mu opravu zaplatil, ikdyz nemusim
Máte doklad o té opravě včetně údajů, co přesně bylo opraveno? Můžete nějak doložit, že jste kupujícího upozornil na provedenou opravu s tím, že člun je v pořádku? I když si věc před převzetím prohlédl, může náhradu požadovat, protože

NOZ § 2103

Kupující nemá práva z vadného plnění, jedná-li se o vadu, kterou musel s vynaložením obvyklé pozornosti poznat již při uzavření smlouvy. To neplatí, ujistil-li ho prodávající výslovně, že věc je bez vad, anebo zastřel-li vadu lstivě.

Pokud si kupující nechá provést novou opravu a bude požadovat její zaplacení po vás, měl by vám současně doložit co bylo opraveno a kolik to stálo - tj. nejen doklad o platbě (faktura, účtenka), ale i rozpis provedených prací. Pokud se jedná o stejnou - opakovanou vadu, mohl byste posléze požadovat náhradu po tom, kdo provedl první opravu.

Ale to bude všechno na dlouho a otázka je, na co všechno máte "papír" vy i kupující a jek se mu případně bude chtít soudit.

 

tqzyhs
hodnocení

0x

Buď to bylo špatně zalepeno a je to na reklamaci opravy, nebo s tím bylo zacházeno jak nemělo a v tom případě nese odpovědnost ten, kdo to způsobil a na řešení je nutné se domluvit. V případě, že by to bylo na Vás, obě varianty opravit u Vás, nebo jinde na Vaše náklady jsou možné, je to na dohodě. Je možné se taky domluvit i na spoluúčasti na opravě, například z důvodu, že jste opomenul kupujícmu říct, že nesmí člun vyfouknout příštích x hodin a on, přestože o opravě věděl ho poškodil nevědomky.

 

hodnocení

0x
avatar dabel
Nedal bych mu ani korunu slušně ho poslal do háje a přestal s nim komunikovat

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]