Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
jsem student a brigádě, kde pracuji na DPP. Mám podepsanou tzv. "růžovku", tudíž se mi při výdělku do 10.000,- nestrhává žádná daň a mám 10.000,- čistého.
Jsem v maturitním ročníku a po maturitě už nikam na VŠ jít nechci, ale chci pracovat na HPP. Tuhle brigádu (protože je dobře placená), bych rád měl jako takový přivýdělek k hlavní práci.
Zajímájí mě ale dvě věci. První věc je, zda je možné mít podepsanou smlouvu na HPP a zároveň DPP. A druhou věcí, která mě zajímá více - je možné mít podepsanou růžovku na té brigádě, ikdyž už budu mít práci na HPP a nebudu student? Děkuji za odpoveď a přeji hezký zbytek dne, Petr.
Dobrý den, Petře,
je jen na Vás, kde prohlášení k dani z příjmu (tzv. "růžovku") podepíšete, jestli v hlavním zaměstnání nebo u DPP. (Nesmíte je podepsat souběžně u dvou či více zaměstnavatelů.)
Podepíšete-li je u DPP, budete si muset po skončení roku od obou zaměstnavatelů vyžádat potvrzení o zdanitelných příjmech a odvedených zálohách daně z příjmu a sám si podat daňové přiznání (ani jeden z obou zaměstnavatelů Vám nebude smět provést roční zúčtování daně z příjmu).
Můžete vykonávat tolik zaměstnání, kolik jich stihnete vykonávat, aniž by Vám pracovní povinnosti v dalším zaměstnání bránily v plnění povinností v hlavním. (Nemohl byste např. kvůli DPP odmítnout práci přesčas.)
Pozor také, abyste nekonkuroval svému hlavnímu zaměstnavateli. Pokud by oba zaměstnavatelé působili ve stejném oboru (zjistíte v rejstříku), potřeboval byste písemný souhlas hlavního zaměstnavatele.
Na základě DPP můžete v kalendářním roce pro jednoho zaměstnavatele odpracovat maximálně 300 hodin.
Daň z příjmu se odvádí všude ► i z DPP. Ale pokud podepíšete prohlášení k dani z příjmu, uplatní zaměstnavatel základní daňovou slevu na poplatníka.
V případě DPP by Vám sleva pokryla celou daň, dokonce by se ani neuplatnila celá sleva (2.070 Kč měsíčně).