Nejste přihlášen/a.
Milí diskutující,vyhrála jsem výběrové řízení do firmy a pracuji měsíc na pozici vedoucího plat 67 tis.hrubého. Mám 3 měs.zkušeb.dobu.Bohužel se mi objevily zdr.obtíže,snažila jsem se s lékaři najít řešení,ale bude nutná pravděpodobně několikaměsíční prac.neschopnost.Počítám,že firma na mě čekat nebude,je to tu poněkud drsné,a dají mi výpověď ve zkušební době (mohou prý po 14 dnech od započetí marodění).Je to nesmírně nepříjemné,ale prioritní je zdraví.Dívala jsem se na výpočet nemocenské.Když budu v ochranné lhůtě,jaká bude denní dávka? Jsem z toho v online kalkulačkách poměrně zmatená, půjde o výpočet z předpoládané mzdy,ale jde mi o to kolik to konkrétně bude?.Pokusím se ještě lékaře umluvit zítra,abych na nemocenskou nemusela,ale musím i s touto variantou počítat.Jsem sama s dětmi, alimenty nedostávám,takže je to pro mě pochopitelně finančně důležitá otázka. Děkuji vám moc za pomoc.
Výpověď Vám nedají, jestli budou chtít zaměstnání ukončit, zruší pracovní poměr ve zkušební době.
Jestli už jste odpracovala celý měsíc, bude rozhodným obdobím pro výpočet nemocenského doba od nástupu do zaměstnání do konce měsíce předcházejícího začátku nemoci.
Pokud byste např. nastoupila 15. ledna a onemocněla v březnu, byla by rozhodným obdobím doba od 15. ledna do 28. února.
Z webu MPSV si můžete stáhnout kalkulačku výše n/... (XLSX, 13 kB) + nemocenského (XLSX, 51 kB) a orientačně si spočítat, kolik byste asi měla pobírat.
Přikládám svůj orientační výpočet. Vycházela jsem z nemoci po celý měsíc a z měsíce s 30 dny. Náhrada mzdy bude stejná i v měsíci s 31 dny, měnit se bude jenom nemocenské. První výpočet nemocenského je pro měsíc, v němž bude za prvních 14 dnů náhrada mzdy, druhý pro celý měsíc jenom nemocenské.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.