Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Daňové přiznání OSVČ - student po studiu

Od: pavel231 odpovědí: 6 změna:

Dobrý den,

minulý rok v lednu jsem si založil živnostenské oprávnění. Tou dobou jsem byl stále studentem až do konce června. Do té doby jsem nevykázal žádný zisk. Co vše budu potřebovat a jak vyplnit daňové priznání do této doby?. Od Sprna jsem zaměstnanec ve firmě.
Bohužel jsem žinost pozastavil až letos v lednu, takže si musím udělat daňové přiznání i za dobu co jsem byl zaměstnanec. K tomu jsem dostal od účetní výpis.

Musím nějak rozdělit dobu kdy jsem byl stále student a kdy už ne?... Ještě pri studiu jsem měl brigádu na DPP kdy přijem měsícně nepřesáhl 4000.-. Musím toto také uvést v daňovém přiznání?...

Děkuji za odpovědi.

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hoststary*
hodnocení

3x

Podívejte se na stránku s Daňovým přiznáním, kde najdete různé formuláře k vyplnění i Návod k vyplnění (klikněte na podtržený odkaz). Zkuste si ho vyplnit. Jako OSVČ budte vyplňovat i Přílohu 1.

Co se týče studia: student je osoba, za kterou platí zdravotní a sociální pojištění stát, ale pokud jeho průměrný příjem jako OSVČ překročí určitou hranici, vznikne mu povinnost platit i to. Při založení živnosti jste se jistě přihlásil i k sociálnímu pojištění a tak musíte podat i toto hlášení o vaší živnosti. A i když nemáte žádný zisk, musíte ho podat. Víc vám poradí zkušenější rádcové a rádkyně nebo přímo na sociálním pojištění a zdravotní pojišťovně nebo na jejich webu.

hoststary*