Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Zaručni list

Od: dolfas odpovědí: 19 změna:

zdravím

u stěhování jsem ztratil ůčtenku stači na uplatnění reklamace použiti čaroveho kodu z krabice dík

 

 

19 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

3x
avatar marunaa

Stačí originální obal

dtest.cz/...

dolfas
hodnocení

Dík odpověď pomohla

Díky za dobrou zprávu :)

cixuny

Jak prokáže obal, kdy jsem zboží zakoupil a u jakého prodejce?

To tak v případě, že na krabici zůstane přepravní lístek. Ale samotná krabice je úplně k ničemu.

bell*

Jak se prosím prodejce z obalu dozví, kdy byla daná věc zakoupena, a zda tedy je ještě věc v záruce?

pardon, než jsem to dopsala, předběhl jste mne

*placni*

Vše je zapsáno v čárovém kódu i datum nákupu

bell*

marunaa®: Nezlobte se, ale větší nesmysl jsem ještě neslyšela. Dejte zdroj takové informace, prosím.

Čárový kód umožňuje přesné zmapování informací ve výrobě, při příjmu i výdeji nebo inventuře a tím pádem zvyšuje produktivitu práce. Máte díky němu okamžitý a neustálý přehled o stavu zakázek nebo skladových zásob a můžete sledovat pohyb zboží zpětně v celém procesu výroby nebo logistiky, díky čemuž se pak snadno řeší třeba případné reklamace a podobně.

podnikatel.cz/...

Pochopitelně každý obchod musí mít čtečky a svoje počítačové zpracování.

Čárový kód tyhle informace neobsahuje, ten jen identifikuje předmět. Ty údaje o kterých píšete, ty se musí zapisovat do nějaké databáze. A co se týče identifikace, tak všechny totožné výrobky mají stejný kód (většinou jej předmět dostane od výrobce). Takže köd neidentifikuje konkrétní výrobek

 

bell*
hodnocení

1x

K uplatnění reklamace sice nepotřebujete účtenku, ale jste povinen prokázat, datum nákupu, tak snad pokud jste platil kartou, výpisem z účtu. dtest.cz/...


Při uplatňování reklamace stačí prokázat, že spotřebitel u prodejce věc zakoupil...

čili pomocí čárového kódu prodejce zjistí další údaje k výrobku, musí mít čtečku a svoje počítačové zpracování, vždyť to má logiku, ne? I cena téhož výrobku může být u různých prodejců odlišná...

cixuny

Je to marný...

Všechno se dá vysvětlit.
Bohužel ne všem...

Přečtěte si vyjádření :

Od: dolfas

dnes 20:18 [nahlásit]

Na prodejně jsem dal původní obal ,řekl kdy to bylo kupované a toť vše prodavač si to vyhledal a reklamace byla do 5 miut hotová

 

cixuny
hodnocení

0x

marunaa >

Asi to bude marný, ale zkusím to.

Čárový kód je pouze jiný zápis znaků. Takže na krabici bude v čárovém kódu např. EAN, typ výrobku, výrobní číslo. To ale najdu na samotném reklamovaném přístroji. Ani jeden údaj ale neprokazuje, že jsem zakoupil výrobek u daného prodejce. Takže vlastnictví krabice je úplně k ničemu.

Zákazník nemá přístup do třeba existující databáze prodejce.A nemá tam přístup ani ČOI. A také prodejce třeba nemusí vůbec evidovat výrobní čísla. On ani nemusí mít nějakou digitální databázi. Hlavně není povinen něco za kupujícího vyhledávat a dokládat.


doplněno 02.03.18 17:57:

A čím prokážeš? V ruce nemáš vůbec nic.

majsterjoe*

nemáš pravdu, jako kupující mi stačí, když prokážu že jsem dne 12.6.2017 zakoupil televizi, a prodejce už si s tím musí poradit. Dnes je většina výrobků čárovým kodem (nebo podle jiného kódu) uložena v registru pokladny, takže to problémem není. Je to způsobené i tím, že stejně nějaké to výrobní nebo ev. číslo je nakonec v dokladu napsané, takže odněkud prodejce tuto informaci čerpá

 

 

hodnocení

0x

Česká obchodní inspekce coi.cz/... (včetně dalších zajímavých informací)

Doklad o koupi potřebujete, abyste prodávajícímu prokázali, že dané zboží jste u něho zakoupili. Pečlivě jej proto uschovejte, zjednodušíte si tak uplatnění reklamace. Doklad o koupi není však jediným způsobem, jak ho o tom přesvědčit. Můžete váš nákup doložit věrohodným svědectvím jiné osoby, která vás doprovázela, výpisem z vašeho bankovního účtu či se lze odvolat na interní údaje spojené se zákaznickou kartou. Někdy už sama značka zboží bude důkazem o jeho nákupu v určitém obchodním řetězci.

Zákon v souvislosti s přijímáním reklamací neklade na spotřebitele žádný požadavek na předložení dokladu o zakoupení jakožto jediného přípustného důkazu o nabytí zboží. Proto ani prodávající vám nemůže uložit tuto povinnost, která nemá zákonnou oporu. Nepřípustným způsobem by totiž prodávající omezil vaši možnost zboží reklamovat, čímž by porušil zákon. Děje-li se tak ustanovením v obchodních podmínkách či reklamačním řádu, nepřihlíží se k němu.

Nelze podmiňovat přijetí zboží do reklamace předáním originálu dokladu o zakoupení. Ten náleží pouze vám a není vaší povinností jej spolu s reklamovaným zbožím prodávajícímu předat. Stačí, pokud jej předložíte. V případě reklamace zboží poštou přiložíte jeho kopii.

Prodávající vás musí řádně informovat o podmínkách a způsobu uplatnění reklamace.

Kde je to upraveno: § 1814 písm. a), /... a § 2174 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník; § 13 a § 24 odst. 7 písm/... zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele; § 125 zákona č 99/1963 Sb., občanský soudní řád

dolfas
hodnocení

Na prodejně jsem dal původní obal ,řekl kdy to bylo kupované a toť vše prodavač si to vyhledal a reklamace byla do 5 miut hotová

Díky za tuto cennou informaci, doufám, že už to bude všem nevěřícím Tomášům stačit...*zed*

cixuny

Píšu teď jako prodejce. Když budeš chtít u mě reklamovat nějakou věc, tak krabici můžeš nechat doma.

Výrobní čísla neeviduji, pouze je uvádím na účtence. Zákazníkovi vyjdu vstříc tím, že pokud ví přesně datum, tak doklad dohledám. Pokud mi tu někdo přinese na reklamaci třeba sluchátka, s tím že je kupoval minulý rok někdy v létě, možná v srpnu, tak mu reklamaci zamítnu. A může mít sluchátka třeba nerozbalená.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]