Jak vést penzion s restaurací

Od: Datum: 06.11.12 20:26 odpovědí: 8 změna: 07.11.12 13:00

Dobrý večer,

chtěla bych se zeptat jak rozjet úspěšný podnik v oboru gastronomie a ubytování.Je mi 26 a dostala jsem nabídku vést a zárověň rozjet penzion s restaurací na malém městě. Prošla jsem si v tomto oboru od mytí wc, přes kuchyň a obsluhu po skoro vedení (v tom smyslu,že jsem si sama objednávala zboží a propagovala restauraci v době nepřítomnosti šéfa). V našem městě mám pouze jedinou konkurenci a to je malá restaurace. Proto si myslím že bych se svou mohla uspět.Penzion byl dlouho neprovozovaný, ale je plně vybaven, což je je dobré po stránce investic do vybavení a se základním kapitálem na rozjezd si lámat hlavu nemusím.Na mě by bylo abych podnik dala do pořádku,sehnala si zaměstnance řádně jej rozjela tak aby vydělával.pohybuji se v tomto oboru od svých 15let, momentálně dělám servírku a práce mě velice baví. Přesto mám obavy jestli bych zvládla vedení a uspěla v této činnosti.také by mě zajímalo jak se dá domluvit s cestovní kanceláří aby mi posílali lidi, jakým chybám se vyvarovat a jak být dobrým vedoucím. Hlavně co dělat správně aby mi restaurace i ubytování vynášelo.

Děkuji za případné odpovědi


avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: betka*
Datum: 06.11.12 20:50
 

Píšete že si nemusíte dělat hlavu se základním kapitálem..to vypadá že vy neponesete finační odpovědnost.A dole píšete co dělat aby Vám to vynášelo...To zase vypadá že nesete finační břemeno.Tak jak to je?

Jinač záleží kde penzion leží co je tam za památky,turistická oblas atd..

Já bych byla velmi! opatrná.Hodně restaurací zavírá.Lidi mají jiné a jiné starosti.Neplatí to o všech ale je jich většina.Prostě na chození po restauracích,veselení se,cpát se dobrotama a popíjet není zrovna ideální doba

 
Od: veronika1
Datum: 06.11.12 20:55
 

myslela jsem tím aby podnik vynášel a já nezklamala "svého" investora.

Od: maybe87
Datum: 07.11.12 13:00
 

Naprosto s vámi souhlasím. Ještě pár let zpátky jsme s přítelem velmi velmi často navštěvovali nejrůznější restaurační zařízení. Rádi jsme zkoušeli jídla i podniky, šli jsme si jen posedět, nedělali jsme si hlavu s domácím vařením. Dnes se mi to jeví jako lehkovážné a zbytečné vyhazování, ale oba jsme byli zaměstnaní, mladí a užívali jsme si. Ač oba stále pracujeme a nejsme na tom nějak finančně zle, i my cítíme, že se situace tady dost horší. Strach o práci je čím dál větší, ceny všeho rostou... Víc jak rok jsme v restauraci nebyli, max. jsme si párkrát (3x?) objednali pizzu. Vždy pro mě bylo běžné stravenky utrácet za polední menu. Dneska za ně raději nakoupím a navařím doma. Jíme rádi a dobře, hodně sleduji trendy moderní gastronomie, ale dát za jídlo 300,- se mi už dnes nechce. Mám několik dobrých kuchařek a když chceme něco lepšího, za 150,- pro dva stejně uvařím, nemusím si to koupit za 600,-

 
Od: peha
Datum: 06.11.12 21:03
 

Koukněte na 30 dílů Ano, šéfe a rámcově vám bude vše jasné. Restaurací je v ČR cca 3x více, než se může uživit a právě včera někde psali, že v současné době krachují 2 restaurace denně. To vypadá na slepou uličku.

 
Od: veronika1
Datum: 06.11.12 21:12
 

Ano šéfe? osobně tento pořed nesleduji protože s panem pohlreichem v mnohém nesouhlasím. Vím, že na maloměstě jsou jiné podmínky než kterémkoli větším městě a jeho recepty tu mnoho lidí neocení. Zároveň se nacházíme v lokalitě Adršpašských skal, kde o cestovní ruch není nouze a proto si myslím že by to nemuselo být špatné...

Od: buss®
Datum: 06.11.12 21:34
 

Malé město, malé výdělky, malé zisky. Jak naučit lidi chodit do restaurace.., sortiment, ceny, prostředí, milá obsluha, wifi... Reklama, web, turistické průvodce, turistické trasy. Jsou regionální nabídky na ubytování, katalogy. Uspořádat tam nějakou akci(e) aby se to dostalo ve známost. Myslím, že až tak jistá si nejste. Poptat se někde, kde nebudete konkurovat a pak, je to know how. Tady asi restautér nebude. Chodit špionit, kopírovat.

 
Od: askmenow*
Datum: 06.11.12 21:52
 

Je potřeba si pořádně rozmyslet, kdo bude vaše klientela - píšete o pensionu s restaurací, o malém městě a turistech.

Takže je důležité odpovědět si na otázky, zda chcete, aby vám do restaurace chodili převážně místní lidé, či převážně turisté. Pokud turisté, zda jen ti, co u vás budou ubytováni, nebo zda jste v tam výhodné lokalitě, že k vám mohou zabloudit i nějací, kteří navštevují oblast, ale ubytovaní jsou jinde. Pak také, zda se bude jednat převážně o klientelu českou či zahraniční (a z jakých zemí). Také, zda je oblast navštěvovaná celoročně, nebo jen v některém období (a v jiném výrazně méně či vůbec) - to je zásadní hlavně pro pension. restaurace, pokud budete orientováni i na místní lidi, se může uživit celoročně. Také je důležité naplánovat provázanost pensionu a restaurace. Na jakou věkovou kategorii se chcete specializovat? Na mladé, na rodiny s dětmi...? Na movitější lidi, kteří žádají luxus, nebo spíše chcete být dostupní široké vrstvě?

Odpovědi na to tyto otázky vám s hodně vecmi pomohou: To, zda pension bude v běhu celoročně, nebo jen v některých obdobích napoví, jaké smlouvy uzavírat, zda pro jeho provoz hledat zaměstnance, nebo jen brigádníky na sezónu. I v restauraci, i kdyby běžela celoročně, se může v urč. ročním obd. projevovat potřeba mít více sil, než v jiném. Pokud plánujete zahraniční klientelu, chce to nepodcenit u zaměstnanců ověření jazykových znalostí. Také to chce mít kvaltní stránky i v anglickém jazyce + jazyce země/zemí, ze kterých čekáte nejvíce turistů. Na to pozor, mám hodně přátel cizinců žijích v ČR a spousta z nich nedůvěřivě kouká na podniky s chybně přeloženými weby, jídelníčky atd. (A že jich je!) Naopak místní může odradit, pokud restaurace působí až moc jako pro turisty. Rodiny s dětmi mají zvláštní požadavky jak na restauraci, tak na ubytování. Pokud je nějaká sezóna slabší, je třeba promyslet, zda bude zavřeno, nebo zda zvládnete do obou částí podniku přitáhnout lidi jinak (např. doplňkovými službami - schopnost sjednat maséra na pokoj, vlastní saunou a vířivkou, úchvatným zázemím pro děti, čímkoli...).

Jinak kamarád nedávno pension s restaurací rozjížděl a osvědčily se mu slevové portály, které mu právě v mezidobí mezi sezónami přitáhly dost lidí (ovšem nejen ty - hlavně nabídka kvalitních doplňkových služeb).

 
Od: betka*
Datum: 06.11.12 21:56
 

Pořad "Ano šéfe" není měřítkem to je reality show jak přilákat co nejvíc diváků k obrazovce.Proto je logické tam dávat problémové a zoufalé restaurace.

Dělejte tak jak Vám tu radí koukejte kolem sebe,ptejte se,navštivte párkrát restaurace ve Vašem okolí a pozorujte..

Trochu se v gastronomii pohybuji i v zahraničí a situace pro provozovatele opravdu není růžová.Náklady velké,lidí chodí málo a když přijdou utrácejí opatrně.

Znám pár restaurací o které byl ještě před 3-4 roky velký zájem,byli velmi ziskové,návštěvnost velká.Dnes jsou některé zavřené nebo se jich provozovatelé snaží nějak zbavit.

Ale nechci tady vystupovat tak aby to vypadalo že gastronomie je totální propadák to určitě ne ale zlatý důl to není.

Ale Vy finačně s kůží na trh nejdete tak pro Vás je to situace trochu jiná akorát mužete mít dobré zaměstnání a když se nebude dařit tak jen odejdete...

 

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.