Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Daně student x HPP x DPP

Od: kkozelik* odpovědí: 3 změna:

Dobrý den,

je mi 26 let, jsem stále veden jako student. Mám HPP, kde jsem podepsal růžový formulář. Dále mám DPP pod 10000 kč měsíčně. Jak je to s daněmi? Bylo mi řečeno, že by mi měli vracet nějaké peníze.. jak je to? Prosím poraďte.

3 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

iz*
hodnocení

0x

Bez informace o výši příjmů z HPP i DPP a odvedených daních v obou zaměstnáních (za každé zvlášť) nelze zjistit, jestli Vám vznikl přeplatek daně.

kkozelik*
Heledte ja jsem uplne mimo.. vemu to od píky. Mam hrubou mzdu.. z toho se mi kazdy měsíc odecita zdravotní, socialni a dan z prijmu 15 % ..a vznikne mi cista mzda.. je to tak?
Ten ruzovy formular slouzi k tomu aby se zjistilo ze dle ruznych kriterii mam narok na slevu na dani a tedy mi vrati nejake penize. Je to tak?
iz*

První odstavec máte správně, po odečtení zdravotního a sociálního pojištění + daně zůstane čistá mzda.

Druhý odstavec už není přesný, ale pokud je to pro Vás takhle srozumitelnější, nebudu ho upřesňovat, abych Vám to nekomplikovala.

Z vypočtené daně z příjmu lze v případě zálohové daně (HPP) uplatnit základní slevu na poplatníka (2.070 Kč měsíčně) a u Vás i slevu na studenta (335 Kč měsíčně). Pokud u zaměstnavatele podepíšete prohlášení k dani z příjmu ("růžový papír"), může Vám zaměstnavatel uplatnit celkem 2.405 Kč měsíčně (tato částka se odečte od vypočtené daně).

Z DPP s odměnou do 10.000 Kč měsíčně odvádí zaměstnavatel tzv. srážkovou daň, která je konečná. Nevstupuje do daňového přiznání a nevrací se. V případě, že byste měl nízké roční příjmy, byste si mohl od obou zaměstnavatelů vyžádat potvrzení o zdanitelných příjmech a odvedených daních, sám podat daňové přiznání a požádat o vrácení i srážkové daně.

Základní slevu lze uplatnit za celý rok i v případě, že člověk nepracoval po celý rok. Slevu na studenta lze uplatnit pouze za měsíce, v nichž jste byl studentem.