Nejste přihlášen/a.
Máte někdo zkušenosti s mystery shoppingem, nejraději u agentury NMS Market Research? Jak se vám to zamlouvá po pracovní a morální stránce? Můžete napsat jakoukoliv zkušenost, děkuji.
Osobní zkušenost nemám, vím jen to, co jsem o mystery shopingu četla. Na mne to působí dojmem, že jde o jeden ze způsobů, jak zkvalitnit služby zákazníkům (většinou laikům). Proto podle mne mohou pocity z jednání a přístupu prodavačů hrát větší roli než odborné hodnocení jejich pracovního výkonu.
Po morální stránce v tom žádný problém nevidím. Naopak: podobná hodnocení pomohou nejen prodejcům zvýšit zisk, ale jako z mého pohledu nezanedbatelný bonus mohou přinést vstřícnější jednání se zákazníky (budeme se při nakupování cítit lépe). I to, co píšu, je jenom pocit z článků, které jsem o mystery shopingu četla.
Mystery shopper je jen člověk, který pokřivuje a przní trh na základě svých čistě emočních pocitů.
Většina z nich o daném trhu, segmentu zboží a marketingu netuší nic a hodnotí tak jen na základů svých citů.
Ale takových je spousta i v jiných oborech a proto to v této zemi vypadá tak jak vypadá, hrůzostrašně rekonstruované paneláky oplacané polystyrénem jako omalovánky, staré domy rekonstruované opět polystyrénem, reklamy na grafické urovni nula ...
aneb "kdo neumí, učí".
Mystery shopper by podle mě měl být člověk, který má dokonalý přehled napříč trhem, má praktické zkušenosti s prodejem, zná technické specifikace produktů a má znalosti z marketingu - takový člověk potom může jít a něco hodnotit.
Ostatně, jak by se komukoliv z Vás líbilo, kdyby Vaši práci hodnotil někdo- kdo o ní vůbec nic neví- ono je to bohužel vlastně normální.
Dříve se mystery shopping bral jako vážná věc, obchody se na to připravovali, když zjistili, že někdo takový má přijít, dneska se na to kašle, protože každý ví, že to nikdo nebere moc vážně ... spotřebitelé to nezohlední vůbec a obchodníci už na to kašlou.
Asi tomu přisuzujete nadměrně vysokou důležitost. To, na co se tazatel ptá bude nejspíš jen nákup a dotazník soustředěný na několik bodů, které chtějí ověřit, tedy bez prostoru se sáhodlouze rozepisovat o osobních pocitech
Myslím, shopper, stejně jako zákazník, nepotřebuje žádné odborné znalosti, Míru piva, ochotu a rychlost obsluhy nebo postup při vyřizování reklamace posoudí i bez toho.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.