Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nákup v e-shopu-pošta-nechci zboží přijmout

Od: vitasek85* odpovědí: 9 změna:

Dobrý den, chtěl bych Vás poprosit o radu. Zakoupil jsem zboží v internetovém obchodu a nechal jsem si ho poslat Českou poštou na dobírku. V této době už to zboží prodejce poslal a má ho pošta, předpokládám, že dnes mi ho bude pošta doručovat domů. Můj problém spočívá v tom, že už o tuto zásilku nemám zájem (naskytla se mi vhodnější koupě) a nevím, jak bych měl postupovat. Stačí to říci pošťákovi (až mi bude volat, jestli jsem doma), ať to vrátí zpět odesilateli (internet. obchod), nebo to nechat na poště a oni to pak po nějaké době automaticky vrátí? Bude to vrácení balíku nějak zpoplatněno? Jestli ano, komu to dá pošta zaplatit? Samozřejmě se s tím internetovým obchodem chci spojit, a zaplatit mu poštovné.

Předem Vám mockrát děkuji za pomoc

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

vilik*
hodnocení

4x
Jestli nechcete mít problém, zboží normálně převezměte.
Potom v zákonné lhůtě 14 dní a v souladu s obchodními podmínkami zboží odešlete zpět a prodejci dejte stanoveným způsobem na vědomí, že tak činíte.
vilik*
Pokud se zachováte tak, že budete volat do obchodu a zboží nepřevezmete, nemůžete se pak divit, když obchod komunikaci popře či znevěrohodní a po vás bude později požadovat zákonný nárok.
Raději postupujte tak, aby nemohlo dojít k pozdějším komplikacím a zboží převezměte a vraťte dle zákona a obchodních podmínek, i když je to momentálně dražší.
Pro příště lépe předem promýšlejte, od koho zboží objednáte a volte například obchod s pobočkou v blízkosti vašeho bydliště.

 

hodnocení

4x

Také se mi stalo, že jsem něco objednala a pak našla jinde levněji. Ale už jsem to nechala být a od té doby jsem opatrnější a raději 3x ještě všechno prozkoumám, než odešlu objednávku. A Vaše zboží už je na poště, tak bych ho být Vámi přijala a akceptovala. Když budete vracet, tak to nebude zdarma, balíček musíte odeslat na své náklady, plus náklady za převzetí a možná Vás to vyjde dráž, než ten jiný produkt, který jste našel jako levnější a u kterého zase budete platit poštovné a dobírku. Takže celkem 3x budete platit poštovné za jeden produkt a tím se jeho cena stejně prodraží. Ale samozřejmě nevím, o kolik byste platil méně za ten jiný produkt. To si musíte spočítat. Pokud by šlo o desetikoruny, nechala bych to plavat.

 

mot
hodnocení

2x
-pokud chcete byt slusny, balik neprevezmete. eshopu napiste, ze ho neprevezmete, ale at vam vycisli kolik je stalo postovne, zejim to uhradite.
-pokud chcete byt svine, zbozi neprevzmete delejte mrtvyho brouka.
pokud zbozi prevezmete a vratite do 14 dnu, akorat budete mit naklady s odeslanim zpet, ktere vam nikdo neproplati. a zbytecne nechate vydelat ceskou postu.

 

hodnocení

0x
avatar babkazov

Jestliže ho převezmete, zaplatíte za dobírku cca 90kč za poštovné, cca45 kč. A pak, když ho budete vracet, zaplatíte poštovné podle váhy, cca 50 KČ. To znamená, cca 200 kč pryč. Já, za svou osobu, bych do obchodu zavolala, omluvla se a řekla, že zboží nepotřebuji, nechci, nepřevezmu. A znovu se omluvila.


doplněno 09.02.18 16:18:

Jednou jsem tohle udělala ten člověk na telefonu řekl, že ho to mrzí a ať zboží zedy nepřevezmu. A bylo to.

iz*

To radíte pěkné věci.

Tazatel uzavřel smlouvu na dálku, takže prodávající bude mít nárok na úhradu zbytečně vzniklých nákladů. Pokud ale tazatel zboží převezme a řádně od smlouvy odstoupí, bude mít nárok i na poštovné.

"...omluvla se a řekla, že zboží nepotřebuji, nechci, nepřevezmu."
Načež mi prodejce odpoví, že ho to nezajímá, že jsem si to měl rozmyslet dřív. Že spolu máme uzavřenou závaznou smlouvu, že on svoje závazky splnil a že je řada na mě, abych splnil ty svoje. Já nebudu dále reagovat, prodejce na mě podá žalobu, spor samozřejmě vyhraje a já zaplatím několika násobně víc za právní úkony. Fakt úžasná rada. *zed*

eulalie*

Dobrý den. Tomu e-shopu přeci také vzniknou náklady s odesláním zboží - musí zboží zabalit a platit poštovné, které není nemalé. Nejhorší zákazníci e-shopů jsou ti, co si zboží objednají a pak nepřeberou. Ztráty takového většího e-shopu pak jdou do tisíců. Což pravděpodobně nikdo ze zákazníků nechce slyšet - však jsou to ztráty podnikatele a "všeci kradnú", že. Ale kdo podniká v oboru internetového obchodování, tak ví, o čem mluvím. Jednou uzavřel na dálku zákazník smlouvu, tak ať se také podle toho náležitě chová - zboží může vrátit ve lhůtě 14 dní bez udání důvodů. Jistě, bude ho to něco stát - ostatně je to jeho chyba, že objednal něco, co nechce. Za to žádná e-shop nemůže. A omluva e-shopu to opravdu neřeší. Možná už by bylo lepší napsat e-shopu co nejdříve, že objednávku stornuje, aby zboží vůbec nebylo odesláno...

mot
magdon: eshop nema jak realne dokazat, ze jste si zbozi objednal prave vy. do takoveho sporu nepujde.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]