Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Ztráta podacího lístku ČP

Od: redroker® odpovědí: 3 změna:

Pokud již nemám podací lístek doporučené zásilky,ale vím podací číslo,lze tyto informace použít jako důkaz toho,že jsem zásilku odeslal?Mám rovněž sms od pošty,že zásilka s tímto podacím číslem byla doručena. E-shop totiž po mě chce po cca 2 měsících vrátit zboží,které jsem ale odeslal. Je rovněž možno na poště zjistit adresáta? V aplikaci ČP Sledování zásilky je po zadání pod.čísla zobrazena historie doručování,ale bez adresáta.Díky

 

 

3 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x

Česká pošta udává, že:

Reklamace poštovních zásilek

25. Odesílatel nebo adresát může do jednoho roku od podání poštovní zásilky (kromě služby Balík Nadrozměr) u kterékoliv pošty reklamovat její dodání. Na základě reklamace podnik zjistí, zda a jak byla poštovní zásilka dodána. Podmínkou pro uplatnění reklamace je předložení originálu nebo opisu podací stvrzenky.

ceskaposta.cz/...

Zkuste na podací poště, jestli by onu sms uznali jako "opis". Ale asi to nebude zadarmo.

 

hodnocení

0x
avatar clayman
Při reklamaci Pošta vyžaduje originál psacího lístku, ale je to vyloženě o lidech na koho narazíte. Ovšem vy nechcete reklamovat, zásilka byla dodána. Vy pouze chcete důkaz, že číslo zásilky odpovídá příjemci popř odesílateli.
Zkuste si vyžádat opis podacího lístku. Pokud neuspějete můžete zkusit tu reklamaci, ale výsledkem reklamace je jen potvrzení že zásilka byla dodána. Podpis příjemce atd považuje Pošta za důvěrné a nedovolí na ně ani nahlížet. To už mám vyzkoušeno.
Věřím, že když své důvody sdelite vedoucímu pošty (ten také řeší reklamace) bude schopen vám pomoci.
hodnocení

Ano, já bych potřeboval doložit,že zásilka byla doručena konkrétnímu adresátovi. E-shop mi může tvrdit,že doložené číslo zásilky,popř. sms o doručení,pro něj není důkaz,že zasilka byla adresována jemu.


doplněno 14.12.17 13:40:

...takže v mém případě jsem zatím nepochodil. Na poště u přepážky mi sdělili,že bez podacího lístku nelze nic dělat.Byl jsem za vedoucí a ta adresáta našla,podala na doručovací poštu reklamaci a čekáme,jestli ji pošlou informace o doručení (podpis příjemce atp.),anebo jestli budou ještě požadovat kopii podacího lístku, v tom případě by to byla konečná. Takže názory/zkušenosti se různí,ne všude to chodí stejně.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]