Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Propuštění z práce a konec vztahu s partnerem

Od: davidjuriska odpovědí: 67 změna:
Dostal jsem pro nadbytečnost propuštění ze zaměstnání a zítra už jdu do práce naposled. Svěřil jsem se s tím své ženě a ona byla v šoku. Řekla mi, že musí to rozdýchat a odjela se poradit ke svoji matce. Po návratu domů mi teď řekla, že její matka nestrpí, abych si dovolil nepracovat. Jestli skončím práci, tak se má žena semnou rozvést a nechat mne jít svým osudem. Pořádný chlap si nemůže dovolit ztratit zaměstnání, když má rodinu. Nezáleží z jaké viny to bylo podle matky moji ženy. Budu neproduktivní a zátěží pro rodinu. Jak odvrátit propuštění, abych zároveň nepřišel o svoji manželku před vánocemi? Mám z toho deprese. Já nic neudělal špatného v práci, že musím odejít a následně být rodinou zavržen. Pochopení pro mne už nemají. Konečné důsledky nesu já.
zámek
kapkanadeje uzavřel tuto otázku

 

 

67 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

mot
hodnocení

6x
ja bych nekrmil trolla :)
pohanka*

Tak, tak, mot.

Propouštění se v podniku připravuje docela pár týdnů předem. Mě to časově neštymuje a ani náležitosti okolo - odstupné plus reakce paní.

Takhle to v životě nechodí.

Ale nechť. Jak zde již někdo napsal, dojdete se zaregistrovat a požádat o pomoc s hledáním nové práce. Pokud ji hned nenajdete, tak budete pobírat podporu v nezaměstnanosti.

Nyní před vánocemi najdete i dobře placenou brigádu, pozor hodinové odměny se vyšplhaly i ke 150-200 korunám.

Tohle přece řešíte doma spolu s manželkou - přítelkyní a ne u jejích rodičů /matky/, že si do toho vůbec necháte zasahovat!.

Kvůli tomu se nejezdí na rady ke tchyni. Paní by měla být doma s Vámi, ona nechodí do práce? Pokud ano, tak bude živitel rodiny chvíli ona. Měli byste mít též nějakou zlatku i doma na straně.

Pokud je pravda, to, co jste tady napsal - trošku tomu nevěřím - tak vedete spolu se ženou domácnost. Vy si musíte společně udělat rozpočet a kontrolu též. Buďte trošku muž, který rozhoduje, nebuďte pasivní a měkký!

Též neutrácet všechny peníze, nezadlužovat se, umět se uskrovnit. Jako rodina držte spolu pohromadě, rodina je stále základ státu, ať si říká, kdo chce, co chce. Člověk nikdy nebude spokojený, pokud nebude mít okolo sebe svoji nejbližší rodinu, děti a potomky, na které se bude moci spolehnout.

Ironie: Můžete své paní odpovědět, že když se ona již poradila se svojí maminkou, tak s rozhodnutím, co bude dále s vaším společným životem, musí ještě počkat. Protože Vy se též ještě musíte jet poradit se svojí rodinou, jak Vám zase poradí ona. Bude dobré, když uvidíte její reakci.

vilik*
Pohanka, je vidět, že toho o životě víte stejné..., jako Babka z Ovy. Nebo hůř, nepřipouštíte možnost, že chlap a ženská v dnešní době jsou na tom, co se týče zabezpečení rodiny, poměrně stejně a když přijde krize, není muž vždy nezodpovědné hovado a žena chudinka.
K přípravě propouštění, ano, podnik plánuje dopředu, ale ten zaměstnanec se tu zprávu dozví často až poslední možný den. Nechtějí, aby se v práci pohyboval a stresoval okolí, ovlivňoval klienty a nedejbože něco neprovedl, aby podnik poškodil.
Pokud tazatel mluví pravdu, tak se žena zachovala silně přes čáru, to bych nikdy neodpustil. Zvlášt v dnešní době, kdy je opravdu relativně snadné vydělat peníze na brigádě. Přesně tak, jak pak ve vašem příspěvku píšete, by to mělo vypadat. Jenže to by musel mít tazatel zdravé vztahy v rodině a z toho plynoucí sebevědomí a pocit, že na krizi není sám a že ji spolu zvládnou.
pohanka*

Viliku, opravdu si myslíte, že dnes dostal tazatel výpověď, že zítra již nemusí chodit, dnes odpoledne to oznámil ženě, ona sbalila dítě a odjíždí za matkou a večer se vrací a oznamuje, že ho nechce mít na krku?

Den ze dne, nebo u hodiny na hodinu se odchází z důvodu nějakého móóóc velkého problému.

I kdyby jenom vypořádání dovolené, odevzdání potřebných věcí k výkonu práce, klíčů, podpisy od mistrů, či vedoucích, že je vše v pořádku a nemá pracovník a podnik proti sobě žádné pohledávky, finanční, materálové, odevzdání skříňky, čipů, apod.

Nevíme, kde byl pán zaměstnán, ale beru to podle sebe, nikde jsem nebyla jen tak, den ze dne odejita na dlažbu. Vždy tomu předcházely povinné úkony jak ze strany zaměstnavatele, tak pracovníka.

Pracoval dotyčný vůbec na smlouvu?

Jinak samozřejmě člověk ví, co se děje všude děje, ale je na každém, na co přistoupí. Jak si kdo ustele, tak si lehne.

A právě, že o tom životě člověk si chce rozhodovat sám, tak nepolezu do zaměstnání, kde je zaměstnavatel nesolidní. A takového si myslím, že si tazatel vybral.

Ale opakuji opět, mě se ten dotaz prostě nepozdává. Nebo tazatel nenapsal všechno po pravdě.

vilik*
Kdyby přesně takhle nepostupovali u konkrétní firmy, taky bych se zdráhal věřit. A nejde jen o nějakou pofiderní firmu nebo o problémové pracovníky.
Pane kolego, stavte se u mne v půl čtvrté. Tak, tady máte dohodu, dostanete doplacenu dovolenou a 3měsíční mzdu a od zítra nemusíte chodit. Tady pan Novák vám pomůže vyklidit pracoviště. Děkujeme a nashle.

Pohanko, mně před 15 lety můj zaměstnavatel řekl, že moje pozice byla zrušena, naprosto bez varování asi 7 dní před koncem měsíce. Když jsem se začala starat o to, kdo převezme moji (poměrně významnou) agendu, jak v následujících dvou měsících výpovědní doby pořeším termíny a zaučení někoho jiného apod., řekl mi, že to už není moje starost - že od 1. už nepřijdu. Dali mi 5 platů a fertig. Pracovala jsem v oblasti, kde byl přístup do velmi rozsáhlých registrů s údaji o občanech, a zaměstnavatel se takto zřejmě chránil, aby si někdo ještě v posledních chvílích nestáhl nějaké kmenové údaje nebo co asi.

davidjuricka
Manželka je na mateřské dovolené. Já ji živím, ale že bych ji považoval za neschopného trolla viz odkaz výše se tak zase říci nedá, protože k ní mám cit a jsme spolu už 5 let a o domácnost se stará. Není to tak, že bych ji nenáviděl.

 

ohneta*
hodnocení

2x

Tak si najdete snad jinou práci. A navíc vám náleží odstupné, když píšete že jste byl propuštěn pro nadbytečnost. A vaše žena vás stejně nejspíš nemiluje, když dá na názor své maminky. Vám takový vztah vyhovuje, když je s vámi jen kvůli penězům? Jsem svobodný, ale neuvádí se v manželském slibu budete spolu v dobrém i zlém?

davidjuriska
hodnocení

Máte pravdu. Toto si odporuje prvotnímu manželskému slibu budeme spolu v dobrém i zlém. Stát se v životě může cokoliv a toto je nejspíše životní zkouška a test lásky. Ona mne má asi ráda jen pro peníze, které domů nosím. Tchýně na mne pohlíží jako na pokladničku. Myslím si, že v těžkých situacích by rodina měla držet pohromadě.

Co to plácáte za nesmysly! jakože vás má ráda pro peníze, které domů nosíte? Co to je za blábol? Vy jste chlap a vy jste si rodinu založil a stal se živitelem. Kdyby si ta vaše kupovala perly a drahé kamení, pak bych se vašemu ubvažování nedivila. Ale takhle? Za to co domů donesete. ona drží při životě a pod střechou, celou rodinu. A také má mateřskou a přídavky na dítě. Vzpamatujte se a neříkejte takové hovadiny. Buďte chlap a o rodinu se postarejte bez nářků!

sebod*

Babčo. A co to je za ženskou, která se jede radit s maminkou jen proto, že manžel přišel o zaměstnání? Teda já bych ji hnala... I jako máma, kdyby si na tohle přijela stěžovat moje dcera, ještě ve dveřích bych ji poslala zpátky.

30.11.17 16:40

babkazov - Je vidět, že jste nikdy nepřišla o práci. Jen tak, z ničeho nic, po mnoha bezproblémových letech. Prostě jen proto, že se firma rozhodla Vás propustit. Je to pro chlapa samo o sobě dost stresující (vím, o čem píšu, před pár lety se mi to stalo také). A chlap pak přijde domů a zjistí, že jeho žena nechápe, že to není jeho vina, že prostě na původním místě zůstat nemůže, protože to místo už neexistuje. Dospělá a svéprávná žena, místo aby chlapa podpořila v nelehké situaci, se musí okamžitě poradit se svou maminkou, co má dělat a následně klade nereálné ultimátum. Já být na chlapově místě, pomůžu takové ženě sbalit kufry a ještě jí doprovodím na nádraží, aby si to snad cestou nerozmyslela.

Mužští, o práci jsem také přišla. Byla jsem doma 3 týdny a už jsem měla práci novou. Prostě jsem chtěla pracovat a neřešila jsem to přes své známé a neznámé. Vím, někdy je obtížné novou práci najít. *alene* Uvědomte si, že víme jen to, co říká tazatel. Fakt si myslím, že tchýně určitě ví, proč je takhle tvrdá. A navíc, chvíli si přestavte, že je to vaše dcera a že to vyprávění tazatele je o něčem jiném. Ruku na srdce, budete mít stejný názor jako doposud? *mir*Je však současně pravdou, že jsem svým dcerám do ničeho nekecala. Bude to asi tím, že si ke mně nikdy nepřišly stěžovat, protože vždycky! byli jejich partneři prioritní a ony jim věřily a věří. A já zase věřím, že to tak zůstane.

davidc
30.11.17 11:28

.

ohneta*

Babko nesmysly tu plácáte vy, vzpamatujte se. Vy byste se rozvedla, kdyby váš manžel přišel o práci? Někdy mě vaše názory udivují. Tohle přece není důvod k rozvodu!

Určitě tchýně ví, proč tohle říká. Jestli tazatel má jen namířeno pro nové kapesníky na slzy a na pracák a sociálku, pak se ani nedivím, že matka jeho ženy se děsí. Vypadá to, že tazatel jen naříká a nehledá. Ani zmínka o snaze najít práci. proto tak uvažuji. Je také možné, že ona už vidí, jak se její dcera s dítětem stěhuje k ní. *ee* A vám se zdá vpořádku, že tazatel uvažuje, že ho má ráda jen pro peníze, které on přinese? Jakože se nájem, všechny složenky a nákupy a vlastně celé živobytí, zaplatí samo? Neblázněte! Píšu někde něco o rozvodu?!*mir*Je možné, že vás mé názory udivují. A čí ne? Každý máme nějaké zkušenosti a nějaký pohled. A vo tom to je! Proto poradte.cz může existovat.

ohneta*

Jasně, vy víte všechno a máte v tom jasno. Jen tak s klidem odsoudíte někoho, koho vůbec neznáte a to jen proto, že je to váš dojem. A píše tazatel někde, že nebude mít na nutné výdaje? Že nepíše, zda si hledá novou práci neznamená přece, že tomu tak není.

Babko vždy jsem s Vašimi odpověďmi souhlasil,ale nyní jste trochu přestřelila.

Manželka,které manžel sdělí že dostal výpověď se sebere a jede k matce to "vydýchat" a poradit se a pak se vrátí s tím že manžel MUSÍ zůstat na stejné pozici u stejného zamětnavatele je pro mne BLBKA . a být tím chlapem tak "rozvážu pracovní poměr i s ní!

 

xy
hodnocení

1x

Vaše žena tolik podléhá tomu, co řekne matka? To není dobré pro další vztah, mohou přijít horší věci ( např. zdravotní krize) než to , že ztratíte práci ( a najdete si pak zase jinou ). Vaše žena má práci jistou až do důchodu?

 

hodnocení

1x

O práci může dneska přijít každý!

Zítra jdete do práce naposled, hned druhý den zajděte na úřad práce a zaregistrujte se. Hledejte ale hlavně sám práci jinou - a to hned (nespoléhejte na úřad práce)! Přes známé, na internetu,...(www.jobs.cz, www.prace.cz, ...)

Měl byste obdržet odstupné (podle toho, jak jste tam byl dlouho v pracovním poměru) a pak dostanete podporu, bez příjmu nezůstanete.

Rozumím tomu, jaké pocity z toho máte, ale držte se! Ještě bych vám asi poradila, abyste se v čase, který budete mít, místo litování se věnoval své rodině. S manželkou si promluvte: není to vaše vina, že jste přišel o práci, máte ji i dítě rád. Práci si budete hledat hned jinou, dlouho bez práce nezůstanete. Pokud ona odejde, nic tím nezíská - přijde o milujícího člověka a obtížně bude hledat někoho jiného.

Sama jsem také byla propuštěna pro (údajně) nadbytečnost a vím, jak člověku je.


doplněno 29.11.17 21:52:

Pro ty, co říkají " výpověď ze dne na den je blbost": to takhle člověk chodí do práce, tak nějak se ví/tuší, že peníze na/pro všechny nebudou a někdo musí z kola ven. Odejde jeden. A všichni doufají, že tím to končí. Všichni doufají, že pokud bude odejit i někdo další, ON to určitě nebude. Pak za vámi přijde vedení - návrh na snížený úvazek (aby se nemuselo vyplatit odstupné). Máte čas na rozmyšlenou. Atd. Poslední skoro měsíc je dovolená. A jste bez práce. Zažila jsem to.

Zažila jsem ale i opačně: manžel kolegyně dostal výpověď, novou práci hned nenašel. Dopadlo to přesně tak, že se nejdříve zhrozila. Pak si tak nějak mimochodem našla milence, ale dětem nebude brát otce, rodinu. Pak chtěla s milencem i bydlet. Ale manžela nevyhání, nemusí se rozvádět, můžou si v klidu žít. Myslela to fakt vážně! Už 2 roky bydlí (sice) jen s mlaďochem, ale myslím nic moc *ticho*. Snad se jí to jednou vrátí...

Jediné možné řešení vidím opravdu v domluvě těch 2 manželů. Potlačit negativní emoce z obou stran.

 

rv*
hodnocení

1x

Tedle mi říct žena, tak se pěkně rychle odmiluji a posílám ji k mamince. A pak samozřejmě hledám zaměstnání a vzpomenu si i na staré přátele, na které jsem neměl kvůli rodině čas.

 

danys*
hodnocení

1x

Dotaz beru jako vtip, tohle snad normální člověk nemůže myslet vážně! Pokud to vtip není, pak bych vyměnil manželku i tchýni!

Jinak Babkazov pobavila, zřejmě v Ově kouří slušný matroš *smich*

 

martasv
hodnocení

1x

Jestli ti takhle hodili kudlu na krk /zena a tchyne/ tak to ze jsi prisel o praci je jen posledni kapka kdy pohar pretekl. Mate doma dlouhodobe nereseny problemy. Neco se na tobe tvy zene dlouhodobe nelibi a ty jeji prani ignorujes. V normalne funkcnim vztahu nemusis bejt zadnej superman s haldou penez ale musi bejt videt ze se snazis. Tvoje rodina musi pro tebe prednejsi nez ty sam. Nechlastam a nehulim kdyz na to nemam. Dlouhodobe se snazit zenskou nenechat nespokojenou ale zas nebejt za dobryho vola. Jestli spolu bezduvodne dlouhodobe nespite /3mesice/ nejspis uz ma za tebe nekoho vyhlidlyho.

Reseni je neslibovat ale zacit delat to co se ode me ceka a nedelat to co vadi. Nepodlejzat a nerozcilovat se a v zadnym pripade fyzicky nenapadat a nepodezirat/nezarlit/. Chovat se normalne s lehkym nadhledem spis jako kamos - zadnej sex. Ikdyby jsi vedel ze nekoho ma. Musis bejt pro ni nekdo kdo se zmenil k pro ni lepsimu. Je to psychicky narocnejsi nez utapeni se v depresich ale budiz ti utechou ze kdyz se zachrana vztahu nepodari budes si moct rict ze jsi zkusil vse co jsi mohl a dobre se s tim sam v sobe vyrovnas a nebudes si nic vycitat.

Rovnopravnost/spravedlnost v tomhle pripade necekej. I v prirode samecek nadbiha samicce a kdyz se ji neco nezda samecek ma smulu. Me tenhle pristup pomohl a ted to mam doma lepsi nez jak to bylo pred problemama.

M


doplněno 29.11.17 23:45:

Pred svym prispevkem jsem cetl jen 1. prispevek ve vlaknu. Jsem malinko mimo ale v jadru to souhlasi.

M

 

hodnocení

1x
avatar babkazov

Omlouvám se, vím že jsem pár lidí naštvala svým pohledem, ale nedá mi to. Čtu tady, že paní čeká na penízky, něco o kasičkách a o tom, že ji tazatel živí. Zapomínáte na to, že paní je na mateřské, má tedy určitý příjem. Na mateřské je proto, aby se mohla starat o dítě, které je tazatelovo. Paní vykonává všechny služby, aby tazatel měl doma čisto, navařeno, vypráno, vyžehleno. A také platí všechny složenky a hlavně, všechny nákupy. Všichni víme, jak je draho, že to není vůbec snadné. Rozhodně nečeká na penízky, aby si mohla koupit nového stříbrného norka. *mir* Mužští, zvláště ti, kteří nechodíte nakupovat, vy víte, kolik stojí rohlík, ale nevíte, kolik stojí celý nákup, který je zásobou snad na den. A podezíráte ženu, že hodně utrácí. A to slovo zlatokopka používáte na naprosto nesmyslném místě.

Tazatel také přiznal, že měl smlouvu jen do konce roku, ale o novou práci se doposud nestaral. Žena to věděla, ale nevěděla si rady, tak se šla vyplakat k mámě, protože nevěděla, z čeho budou živi. *alene* A co ještě nevíme?


doplněno 30.11.17 11:40:

Jeduško, přééésně! Musím s doktorem Hausem zvolat: Všichni lžou!

Ad babkazov - Čtu tady, že paní čeká na penízky, něco o kasičkách a o tom, že ji tazatel živí.
No ale to píše tazatel sám - "Manželka je na mateřské dovolené. Já ji živím... Ona mne má asi ráda jen pro peníze, které domů nosím. Tchýně na mne pohlíží jako na pokladničku."
Tazatel také přiznal, že měl smlouvu jen do konce roku, ale o novou práci se doposud nestaral.
Tazatel včera napsal - "Dneska jsem se to ráno dozvěděl od ředitele podniku, že budou snižovat stavy v managementu."

Ale je možné, že jen nechápu text.

davidjuricka
Živím rodinu a rád. I kdyby se náš vztah rozpadl a nedalo se tomu zabránit, tak budu svoji nezaopatřenou manželku a dítě nadále podporovat, protože je to moje povinnost a dítě jsem si s ní já udělal. Újmu v zaopatření mít nebudou a hypotéku na dům dál budu platit pro ně. Já ji miluji a ona už mne asi nechce a to mne nevíce zranilo. Může mít nějakého milence o kterým ani já nevím. V nejhorším případě budu sám. Mám ji prosit o návrat domů na kolenou? Má lásko, vrať se mi zpátky. Tady máš obálku s penězi na obživu rodiny? Mám z toho teď deprese a jsem naměko, já bez ni a našeho dítěte asi neumím žít.
davidjuricka
Jak můžu se teď starat o novou práci? 1. Smlouvu o ukončení pracovního poměru budu mít až za měsíc 29.12.2017.
2. Mám ještě pracovní úkoly ve stávající firmě dokončit-zakázky s dodavatelem v USA a v Brazílii.
3. Nelze nastoupit ted do jiné firmy, pokud jsem zatím ještě oficiálně zaměstnaný.
4. Nesedět ve své kanceláři v mateřské firmě znamená konec pro mne už dnes- subjektivní pocit, nikoliv oficiální rozvázačka. Ta příjde až po návratu ze služební cesty+ vybraná dovolená.
5. Teď můžu se jen poohlížet po jiném zaměstnaní, nikoliv konat, protože služební cesta je součást pracovní náplně firmy. Nepotřebuji pomoc v rámci zaměstnání, to si sám poradím a o finance nemám nouzi. Potřebuji poradit, jak zachránit rozpadající vztah a nepřijít o svého malého syna? Někteří si myslí, že skuhrám na práci, je to jen domněnka strašák moji ženy, že bude hůř. Já si věřím, že se prosadím.
iz*

Davide, vážně jste tak naivní? Nebo si z nás jenom utahujete? O konci pracovní smlouvy víte nejpozději ode dne, kdy jste ji podepsal. Pracovní smlouva na dobu určitou totiž končí uplynutím sjednané doby.

Nejde o výpověď a "neuzavírá se smlouva o skončení pracovního poměru". Jako dobře odměňovaný zaměstnanec byste pravděpodobně působil na vyšší pozici → tzn., že toto všechno byste měl znát.

Konat nejenže můžete, ale jestli nechcete být od 1. ledna bez práce, dokonce musíte. Přestaňte se vymlouvat a začněte něco dělat. Jste chlap nebo bábovka? Vzchopte se!

Napřed jsem měla pochybnosti o kvalitách manželky, která nedokáže stát při svém manželovi v době, kdy to potřebuje a místo podpory se chodí "radit s maminkou", ale z dalších reakcí chápu, že to s Vámi zřejmě nemá vůbec jednoduché. Jestli jí doma tvrdíte stejné nesmysly, jako zde, ani se jí nedivím, že hledá radu jinde...

(Omlouvám se za ostřejší reakci, ale mám pocit, že Vás nic jiného "neprobudí".)

01.12.17 07:33

 

davidjuricka
hodnocení

0x
Balí si teď své věci a jede moje žena s dítětem za svoji matkou. Mám na vybranou do zítra. Bud budu pracovat tam nadále nebo skončím a skončí též vztah a na vánoce mám být sám.

Jestli je to tak, jak píšete, je to otřesné chování ze strany Vaší ženy a její matky. Oba s manželem jsme byli v minulých letech v situaci, že jeden z nás ztratil práci, ale navzájem jsme se podporovali, dodávali si odvahu (ono např. po 15, 20 letech u jednoho zaměstnavatele a už blízko padesátce se tyhle situace snášejí dost těžko). Nikdo z nás nevytahoval tyhle primitivní řeči o živiteli rodiny apod., dnes živí rodinu oba, protože jak se stalo Vám, nikdo neví, kdy na něho dojde. Využijte volna, kdy žena bude s děckem u matky, nenechte si diktovat žádná ultimáta, dobře se vyspěte, ať jste psychicky fit. Zaregistrujte se na úřadu práce, abyste si nemusel za prosinec platit zdravotní pojištění, a v klidu se rozhlédněte po volných místech. Požádejte si i o podporu v nezaměstnanosti. Určitě dostanete odstupné, takže podporu Vám začnou vyplácet až později, ale bez peněz nebudete. Zkoncentrujte se a nejprve se rozhlížejte po volných místech ve své odbornosti; až kdyby nic takového nebylo k dispozici, vyzkoušejte i něco jiného. Všechno, co v životě zkusíte, Vás posune a posílí. Nejste žádný outsider, i pracovití a schopní lidé se bez svého přičinění ocitají na ÚP. Ovšem zase se rychle upíchnou jinde. Nebojte se ničeho, a o své ženě si přestaňte dělat neopodstatněné iluze.

 

ssss
hodnocení

0x

Jestli se s Tebou chce žena rozvést, tak za to nestojí a nechal bych ji jít. Pro jedno kvítí slunce nesvítí. Ať se Ti daří.

Takový ultimáta se nedávají ve vztahu dvou lidí. Je to zřejmě "mazel" svý mámi. Buď rád, že vypadne. *zdravi*

 

tomaslad*
hodnocení

0x

Rozehrál bych s vaší drahou stále-ještě ženou nějakou psychologickou hru, nechal bych ji vycukat/ prověřit. Kvalita pilota se taky nepozná za klidného letu, ale až v době krize, stejně tak u partnerů. Naopak bych třeba deklaratorně dneska jí sděliil, že už pracovat v dohledné době nebudu, že si budu rok lebedit a relaxovat a že se musíme rapidně uskromnit a budeme papat jen řídkou tuřínovou polívku, jen v neděli omaštěnou troškou másla... Jí bych navrhl jako brigádu například sběr lesních plodů nebo ať jde dělat před vánocemi do obchoďáků nějakou chodící reklamu

V podstatě bych ji pozoroval, její reakce, jak psychiatr pacienta, a podle toho plánoval další reálné kroky

To zní dobře. Ale ta žena mu porodila dítě a stará se o ně. Tohle asi jako muž nedokážete docenit. Tím nezpochybňuji názor, že paní má otřesné chování.

 

hodnocení

0x
avatar stir
A kdy jste dostal tu výpověď? V září? Od té doby už jste si mohl něco najít.
davidjuriska
hodnocení

Dneska jsem se to ráno dozvěděl od ředitele podniku, že budou snižovat stavy v managementu. Mám pracovní smlouvu do konce tohoto roku 2017 a nebude již více prodloužena. Musím ještě do vánoc stihnout 2 zahraniční cesty kvůli obchodnímu kontraktu s dodavatelem, což bylo dopředu nasmlouvané. Celá naše obchodní divize se stěhuje tam, kde je levnější pracovní síla tj. směrem na východ. Teď dobíhají jen zakázky a musí se dokončit marketingová strategie. Výplatu ještě dostanu v listopadu a v prosinci. Odstupné také. Ženě jde o to, že moje kariéra za solidní plat již nebude pokračovat. Samozřejmě, že se už rozkoukávám po jiném zaměstnání, ale do 8 hodin od informace o propouštění je to unáhlené něco hledat, když oficiální ukončení mne za nedlouho čeká a mezitím mám ještě dosti práce. Ve vztahu to vzbudilo velký alarm. Já se o sebe dokáži postarat, mám zkušenosti a praxi v oblasti obchodu a marketingu. Na ÚP.a sociálku rozhodně nemusím jít, jak se paní babkozov domnívá. Mám možnost přes mého dobrého kamaráda jít od nového roku za náměstka jiné firmy. Platově si asi o něco pohorším, protože tady beru diety v eurech a mám provize z obratu za obchodní transakce. Mne jde teď nejvíce o rozchod se ženou a starosti s rozvodovým řízením a mám rád naše dítě. Chci zachránit rodinu.

davidjuriska - "...a zítra už jdu do práce naposled." "...Musím ještě do vánoc stihnout 2 zahraniční cesty..." *smich*

Ajaj! To už máme zítra vánoce? *sok*

Tak teď už Vám nevěřím ani já. Měl byste si pamatovat, co jste psal na začátku. Takhle to vypadá, že se z nás snažíte udělat voly.

davidjuricka
Ano, do firmy kam jsem chodil léta už jdu zítra opravdu naposledy a pozítří odlétám do zahraničí na služební cestu. Pro mne je to naposledy se rozloučit se svoji kanceláří a kolektivem na který jsem byl léta zvyklý. Oficiálně pracuji podle pracovní smlouvy o něco déle, protože služební cesta je součástí pracovní náplně zaměstnavatele. Subjektivně budu pociťovat konec mého zaměstnání zavřením dveří moji kanceláře už zítra. Potom se vrátím donést vyřízené zakázky mému šéfovi a tímto to definitivně skončí. Nevím, proč to paní magdon bere tak, že práce je ukončena jako hodit klacek do lesa. Možná někde ano, ale v managementu jsou dokončovací procesy dobíhajících pracovních úkolů.
tomaslad*

"... že moje kariéra za solidní plat již nebude pokračovat" Jak jsem psal, své drahé řekněte, že od prosince najíždíte jako famílie na řídkou tuřínovou polívku. Ať se prokáže její charakter a dosud nevyjevené vlastnosti.

davidjuricka
Zítra budu ve své kanceláři naposledy a zbytek strávím na služebních-business cestách v zahraničí, dle plánu mého šéfa. V druhé polovině prosince budu čerpat svoji dovolenou na kterou mám nárok. Je to náročné a odloučení od rodiny se těžko nese. Dokončit úkoly v zaměstnání musím.

Mám pracovní smlouvu do konce tohoto roku 2017 a nebude již více prodloužena. Výplatu ještě dostanu v listopadu a v prosinci. Odstupné také...

Proč by Vám dávali odstupné, když Vám končí smlouva? Ale že má Vaše manželka ráda Vaše peníze, je pravda. A ještě z nich má infekci.. :-D.Holt jaký šel, takovou potkal..Ale tchýně ať vám do manželství nekecá! Na to jsou manželské poradny...

poradte.cz/...

Super! *ee* Nekrmit !

davidjuricka
Bonus-odměna(interní dohoda)-odchodné za dlouholetou dobře vykonanou pracovní činnost a spokojenost zaměstnavatele. Nerad se semnou můj personální ředitel loučí, ale vertikální integraci podniku se nedá už zabránit a v Číně by měla firma zajistit větší prosperitu a nižší náklady.
davidjuricka
Možná jsem se s tím odstupným špatně vyjádřil, myslel jsem odchodné formou odměny. To si každý podnik stanoví sám-odměny-provize. Je to nenároková složka příjmů, kterou může dát a nemusí. Vše záleží na dohodě a valná hromada akciové společnosti může schválit odměny představenstva a dozorčí rady.
danys*

Davídku, jdi spinkat, ráno vstáváš do školy *smich*

Tak to už zní lépe. Pracovní poměr máte do konce tohoto roku, poté dostane minimálně dvouměsíční odstupné, tzn leden plus únor. Pořád to jsou tři měsíce času na hledání zaměstnání, v opačném případě vám poběží 5 měsíců podpora, tzn až do konce července. Mezilidské vztahy mi nepřísluší komentovat.
doplněno 29.11.17 22:31: Ivzez, vím, ale většinou mají vedoucí pracovníci sjednáno interně několik měsíců dle roků...
iz*

Pracovní poměr sjednaný na dobu určitou skončí uplynutím sjednané doby bez nároku na odstupné (nejde o výpověď pro nadbytečnost). O blížícím se konci sjednané doby věděly obě strany...

 

dylin
hodnocení

0x

Tak kdo se s váma vlastně rozchází? ... Nadpis zní ".. a konec vztahu s partnerem". Já bych toho partnera nechal jít za matkou a partnerku si nechal, když s ní máte to dítě. Jestli Vás partnerka má ráda, tak může zatím, co vy budete nadbytečně na zahraniční byznys cestě, hledat jinou práci v inzerátech. Třeba jí pomůže matka i ten partner *smich*

davidjuricka
Jestli odemne žena odejde nebo ne, to už nechám na ni. Tady není prioritní alespoň pro mne, že končím v zaměstnání. Já se umím prosadit po pracovní stránce a finančně zajistit rodinu. Jsem smutný, že opouštím své kolegy a naposledy jdu do moji pracovny. Ten stesk mne přejde. Tady jde především o unáhlené jednání moji ženy, že mi klade podmínku setrvat v zaměstnání, kde už to dále nejde. Firma se stěhuje do Číny. Leda se přestěhovat s rodinou tam, ale to já nechci. Mám rád svoji ženu a dítě, ale nevím jak ji to mám rozumně vysvětlit, že tento konec kariéry není ohrožení naši domácnosti z finančního hlediska? Ona to nechápe a je ovlivněna názory své matky. Bouchne hystericky dveřmi a konec. To je to co chci řešit nejvíce, ne profesi a finance. To zvládnu sám vydělat finance na obživu rodiny, ale ona tomu nevěří. Nebude tato firma, tak bude zle se domnívá. Já bych to nedopustil z pozice chlapa být pasivní. Chci, aby se ke mne vrátila. Mám ji zavolat, napsat broučku miluji Tě...? Prosit na kolenou se ale nechci.

 

culdabulda1*
hodnocení

0x

- to je snad špatnej vtip, ne? - anebo s Vámi má žena špatné zkušenosti už delší dobu - to víte jen Vy.

 

hodnocení

0x
avatar babajaga

Vážený pane, nečetla jsem všechny reakce, jen jsem to tak prolétla, ale Vy nám tady kecáte. Proč to? Chcete se bavit na něčí účet? Nebo máte dlouhou chvíli?

1/ O propuštění se nikdo nedozví ze dne na den. Leda že by udělal nějakou hrubou chybu a byl propuštěn na hodinu. Jinak jste to věděl hodně dopředu a mohl na to rodinu připravit.

2/ Dnes jste naposledy v práci, zítra už budete doma. A co tedy ještě ty 2 služební cesty v prosinci? Když dnes končíte, nebudete se už nikam pracovně hrncovat.

3/ Že o vaší rodině rozhoduje tchyně, manželka jí všechno vyslepičí a pak poslouchá její rady, je smutné. Ale protože ve Vaší výpovědi je víc rozporů, nevěřím Vám ani tohle. Dobře fungující rodina si poradí se vším sama, není třeba zasvěcovat do problémů ani jednu z tchyní. a řídit se jejich moudry.

4/ Teď před Vánoci hledají brigádníky do všech obchoďáků, vidím to pořád. Tak běžte doplňovat zboží, vyděláte si a neublíží Vám to. Jen na ty 2 služební cesty si budete muset vzít volno. *smich2* Jaga.

Jinak každý má takového partnera, jakého si zaslouží a takový život, jaký si ho vybuduje. Vy jste na vztahu celých těch 5 let vůbec nepracoval, když je s Vámi paní jen pro peníze? To je ale smutné.

Taky mám dojem, že si z nás dělá legraci. A Ilonka, co spí v penězích taky. Proč? Troll.

 

hodnocení

0x

Ad davidjuriska - tak se má žena semnou rozvést a nechat mne jít svým osudem
Pokud je to pravda, klidně se rozveďte. Jinou slečnu, která potřebuje kasičku, najdete snadněji, než si myslíte.

Ale soudím, že se nás jen snažíte tahat za nohu - jestli ne, pak mě docela překvapuje, co všechno nemusí umět člen managementu či jaks e to prezentujete.

 

culdabulda1*
hodnocení

0x

fakt jste byl propuštěn pro nadbytečnost?...

No, podle tazatelových příspěvků mi přijde, že důvod výpovědi je někde trochu jinde ;). Teda pokud pominu reálnou možnost, že se snaží dělat si z nás pr..l. *frajer*

iz*

*palec* Vidím to podobně. *zdravi*

Jojo - taky jsem ráno zapochybovala. Ale jestli říká pravdu, pak mě postoj zaměstnavatele zas tolik nepřekvapuje ;)

iz*

Nebyl → tazatel v dalších reakcích upřesnil, že uzavřel smlouvu na dobu určitou. Jenom se dozvěděl, že ji zaměstnavatel neobnoví ani neprodlouží.

 

hodnocení

0x

To si jako její tchýně myslí, že normální chlap pracuje na stejném místě celý život? A že si nenajdete práci do pár týdnů?

Jestli je to tak jak říkáte, tak bych ji poslal do prdele a požádal o rozvod sám. Bude Vám dělat ze života peklo, bude se neustále paktovat s tchýní. Nejspíš to chystala už dávno a ztráta zaměstnání je jen záminka.


doplněno 30.11.17 20:20:

Ano, souhlasím, že jsem slyšel jen jednu stranu, ale pokud manželka, která u svatby slíbila "budu stát u tebe v dobrém i zlém", se při prvním problému balí a odjíždí k mamince, případně se chce rozvádět, to opravdu není žena, na kterou bych chtěl spoléhat. Neříkám poradit se nebo postěžovat si mámě, to dělám i já, ale bezpodmínečně jí poslouchat a jít bez zaváhání proti manželovi, to opravdu smrdí průšvihem. Tazatel je ze ztráty zaměstnání trochu naměko, ale nebojí se toho, nechystá se polehávat doma, ale s odvahou se kouká dopředu. A ona? Místo aby ho podpořila, tak ho odepíše, jako krávu, která přestala dojit (a to přestala dojit jen dočasně) a rovnou ji posílá na jatka. Evidentně miluje jen jeho peníze a svou matku.

Paní tchýně možná vyrostla v době, kdy se do jedné práce chodilo celý život, ale holt se jí musí vysvětlit, že doba se změnila a změnit práci je prostě součást života, není to konec světa. A někdy to může být i k lepšímu.

Ad pletiplot - To si jako její tchýně myslí, že normální chlap pracuje na stejném místě celý život?
Tchyně může být ještě klidně generace, která na podobný model byla zvyklá - bývaly doby, kdy na časté měnění místa laskavě nehledělo a fluktuant nebyl zrovna žádaný zaměstnanec.

bude se neustále paktovat s tchýní
Tchyně je její maminka si dovolím připomenout - a za mámou se občas chodí poradit, potěšit či postěžovat i v dospělosti. Ostatně to, co paní dceři řekla, známe jen z podání zetě, že?


doplněno 01.12.17 08:20:

Ad pletiplot - pokud manželka, která u svatby slíbila "budu stát u tebe v dobrém i zlém", se při prvním problému balí a odjíždí k mamince, případně se chce rozvádět, to opravdu není žena, na kterou bych chtěl spoléhat... Neříkám poradit se nebo postěžovat si mámě, to dělám i já, ale bezpodmínečně jí poslouchat a jít bez zaváhání proti manželovi, to opravdu smrdí průšvihem.
Vycházíme jen z dostupných informací, tudíž je to spíš je hádání - nevíte/nevíme, zda jde o "první problém", ani to, co obě dámy vede k popisovanému jednání. Nezdá se mi totiž, že by při prvním problému maminka okamžitě radila rozvod - taky může jít manžel na lepší, že. Ale dovedu si představit manželku, která v první šoku brečí mámě na rameni, že s ním nebude, že se rozvede - a maminka řekne "no, v nejhorším půjdeš ke mně".

Takže pokud je to vůbec pravda, zřejmě nebude celá, případně je lehce upravená.

 

janca7
hodnocení

0x

Vaší partnerce se nedivím. Pokud by mi chlap sdělil, že přišel o práci, byl by mezi námi konec a vykopala bych ho na ulici!

davidjuricka
Změna: Dnes brzo ráno přišla moje žena zpět domu s dítětem. Brečela a řekla mi, že to byl jen takový TEST na mne, jak bych teoreticky odolal zátěžovou zkoušku našeho rozchodu v případě ztráty zaměstnání. Chtěla abych se vzepřel a tlačil na svého šéfa, že nechci končit v zaměstnání. Takovou dobře placenou práci za min.80tis.Kč.měs. budu prý marně hledat.
Měla rodinné představy o našem nadstandardním žití vč. exotických dovolených a teď se ji sen o žití nad poměry rozplynul v oblacích. Očekává, že seženu nové zaměstnání sotva za polovinu moji současné mzdy. Přiznala se, že na penězích ji záleží, ale nechce mne ztratit, protože nemá za mne zatím jinou náhradu kdo by ji živil. Tak mne objala s dojetím. Není to zvláštní. Silná slova její matky brala vážně a teď s pláčem přijde domů celá rozrušená? Zítra odlétám na služební cestu do USA.

 

Panebože za co *zed*

rv*

Tak doufej, ať si rychle najde někoho, kdo se o ní postará a zajistí jí exotické dovolené.

davidjuricka
Zvykla si na tento životní styl a nechce polevit. Tak na mne tlačí a zkouší různé finty, jak mne nakopnout do vedoucí pozice. Neuměla by si představit, kdybych měl chodit do běžné práce za podstatně menší výplatu. Vzala si mne kvůli mému postavení a inteligenci. Narazil jsem na atraktivní ženu zlatokopu myšlením. Mne to dříve nevadilo, protože jsem ji koupil co si sama řekla v obchoďáku. Teď též nemám problém ji uživit, ale pocit že skutečná láska tam není mne uvnitř žere. Možná též není k zahození myšlenka najít si jinou ženu a materiálně se postarat o současnou ženu s dítětem. Citová láska zradami a intriky opadá a nutí mne přemýšlet logicky. Žena má být oporou rodiny, něžná a milující po boku svého manžela. Mít svůj vlastní názor a nenechat se ovlivnit svojí matkou. Nechci ji zranit citově rozchodem, ale uvažuji už teď o tom. Nechám si na služební cestě čas na promyšlenou, jak dál.

*smich2* Fajn, a teď třeba tu o perníkové chaloupce *haha*

Závidím, vždycky jsem toužil žít v pohádce... ;)

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]