Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Neplacení alimentů

Od: luciii89* odpovědí: 9 změna:

Dobrý den, obracím se na Vás s žádostí. Jsem již plnoletá, ale stále studuji. Momentálně studuji druhým rokem Vyšší odbornou školu. Můj biologický otec mi již od července nezaplatil alimenty, chtěla jsem se zeptat, jak bych měla v tomto případě postupovat?

Již několikrát jsem mu psala SMS zprávu, ale již delší dobu je telefon stále nedostupný. Na tyto SMS zprávy samozřejmě nereagoval, nejsem s ním jinak v kontaktu, nevídám se s ním. Prosím ,jak bych měla postupovat v takové situaci? Cena, kterou by mi měl zaslat již přesáhla 15 000Kč :( A pro mne, jako pro nevýdělečně činnou je to dost. Děkuji a hezký den, s pozdravem Lucie.

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

pepyk93*
hodnocení

2x

Mrkněte sem :

poradte.cz/...

Snad vám to pomůže alespoň trochu...;)

malvinka*
hodnocení

2x

Podejte si žalobu k soudu.

luciii89*
hodnocení

Děkuji moc za radu. Ještě jsem se chtěla zeptat, jak bych měla postupovat? Vůbec s tímto nemám žádné zkušenosti :( Děkuji.

dusatka*
hodnocení

0x

Dobrý den, a výživné máte stanoveno soudem? Pokud ano, můžete podat návrh na výkon rozhodnutí, po němž bude následovat exekuce a otci to mohou např. strhávat přímo z platu. To je dobré udělat co nejrychleji. Sepsat Vám to pomůže soudní úředník na úřadě, který rozsudek vynesl.

Pokud rozsudek nemáte, je to horší, o to rychleji je potřeba jednat, protože byste měla nárok na výživné až od zahájení soudního řízení.

luciii89*
hodnocení

Ano, mám stanovenou soudem určitou částku, ale s otcem jsme se domluvili, že mi bude posílat víc, až do července to více méně, občas nepravidelně plnil, ale od července jsem od něj neviděla ani korunu ... A když to oznámím na policii? Víte, byla jsem kvůli tomu u soudu v Praze, je to pro mne dost z ruky. Takových 80Km minimálně...

dusatka*