Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,nastoupil jsem do zaměstnání,ale po 2 dnech mi byl ukončen pracovní poměr,ze zdravotních důvodů jsem nebyl schopen vykonávat práci.Ale potvrzení od doktora nemám.Ani nevím,jestli něco takového doktor bez vyšetření může napsat.Budu mít nárok na podporu?Nebo musí člověk někde být stanovenou dobu někde zaměstnán,aby dostal podporu?Předtím jsem nikde nepracoval 1 rok.Co s tím?
Při vstupu do zaměstnaneckého poměru jste povinnen absolvovat zdravotní prohlídku a při výstupu též.
Během těch dvou dnů jste nic neabsolvoval? Spíš to vypadá, že jste tak dohodli se zaměstnavatelem.
Samozřejmě Vás musí vidět lékař, jak Váš osobní, tak i ten zaměstnanecký.
Žádný lékař Vám nedá papír pro ÚP bez vyšetření
Já jsem takhle skončila asi po třech dnech, byla jsem si tu práci také jen tak zkusit, co kdyby náhodou.
Z předcházejícího zaměstnání jsem měla papír od lékaře, že nemohu vykonávat dosavadní zaměstnání /doručovatelka/ a byla jsem zařazena do skupiny zdravotně postižených s větším ohledem a tomu přizpůsobenou nabídkou práce.
.
Po přerušení a nastoupení do nové /na zkoušku/ práce, kterou jsem si sama sehnala, jsem se na ÚP vrátila a pokračovala v dobrání podpory. Již mě ale nezařadili do programu znevýhodněných pracovníků, ale byla jsem přiřazena k běžné přepážce. Též výše podpory se upravovala nově, podle toho, kolik bych si asi tak vydělala. Žádný lékařský papír jsem po těch třech dnech již neměla v ruce, a ani bych se o to nesnažila.. Tedy by se muselo opět obíhat kolečko a to kvůli 3 dnům práce. Dobrání podpory bylo stejně jen na 3 týdny.
Vy jste skončil spíše po domluvě, chyba byla, že jste tam vůbec nastoupil, že jste se více neiformoval, nezjišťoval, co ta práce obnáší.
Nárok na podporu budete mít, pokud jste odpracoval v posledních 2 letech alespoň 12 měsíců důchodového pojištění.