Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Zaměstnavatel mi naschvál nechce ukončit smlo

Od: tyna66 odpovědí: 14 změna:
Zdravím, mám HPP na dobu určitou. Poslední 2 měsíce jsem byla na neschopence a stávající práci servírky nemohu ze zdrav.důvodů vykonávat. Nemocenskou jsem ukončila, šéf mi nechce přistoupit na dohodu, výpověď dát nemohu, jelikož ani ve 2 měsíční výpovědní době nemůžu vykonávat svou práci. Předložila jsem i potvrzení od lékaře, ale zaměstnavatel si trvá na svém, dělá mi to naschvál. Výplatní pásku jsem od něj ani neviděla a dovolenou taky nemám vybranou. Chci se zeptat, když mě vyhodí za absenci, potáhne se to se mnou celou dobu, nebo jen do dalšího zaměstnání? Předem děkuji za odpověď a případnou radu, jak postupovat.

14 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

iz*
hodnocení

3x

Pracovní smlouva je závazek pro obě strany a nelze se zaměstnavateli divit, že trvá na jejím dodržení z Vaší strany.

On Vám výpověď dát nemůže (nemáte posudek závodního lékaře), musela byste ji dát Vy a výpovědní dobu ještě odpracovat.

Pro zaměstnavatele je závazný pouze posudek závodního lékaře nebo kliniky pracovního lékařtví (na tu se můžete nechat poslat ošetřujícím lékařem).

Obě dvě strany mohou navrhnout ukončení pracovního poměru dohodou, ale ani jedna strana není povinna přistoupit na návrh druhé strany (od zaměstnavatele to není žádný naschvál).

Pokud by zaměstnavatel pracovní poměr okamžitě zrušil kvůli neomluvené absenci, "potáhne se to s Vámi" dalších šest měsíců (i kdybyste v jejich průměhu vystřídala několik dalších zaměstnání).

V případě neomluvené absence bude zaměstnavatel oprávněn po Vás vymáhat škodu, kterou byste mu svou absencí způsobila.

hodnocení

2x

Řekně te mu, že porušuje zákony. A pokud nebude ochotný přistoupit na dohodu, můžete na něj poslat kontrolu státního orgánu.

Ono "áčko" by se táhlo, pokud byste neměla papíry prokazující jeho protiprávní jednání.