Nejste přihlášen/a.
Jaký je postup při vracení doporučené poštovní zásilky, kterou si adresát nestihl vyzvednout ve stanoveném termínu 14 dnů? Vrátí se k odesílateli. Co když ji ale odesílatel nemůže přijmout, protože je služebně v zahraničí? Jak dlouho tam zásilka na odesílatele čeká? Je možné, aby se zásilka vrátila ještě jednou k tomu adresátovi, kterému byla původně určena? Nebo co se děje s doporučenýma zásilkama/balíkama, které nepřevezme adresát ani odesílatel? A co třeba když jde o obyčejný dopis? Má o tom někdo ze zaměstanců ČP povědomí?
Výpis z podmínek "podniku"...
Článek 35
Úschova poštovní zásilky
1. Poštovní zásilku, kterou nelze dodat ani vrátit,
podnik uschová.
2. Jestliže odesílatel uvedl na poštovní zásilku po
známku "Nevracet", podnik není povinen poštovní zás
ilku
uschovat.
3. Jestliže odesílatel u kterékoliv pošty požádá, a
by podnik vyhledal poštovní zásilku, která by mohla
být
uschována, podnik se o to pokusí; pokud ji nalezne,
poštovní zásilku vydá odesílatel
Doporučený dopis nevyzvednutý adresátem se po úložní době vrací zpět odesílateli jak ,,OBYČEJNÁ zásilka,,. Odesílatel by měl mít dopis ve své schránce bez strvrzení podpisem jako nezapsanou zásilku.
Služba ,,nevracet,, ale musí být respektována. Potom jde zásilka do úložny Brno, kde se po zákonné lhůtě likviduje. I zde ji může adresát nechat vyhledat /viz odpověď výše/
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.