Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Student a práce na plný úvazek

Od: slunicko3 odpovědí: 1 změna:
Dobrý den, asi je to blba otázka ale radši se zeptam. Jsem student a zatím jsem mela jen krátkodobé brigády. Ted si ale potřebují rok vydělávat a chodit do prace každý den. Budu chodit na jazykovou školu která je jen do 12 :00 a budu mít status studenta.
Chci se zeptat jestli já jako student muzu pracovat na plny úvazek na dobu neurčitou abych mohla pracovat víc jak 300 hodin za rok. Jeste s tím nemám zkušenosti tak se radši zeptam, snad me neukamenujete :) děkuji

1 odpověď na otázku
Řazeno dle hodnocení

iz*
hodnocení

0x

Dobrý den, řeším teď nějaké problémy s PC, proto odpovídám až teď.

I jako studentka můžete uzavřít pracovní poměr → podepsat pracovní smlouvu na dobu určitou nebo na dobu neurčitou.

Můžete si sjednat plný nebo zkrácený pracovní úvazek.

Budete si ale muset zaměstnání i studium zorganizovat tak, aby Vám studijní povinnosti nebránily v plnění povinností v zaměstnání a naopak.

Zaměstnavatel nebude povinen Vám vycházet vstříc, poskytnout Vám volno na přípravu ke zkouškám ani na jejich vykonání, nemusí na tuto dobu dokonce ani poskytnout dovolenou. Ani kolegové nebudou povinni si s Vámi kvůli studiu, zkouškám apod. prohazovat pracovní směny.

Další možnost by byla uzavřít dohodu o pracovní činnosti (DPČ), na jejímž základě můžete v průměru odpracovat maximálně polovinu stanovené týdenní pracovní doby (max. 20 hodin týdně). DPČ umožňuje i rychlejší ukončení v případě potřeby, výpovědní doba u ní činí jenom 15 dnů.

Podepíšete-li u zaměstnavatele prohlášení k dani z příjmu a doložíte-li zaměstnavateli potvrzení o studiu, budete moci uplatnit základní daňovou úlevu i daňovou slevu na studenta. (Toto platí pro pracovní smlouvu i DPČ, podmínkou pro uplatnění všech slev, je takový příjem, aby bylo z čeho slevu uplatnit.)

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky: