Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, řekl bych, že chyba byla v tom, že jste si nekoupil jízdenku a místenku přes internet jako ostatní - ten autobus není nafukovací a potom je to o náhodě, zda bude volné místo či nikoliv. Zdravím!
Dálkový spoj není jako MHD - zde to chce přípravu a zajištění.
K čemu kiosky? Třeba pro ty důchodce, kteří si umí koupit jízdenku v běžném předprodeji.
U žlutých autobusů si také "zbytek lidí si může sednout kam chce" - pokud nejsou místa zarezervovaná, ať už přes internet nebo nákupem u pokladny.
jezdívala jsem s nimi před pár lety každý týden z Brna, poslední večerní spoj do města blízkého svému bydlišti, ale jízdenku jsem kupovala vždy pár dní předem - spoj býval již vyprodaný, pak jen čekat, zda se náhodou uvolní místo, které někdo "odrezervoval ". Nic později už nejelo tak, abych se dostala ještě z krajského města domů.
I když jedu do Prahy, tak si místo v tomto spoji rezervuji pokud možno pár dní předem.
Jinak už pak zbývá klasickým busem bez předprodeje, tam ovšem je otázka, kolik lidí bude na zastávce a jestli bude volno.
Čekal jste, že pojedete poloprázdným busem nebo že na vás někdo bude čekat s volným místem? Já osobně se divím, že plebs s těmito sebevrahy jezdí!
Naposled jsem se pobavil minulý pátek na D1. Ve směru na Prahu na dálnici odstavený tento "luxusní autobus" a plebs na dálnici stopoval - no asi měli místenky rezervovaný jen den předem a jen do půlky cesty Za několik kilometrů dál na Brno to řidič dalšího "luxusního autobusu" této společnosti poslal v zúžení do návěsu kamionu
14 zraněných, ale jenom lehce, tak se příště může zase jet na krev,aby plebs nedorazil o pět minut později
Tuhle trasu jezdi vice autobusu ruznych spolecnosti, tak bych volila jinou moznost, vsechny snad plne nebyvaji. V lete nebo pred svátky je rezervace predem rozumne reseni, ale ja radeji jezdim vlakem, je to pohodlnejsi a jistejsi nez riziko obvykle kolony na dalnici s pravidelnym zpozdenim.
Těmito busy jezdím ani ne tak kvůli kávě ( vlastně jsem ji tam ještě nepila ), ale právě pro možnost zajistit si jízdenku předem, než u klasických spojů čekat na zastávce, zda bude do Prahy volné místo - ani nevím, jestli v dnešní době ještě lze ještě v autobuse stát, jako když jsem dojížděla na kolej před lety. Navíc jízdenka , když mám jejich kartu, mě vyjde levněji, než jiným dálkovým autobusem.
Tedy když čtu vaše argumenty a dotazy, pane samiksi, připadám si, že žijete někdy před 50 lety. Jen tak namátkou:
1. Autobusy RegioJet jsou běžně předem vyprodané, protože jezdí za velice dobré ceny, komfortně a skoro vždy na čas. Z toho plyne nutnost pořídit jízdenku v dostatečné době před plánovanou cestou.
2. RegioJet není ČSAD, aby měl v každé oblasto mnoho autobusů i řidičů, z nich někteří jsou připraveni v případě potřeby okamžitě vyjet a některý spoj posílit. Ale také proto RJ na rozdíl od ČSAD jezdí obvykle každou hodinu, aby vyhověl co nejvíce cestujícím.
3. Všimněte si, že ti důchodci jsou většinou konzervativní a RJ nejezdí. Takže "honění dotykového mobilu" většinou odpadá. A kdo s RJ jezdit chce, tak se to naučí.
4. Pokud budete RJ využívat častěji, přizpůsobíte se nastaveným podmínkám a za chvíli vám to ani nepřijde. Čím to asi bude, že s RJ jezdí tolik lidí?
5. Chování řidiče? Mohlo se vám zdát arogantní, ostatní by třeba řekli, že bylo naprosto přiměřené. Zkuste poslat stížnost Majiteli RJ (Student Agency), tuším, že jím je Jančura.
Na závěr podotýkám, že s RJ jsem v životě nejel, ale kdybych je potřeboval, dopředu si zjistím, co mě čeká a podle toho se zařídím. A to jsem skorodůchodce (61 let) bez dotykového mobilu
Jo, a v tom množství, co jsem napsal, jsem zapomněl na možnost použít úplně jiný spoj jiné společnosti, jak napsala @amo, i když jsem to měl v hlavě také připravené. Inu Alzheimer už se hlásí
To je naprostý nesmysl. Podle vaší logiky by měli všichni povinnost vyhovět všem. Takže když přijedou do restaurace 3 zájezdy, tak ten poslední může podat žalobu že ho nikdo neobsloužil a neměli si kam sednout? 20 000 lidí se rozhodne jet busem na koncert do Prahy. Jak by to asi ten dopravce zvládl? Dokoupil busy?
Prostě funguje : Kdo dřív přijde, ten dřív jede. Sestra se s vámi nejspíš jen nechtěla hádat.
Samiks, docela chapu znechuceni "svátečniho" cestujiciho, kdybyste jezdil pravidelne jako vetsina "pendleru" (studenti nebo dojizdejici za praci) zvykl byste si na cestovni rutinu, ale mozná být pruznejši mysli mohl jste taky odcestovat bez hodin cekáni, chtelo to postavit se hned do fronty tech pár cekajicich "bezmistenkáru" pred odjezdem nektereho autobusu a byt odbaven včas u ridice. Priste uz budete v obraze
Co pořád máte s tím internetem? Přijdu k pokladně, řeknu kdy, kam a v kolik chci jet - a buď jízdenka je nebo není. Když není, dozvím se, který spoj ještě má volno.
Ale tohle musím udělat s dostatečným předstihem - stejně jako s online rezervací. Ta taky nefunguje na obsazené busy.
Pak holt budu muset počkat - soudím, že 3 hodiny nejsou nepřekonatelná překážka - nebo si najít jinou možnost dopravy. Od vlaku přes ochotného kamaráda až po například taxi - podle stupně naléhavosti.
Nemáte zkušenost, nevěděl jste, že RegioJet bývá vyprodaný a je třeba kupovat jízdenky dopředu. Teď už to víte. Je to jako v restauraci, která bývá obsazená, a pokud se v ní chcete najíst, musíte mít zarezervovaný stůl. Taky se budete rozčilovat, když přijdete bez rezervace, a oni nebudou mít stůl? Asi ne, řeknete si, holt je tam moc lidí, tak na mě nezbylo místo.
No jestli samiksovi takhle dokázaly rozhodit sandál obyčejné online rezervace (kdo je dnes ještě nemá?), tak chci vidět ten total šok až se poprvé střetne s dynamickými tarify jeho vysněného spasitele Flixbusu Chtěl bych být u toho až slavnostně dorazí s kešení ke stánku a tam zjistí že jízdenka stojí najednou o polovinu víc než před týdnem a v jednom buse stejnou trasu jede každý za jinou cenu
to budou žaloby až mu dojde že tam vlastně ty drzouny s mobily co si rezervovali pár dnů předem ještě sám dotuje..
Velkou změnou pro cestující, která přišla s Flixbusem, jsou takzvané dynamické tarify. To je systém známý například u prodeje letenek. Cena jízdného není stálá, ale mění se podle doby prodeje i času, v něž daný spoj jede. To znamená, že čím více se blíží odjezd, tím je jízdenka dražší. Více stojí také sedadlo, když si cestující zvolí čas v době, kdy jezdí nejvíce lidí. Lidé často nevědí, když přijdou na nádraží, kolik si musí připravit peněz.
mnozí Vám to již vysvětlili,
Vy se chcete dostat z bodu A do bodu B, ten přepravce, kterého jste si vybral má již plno. Musíte se svézt s tím, kdo má volno. Že se k Vám choval arogantně, nemůžeme nikdo posoudit, páč jsme u toho nebyli. Ten dav nebyl asi ve stresu, ale dle Vašich textů jste ve stresu Vy. Nebo se mýlím?
Tak jsem se náhodně začetl..
Poznávání nového regionu neomlouvá nedostatky v komunikaci se zákazníky. Komunikace v angličtině nebo neinformování o zpoždění je podle mne horší prohřešek, než to, že byl spoj vyprodán před něčím příchodem.
Začetla jsem se rovněž - a dost mě pobavil výsledek testu "Žlutí proti zeleným... Oba dopravci získali v součtu shodný počet bodů."
nevím, jaké stádo jste kdy kde potkal, ale já s RJ v poslední době jela několikrát (je to oblíbený bus mých dětí - wifi, filmy, přípojky na mobil...) a jako stádo se do busu nikdo necpal lidé nastupovali kultivovaně, nikdo se rozhodně nikam necpal, konečně, každý předem věděl, že má jízdenku a kde bude sedět, stevardka nás vpouštěla jednotlivě a vítala, nikde žádnej stres, proč taky? chápu, že ne každému musí vyhovovat nákup jízdenek přes mobil (tuhle možnost třeba já vůbec nemám, smartfonům se vyhýbám) nebo přes internet, ale potom to chce si chodit jízdenky chodit kupovat po staru, do předprodeje, včas. přijde mi fajn, že ta možnost je. mmch mají to i jiní dopravci, holka bude letos dělat přijímačky na střední, a pokud je udělá, bude mimo domov na intru. co jsem tak namátkou koukala na dopravní spoj (jo, orientačně jsem si propočítávala náklady, jestli holce školu dovollím, nebo na ni přitlačím, ať si vybere v místě bydliště), tak na ten vyhovující si taky bude muset kupovat lístky v předprodeji, protože autobus bývá zaplněný a nebyla by jistota, že se dostane - a to je úplně jiný přepravce.
To jste zajisté musel číst i to, že autobus, na který byla jízdenka "za pětadvacet" nakonec vůbec nepřijel - to se vyplatí
ale tak mně je celkem fuk, jakou firmou jedu, to děti upřednostňují RJ. nicméně já spoje nevyhledávám cíleně podle firmy, ale podle toho, kdy se chci kam dostat a beru firmu, která se mi nabídne. Flixbus se mi ještě jako vhodný spoj nikam nenabídnul. jestli jezdí v jiné doby či na jiná místa, než potřebuji, nebo jestli není součástí vyhledávače, to fakt nevím a je mi to šumák. každopádně i na něj se kupují lístky v předprodeji, takže i u něj se vám může stát, že se prostě nevlezete
EDIT: i když asi mám dlouhé vedení, ale napadlo mě to teprve teď - nejste vy od Flixbusu a nesnažíte tu udělat nábor mezi zákazníky RJ? odpovídala by tomu vaše úporná snaha do RJ kopat a FxB velebit, i když tedy jsem nepochopila, jestli s ním máte osobní zkušenost, nebo jestli víte jenom to, co jste kde zaslechl nebo přečetl
Jen zírám, jak si pan @samiks tvrdohlavě stojí na svém, skutečně jak malé dítě, které si nenechá nic vysvětlit. A pan "plebs" @danys mu hrdě přizvukuje. Naštěstí se tu sešlo už docela dost rozumných lidí, kteří berou situaci takovou jaká je a chápou, že některé věci jsou nereálné a nelze je změnit. To ovšem bohužel oba pány irituje a přívádí do stavu šílenství
Satam: Už jednou jsem vám psal, než něco napíšete, tak si vše několikrát přečtěte a promyslete, ať ze sebe neděláte hlupáka a nemusíte se zase omlouvat
Proti RJ mám pouze to, co jsem napsal výše. Nikdy jsem s touto společností necestoval a cestovat nebudu, stačí, že je potkávám na silnicích. Rozhodně mě to neiirituje a nepřivádí do stavu šílenství, ale spíš k smíchu!
Co resite?
Ze jste si nekoupil jizdenku driv? A nebylo misto? To je vase smula , bohuzel.
A , ze bylo vzadu misto? Ten autobus zastavuje treba v dalsich zastavkach a bere dalsi lidi...
Nejlepší by bylo, kdybyste začal provozovat takovou dopravu.
Nezapomeňte mít ale násobky rezervních kapacit, a pokud by nedejbůh ani ty nestačily, tak "pokud vidím nával lidí" tak objednám taxíky a rozdíl ceny vyrovnám z dobroty svého srdce. A když ani taxíky nebudou, tak je odnesu na zádech. A když se mi na záda nevejdou, tak je silou vůle přenesu časoprostorem.
Nával lidí? A nečekali ti lidi, jen tak náhodou, na úplně jiný spoj?
Lidi co tímto jezdí totiž ví, jak to funguje a nečekají, že se bez rezervace do autobusu dostanou, nikdo je tam totiž nepustí
U ČD.když je výluka,tak dají třeba 2-3posilové autobusy
Ano, tyto autobusy jedou NAMÍSTO původního spoje, aby vykryly běžnou kapacitu. Tady žádná výluka neproběhla a spoj jel se svojí běžnou kapacitou, potom nevím, kde je problém
Hodně lidí pořizuje jízdenky v předprodeji, takže volná místa skutečně nemusí být k dispozici, i když vám to tak připadá - mohou být obsazena například z některé další zastávky.
Zvlášť teď, o prázdninách, kdy se hodně cestuje, je spoléhání se na volné místo v konkrétním spoji bez předchozího ověření docela odvaha.
To leda,že by se jízdenky nakupovali několik dní dopředu.
Samozřejmě, že se takto nakupují. Jezdívám směr Krumlov a pro jízdenky chodím minimálně týden předem - a to mi celkem nezáleží na tom, jestli pojedu ráno v šest, sedm nebo osm hodin. Je to atraktivní trasa, zvláště pro zahraniční turisty, tak s tím holt nutno počítat.
Už vidím, jak ti cestující důchodci o holích žhaví dotykové mobily
Možná byste se divil, co všechno důchodci dovedou
tak bežný prodej jízdenek v pokladně by neměli zrušit
Vy jste přehlédl informaci, že u pokladen se papírové jízdenky za papírové prodávají? Pravda, pouze do doby, než je příslušný spoj vyprodaný.
Posilové spoje jim asi nic neříkájí,to radši nechat čekat 3h.cestujíciho na chodníku.
Pro jednoho cestujícího - tedy vás - se posilový spoj skutečně nevyplatí.
Promiňte, to byla ale vaše chyba. Máte si zjistit, jak to funguje. Některé spoje jsou vyprodané týden dopředu. Když cestuji z Prahy na Moravu třeba v pondělí nebo pátek a vzpomenu si pozdě, tak nemám šanci ani přes internet. Vy jste byl sice první u kiosku, ale ti lidé si lístky koupili třeba třeba týden dopředu. A ti ostatní zase byli u řidiče dříve, než vy. V tom je celý problém, zbytečné se nad tím pozastavovat. Příště si kupte jízdenku přes internet anebo v kamenných prodejnách a nečekejte na kiosek na nádraží. Hotovo.
Nic z toho nepotřebujete - stačí vám schopnost chodit a mluvit. Tedy dojít k pokladně a koupit si lístek - to se dělá podobně, jako když si kupujete rohlík. Jen musíte přijít včas, aby jízdenky, případně rohlíky, nevykoupili ti časnější.
Já raději po staré metodě budu u řidiče Bus Line kupovat klasické papírové jízdenky a nechá mne sednout bez technických vymožeností.
No když myslíte - tohle píše BusLine na svých oficiálních stránkách: "K dispozici máme 400 autobusů a provozujeme 180 linek." To budou mít k dispozici fůru náhradních vozidel, kdyby přišlo víc lidí
To jsem zvědavěj co budou dělat, když příjde jednou nával běženců do žlutého autobusu a nebudou ani vědět, že se za jízdné musí zaplatit,natož složitě ještě rezervovat.To si můžou ty s těmi rezervacemi sedadel vylézt akorát na střechu a zamávat. 200 běženců se jim tam poskládá jedno jak, 5 lidí na dvousedačce a ani posilové spoje nebudou stačit.
To bude linka Praha- München ještě vytíženější.
RJ uz potrebuje kvalitni konkurenci, nejen cenovou, ma dost nepohodlná sedadla, muzi vetsich rozmeru a s dlouhyma nohama trpi nedostatkem mista, byvala i prvni trida s širokyma polohovacima kreslama, ale nevim jestli uz ji uplne nezrusili, protoze byla drazsi a lidi jsou škrti, meli tam obvykle volno. Treba Busline je celokomfortni a nebyvalo plno, jezdivala jsem driv dost často a pohodlne na volnem dvousedadle, jinak pri rezervaci cena jizdenky vyhodnejsi, tak se snad nezhorsili. Trasa Praha-Brno je stejne nejlepsi vlakem a chystaji se do budoucna super rychlovlaky.
amo, vidíš to, zrušili ta sedadla, protože byla volná. Tytam jsou doby, kdy přeprava byla skoro celá dotovaná. Dnes si musí přepravce na sebe vydělat. Takže co se neosvědčilo (větší sedadla), tak se ruší. Já osobně se domnívám, že to u nás v republice není s přepravními společnostmi tak drastické. Z místa A do bodu B je možné se dostat s více dopravci ( větší města, nikoliv okrajové vesnice).
Jak už tu někdo psal, ten autobus není nafukovací. U nás jezdí na trase po dálnici a s ohledem na bezpečnost nemohou cestující při tom stát. Pokud nastane nehoda (nemusí být zrovna na dálnici) a Vám se stane vážný úraz, budete jeden z těch, kdo bude požadovat vysoké odškodné a dopravce může tímto zkrachovat. Z tohoto důvodu musí všichni cestující sedět a být připoutáni.
Dostala se mi teď zpráva od kamoše, který je robustní a má nadváhu. Dostal v autobuse FUN and Relax super místo, poslední v řadě u okna, kde je zůžený prostor designem autobusu. Vedle něho seděla ženská, která se chudák nemohla ani pohnout a nadávala na stísněný prostor. Když slyšela od stewardky chválu a slovo pohodlí autobusu, tak prý začala ječet, že to není žádná pravda. Kámoš neuměl nakonec ani vylézt, jak tam byl zaklíněný. Říkal,už nikdy více tento luxus nemusí.
Kánoš ať shodí nadváhu nebo ať si koupí dva lístky a neutiskuje normální cestující, kteří se v pohodě vlezou na jedno sedadlo.
Samiks - je mi vás líto, vše je špatné, jen vy jste OK.
Jste zaspal dobu, ale tak nejmíň o 10-15 let. Jízdenky na dálkové autobusy (i vlaky jiných dopravců než českých drah) se kupují předem už mnoho mnoho mnoho let.. Jsou místenkové, nikoli nafukovací a nemůžete po lidech chtít, aby si chodili lehat do fronty hodiny předem, jako v socíku ve frontě na banány. Rozčilujete se jen nad vlastní neorientací se v současné době.
[ Obsah příspěvku byl skryt moderátorem @milancukrar z důvodu porušení pravidel poradny. ]
Tedy ta diskuze má sílu
Už dlouho jsem se s něčím takovým nesetkal. Co všechno se dá napsat k jedné stížnosti na (možná) nevhodné chování jednoho "autobusáka" a přitom se v podstatě neodchýlit od původního předmětu.
Neříkám, že RJ je super, ale určitě jsou dobří a jsou velice dobrou konkurencí dlouho jediné "zavedené" společnosti ČSAD. A nejsem proti další konkurenci, jen se mi zdá, že ta další zde zmíněná konkurence se i přes dloholeté zkušenosti v Německu rozjíždí daleko hůře a s většími problémy, než svého času Student Agency, dnes RJ.
Mono, tohle právě už je diskuze a ne poradna. Jen není "volná"
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.