Nejste přihlášen/a.
Hezký večer přeji,
moje otázka se týka podmínek na pracovišti, já a moji kolegové pracujeme jako mechanici bankomatů. Ještě před půl rokem jsme měli kancelář, kde jsme všichni byli v centru města, v moderní kancelářské budově.
Vždy ráno, než jedeme k bankomatům se sejdeme v kanceláři, chystáme si podklady, vyřizujeme potřebnou administrativu, stejně tak na konci směny, tedy tam sedíme asi 3-4 hodiny denně.
Před asi již zmiňovaným půl rokem nás zaměstnavatel přesunul na druhou stranu města do takové staré haly, do které fouká, stavba není zateplená, ošklivá zvenku a ještě horší zevnitř, v zimě je vevnitř zima i v bundě a teď v létě je to jako ve skleníku, větrat se prakticky moc nedá, okna otevřít nejdou, klimu samozřejmě nemáme.
Důvod stěhování nám nikdo neřekl, nic méně finanční důvody to určitě nejsou. Myslím, že to co zaměstnavatel udělal úplně košér není a i díky tomu, jak se staví k našim opakovaným žádostem o alespoň nějakou nápravu kdy nám je v podstatě odpovězeno ve stylu, že jsme tam, kam nás dá a že do toho nemáme co kecat. Příjde nám to trochu jako podpásovka, práci odvádíme dobře a po firmě jsme nikdy nic moc nechtěli ani nepotřebovali.
Chtěli bychom zaměstnavateli jeho "vděk a ochotu" nějak vrátit.
Záleží na pracovní smlouvě - tam se podívejte nejdřív
ZP § 34
(1) Pracovní smlouva musí obsahovat
a) druh práce, který má zaměstnanec pro zaměstnavatele vykonávat,
b) místo nebo místa výkonu práce, ve kterých má být práce podle písmene a) vykonávána,
c) den nástupu do práce.
Zaměstnavatel může zaměstnance bez jeho souhlasu přesunout např. na jinou provozovnu v rámci sjednaného místa výkonu práce, aniž by se tomu zaměstnanec mohl účinně bránit.
Ohledně podmínek na pracovišti - ZP § 102
(1) Zaměstnavatel je povinen vytvářet bezpečné a zdraví neohrožující pracovní prostředí a pracovní podmínky vhodnou organizací bezpečnosti a ochrany zdraví při práci a přijímáním opatření k předcházení rizikům.
(5) Při přijímání a provádění technických, organizačních a jiných opatření k prevenci rizik je zaměstnavatel povinen vycházet ze všeobecných preventivních zásad, kterými se rozumí
c) přizpůsobování pracovních podmínek potřebám zaměstnanců s cílem omezení působení negativních vlivů práce na jejich zdraví,
Sepište závady a písemně a prokazatelně vyzvěte zaměstnavatele k jejich odstranění. Současně požadujte jeho písemné vyjádření - tj. například konkrétní způsoby, termíny atd. Podle jeho ne/činnosti pak můžete jednat dál.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.