Nejste přihlášen/a.
Zítra jsem objednaný k cévní doktorce na nějaké vyšetření DPPG a zajímalo by mne co to to vyšetření je a jak to probíhá,. V internetu jsem ohledně toho našel, že by se mělo jednat o vyšetření funkčnosti svalové žilní pumpy dolních končetin a že se to provádí pomocí nějakého fotopletysmografu. Protože nejsem lékař a v něčem takovým se vůbec nevyznám a ani jsem se s tím ještě nikdy nesetkal tak bych rád získal ohledně toho nějaké informace od lidí kteří už toto vyšezřeni absolvovali nebo ví o tom něco víc. Toto vyšetření by mělo trvat asi cca 15 minut.
Zkráceně Dopler sono. Na lehátku v trenýrkách, lépe ve slipech, bez ponožek. Lékař nanese na místa žil a tepen gel a přiloží, nevím jak se to jmenuje, vyšetřovací přístroj na žíly a tepny ve slabinách, ve výši kolen a kolem kotníků. Velký přístroj zobrazuje a také vydává neuvěřitené zvuky, jak krev proudí.
Rubko, fakt jsou neuvěřitelné. Napište pak.
Tak to máte za sebou. K čemu došli? Dostanete nějaký stent?
babkazov: Děkují za odpověď. Na ty neuvěřitelné zvuky jsem zvědavý.
babkazov: Byl jsem na ty zvuky zvědavý, ale bohužel kromě slabého občasného zapípáni jsem neslyšel nic jiného neuvěřitelného. To vyšetřeni mi dělala sestra malým přístrojem (malá bílá krabička která by se vešla i do kapsy) položeným na stole a zapojeným do počítače. Od toho vedl kablík s malou sondou kterou mi přitlačila a upevnila k noze z boku nad kotníkem. Nohou jsem pouze musel pohybovat tak jak mi mluvila. To se opakovalo i na druhé noze. Vše proběhlo v sedě bez nutností vysvlékání. Měl jsem ¾ kalhoty a tak je stačilo pouze trochu vyhrnout. Doktorka mi pak ještě ve stoje prohlédla nohy pohledem a ohmatáním, napsala zprávu a recept a mohl jsem jít.
To co jsi popisovala je vyšetření USG (ultrazvuk) a cévní doktorka mi to dělala před dvěma měsící. Vyšetřovala mi tím celé obě nohy ze všech stran odspodu až nahoru.