Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Jak si najít zubaře?

Od: marek24 odpovědí: 12 změna:

Ahoj,

již druhým rokem studuji na VŠ ve vzdáleném městě od mého bydliště.
Doteď jsem za zubařem dojížděl, ale vzhledem k tomu, že se mi bohužel objevují stále další a další zubní problémy, potřebuji si najít zubaře ve městě, ve kterém studuji (Brno).
Jak se tohle dělá? Prostě si najdu seznam zubařů a někam si zajdu a zeptám se, jestli přijímají? Nebo se to dělí podle pojišťovny? (mám RBP).
A jak je to se zákroky? Mám dvě brigády a jen tak tak si vystačím finančně, co když mi zubař třeba nabídne fotokompozit nebo korunku? Můžu odmítnout? Neměl bych to z čeho zaplatit a půjčku si brát nechci.
Studovat budu ještě 3 roky.
Děkuji mnohokrát za rady a zkušenosti

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

2x

Zuby máte na celý život. Proto záleží, jak kvalitním materiálem jsou primárně ošetřené, abyste v budoucnu nemusel řešit nové zákroky. Některé plomby jsou cenově dražší (fotokompozit), ale dobře přilnou k zubu a funkčně i esteticky nahradí jeho ztracenou část (také způsob vrtání je jiný, šetrnější).Taková plomba se stává součástí zubu.

Amalgámová plomba je levná, hodí se hlavně na zadní zuby, ale funguje jen jako "zaplnění" vzniklé díry. Dobře provedená vydrží v ústech mnoho let, časem ztmavne. V té době už na tom můžete být finančně lépe, k dispozici budou i novější materiály - a třeba si pak necháte předělat tmavé na bílé.

Mluvte s lékařem, nechte si vysvětlit, proč došlo k problémům se zuby. Dohodněte si plán ošetření i materiál. Cenu každého zákroku byste měl znát a odsouhlasit už před výkonem.

hodnocení

2x