Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
Klinika pracovního lékařství posoudila moji nemoc jako možnou nemoc z povolání.Následné šetření inspektorkou hygieny práce proběhlo v kanceláři zaměstnavatele a ručně psanou zprávu z tohoto šetření jsem podepsal na místě na prázdný list, takže pozdější doručená zpráva měla upravený obsah.
Od zaměstnavatele jsem se m.j. dozvěděl, že nemá můj popis tehdejší činnosti, takže nemůže doložit jakou práci jsem vykonával. Má tedy zaměstnavatel povinnost zaznamenávat konkrétní pracovní činnost nebo jenom uvádět funkci vyplývající z pracovní smlouvy?
Děkuji za uvedení souvislostí s právní legislativou předem.
Náplně prací by zaměstnavatel sice mít měl**), ale podle mého laického názoru (nejsem lékař) a zkušeností mívají na vznik nemoci z povolání vliv spíše*) pracovní podmínky než konkrétní náplň práce.
Kdy jste pro tohoto zaměstnavatele pracoval? Nepodařilo by se najít nápň práce Vám? Jestli nebyla obsažena v pracovní smlouvě, měl jste ji obdržet samostatně.
Stejnou profesi jste pro zaměstnavatele vykonával jenom Vy, nebo i další zaměstnanci? Nepodařilo by se Vám spolu s kolegy sepsat náplň práce?
O jakou práci (funkci) šlo → možná by se dal dohledat alespoň obecný popis pracovních činností, jež se k té funkci vztahují.
*) Nemusí tomu tak být vždy.
**) Zaměstnavatel je povinen dokumenty uchovávat po určitou dobu, délka se liší podle druhu (typu, obsahu ...) dokumentu. Jestli už uplynula doba, po niž měl zaměstnavatel pracovní náplně uchovávat, mohl je skartovat.
_________
Poznámka:
Hlavní zásadou každého jednání je nikdy nepodepisovat nic, s čím člověk nesouhlasí. To znamená nikdy nic nepodepisovat "bianco". Výsledek šetření jste měl podepsat na papíře, na němž byl zapsán. Podpisem prázdného papíru jste umožnil pozdější pozměnění výsledné zprávy. Víte, kdo zprávu "upravil" → zaměstnavatel nebo inspektorka?