Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
poslední dobou na sobě pozoruji, že jsem pod konstantním stresem z úplně banálních příčin... (např. že jsem dneska utratil trochu více, než jsem měl rozpočítáno, že jsem neudělal tolik práce, kolik jsem chtěl, že jsem moc necvičil, a takové prkotiny, které podle mě nemají takovou váhu, aby tvořily stres nebo deprese).
Tento stres / depresi spolehlivě zaženu jednou dvanáctkou. Hned se pak na svět dívám mnohem barevněji, stres je fuč a dokážu se po pivku uvolnit a opravdu si odpočinout. Navíc jsem zjistil, že s jedním pivem v oběhu se dokážu lépe soustředit na práci a dosahuji mnohem lepších výsledků (jsem programátor, je to poměrně hodně kreativní činnost, kde je potřeba mít čistou hlavu a stále nacházet nová řešení).
Tenhle fakt mě ovšem začíná děsit. Pivo se samozřejmě neslučuje se zaměstnáním, s řízením motorového vozidla a ani s činností vyžadující zvýšenou pozornost, nehledě na to, že být konstantně "pod lihem" asi taky nebude nejzdravější.
Myslíte, že je v takové situaci vhodné navštívit psychologa?
Dobrý den, skvěle jste popsal úplný prazačátek psychické závislosti, alkohol - a jako odměna uvolnění, nejdřív nárazově, později to přestane stačit, zvyšování dávky, nebo hladinkování. a nakonec už jen kolotoč, kdy vám bude blbě ale stejně nebudete moci myslet na nic jiného, než na to, kde seženete další chlast, bez kterého si už nebudete umět představit život. Může to trvat klidne 5-10 let. Ty konce, kdy si poděláte vztahy, zničíte vše co jste budoval, příjdete o práci.. Nestojí to za to, přeskočte to, a začněte řešit důvody, proč potřebujete alkohol už teď, psycholog, nebo terapeut je opravdu nejlepší cesta!