Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Nadělávání svátků když mám dovolenou

Od: mili29* odpovědí: 10 změna:

Dobrý den,

pracuji jako prodavačka a máme otevřeno i ve svátky, pokud si vezmu dovolenou celý týden a jeden den z toho je svátek a já bych v ten den měla jinak dle rozpisu být v práci, musím si ho napracovat?

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

iz*
hodnocení

3x

Svátky se nenapracovávají.

lll*

A jak to bude s tím dnem dovolené? Neodečte se?

iz*

Neodečte (ZP, § 219). Ale je pravda, že někteří zaměstnavatelé zkoušejí " leccos" ...

ohneta*

Máme nepravidelnou pracovní dobu a díky ní prý svátky musíme "napracovat". Dříve to zaměstnavatel nevyžadoval, nnyní už jo. Když byl dříve svátek a neměl jsem zrovna naplánovanou směnu, tak jsem měl vykázaný o jeden den méně, ale peněžně jsem nijak netratil. Nyní když ve svátek nemám naplánovanou směnu, tak ji musím odpracovat jindy. To celkem chápu, ale když je zrovna nějaký svátek zavřeno, tak musím tu směnu odpracovat taky, což je dle mě celkem nelogické.

iz*

Nejde o napracování státních svátků, ale o to, na který den státní svátek připadne, a o to, jestli zaměstnanec na den svátku měl nebo neměl naplánovánu pracovní směnu.

Záleží na tom, jestli den svátku připadne na dobu souvislého volna v týdnu, jež v provozech s nerovnoměrně rozloženou pracovní dobou nemusí být v sobotu a neděli.

Pokud svátek připadne na dobu Vašeho souvislého odpočinku v týdnu, nevznikne nárok na jeho proplacení ani nemůže dojít ke snížení počtu pracovních směn nebo hodin. Zaměstnavatel pracovní směnu naplánuje na jiný den.

Je to vlastně stejná situace jako u zaměstnanců, kteří pracují od pondělka do pátku v případě, že svátek připadne na sobotu či neděli. Ani oni v takovém případě nemají nárok na proplacení svátku. I oni musí odpracovat všechny pracovní směny.

Ani jeden z uvedených případů neznamená a není napracování svátku.

doplněno 17.06.17 19:31:

Nereagovala jsem na poslední větu: