Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Proplacení dovolené

Od: kira* odpovědí: 4 změna:
Dobrý den, můžete mi někdo poradit, jak vypadá na výplatní pásce proplacení nevyčerpané dovolené při výpovědi. Mám několik dnů ještě i staré dovolene a se zaměstnavatelem jsme se dohodli, že mi čast proplatí a část si vyberu. Nyní mi dal výplatní pásku a tam je uvedeno, že jsem odpracovala pouze 13 dní a 10 dní jsem čerpala dovolenou, přesto, že jsem v práci byla celý měsíc. Je to takto správně? Chápu, že se mi letošní dovolená bude krátit. Jde mi o zápis a výpočet, jak se to proplacení ve výplatní pásce promítne. Na výplatu jsem dostala více než obvykle, mám vyšší prémie, ale ty prémie neodpovídají. Nemohu toto nikde dohledat. Děkuji za rady.
doplněno 17.06.17 12:51: Děkuji za odpovědi. Vzhledem k tomu, že jsem se s takovou situací ještě nesetkala, napadlo mě, že to třeba musí v pásce takto vypsat, přece jen nejsem mzdová účetní. Ale víceméně jsem tušila, že mě okradl, bylo naivní si myslet, že tentokrát bude něco jinak, v můj prospěch. Děkuji za Váš čas.

4 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

iz*
hodnocení

4x

Nevyčerpaná část dovolené se proplatí až po skončení zaměstnání spolu s poslední výplatou. Vykazovat čerpání dovolené na dobu, kterou jste odpracovala, je podvod.

Měla byste se ozvat, vrátit to, co Vám bylo "vyplaceno navíc" a trvat na doplacení dlužné mzdy za zmíněných 10 dnů "dovolené".

Letošní dovolená se nebude krátit (krácení dovolené se vztahuje k neomluvené absenci; jde o něco jiného). Pokud pro zaměstnavatele neodpracujete celý kalendářní rok, vznikne Vám nárok na poměrnou část dovolené ve výši jedné dvanáctiny roční výměry za každý celý odpracovaný měsíc.

Příklad: Jestli zaměstnání trvalo již 1. ledna a skončí 30. června, vznikne nárok na polovinu (šest dvanáctin) roční výměry dovolené. Při výměře 20 dnů by šlo o 10 dnů, v případě výměry 25 dnů byste měla nárok na 12,5 dne dovolené.