Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jaké mám dát datum plnění a splatnosti?

Od: postcd® odpovědí: 3 změna:

Dobrý den,

když vystavuji nějaké firmě fakturu za již provedené služby, jaká data mám vyplnit a proč?

Datum vystavení:
Datum splatnosti:
Datum uskutečnění plnění:

Třeba 2 dny potrvá než firma fakturu obdrží. Samozřejmě chci aby mi jí proplatili co nejdříve, ale aby měli také dost času a neměli námitky k datům, které uvedu. Děkuji

 

 

3 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x

datum vystavení - (např. dnes) 7. 6. 2017

datum splatnosti : 22. 6. 2017 (obvykle se dává 14 dnů, při menších částkách může být i deset, nebo se můžete domluvit na delší splatnosti)

datum uskutečnění zdanitelného plnění : může být i služba dle objednávky či předchozí domluvy - čili např. práce byla provedena od 20. do 24. 5. t.r., apod.

(Dříve byla lhůta, do kdy fakturovat, striktní, dnes spíš dle domluvy)

 

iz*
hodnocení

0x

Datum uskutečnění plnění = datum předání zakázky odběrateli (uskutečnění poslední části služby apod.)

Datum vystavení = datum (den), kdy fakturu vystavíte, případně můžete uvést datum odeslání.

Datum splatnosti = datum, kdy by peníze měly být na Vašem účtu; můžete s odběratelem dohodnout jinak (např. jako datum, kdy nejpozději musí peníze odeslat).

Dříve datum splatnosti znamenalo den, kdy nejpozději bylo nutné zaplatit. Vadí mi, že se to změnilo, plátce teď musí "hlídat" i dobu převodu, doručení poštou apod. Doba 14 dnů se nezměnila → zároveň tedy jde o zkrácení doby splatnosti o cca dva dny.

Jo, teď to po sobě čtu - zapomněla jsem tam napsat do uskutečnění zd. plnění, že to má být ten poslední datum, to je fakt.

Dříve byla možná splatnost 14 dnů a pro menší částky do deseti dnů. Dále bylo možné i prodloužit na 21 dnů.

Obecně je při větších částkách a hlavně i pro jistotu (i když po shlédnutí dnešních Černých ovcí i malá jistota se dost rozplývá) je dobré dohodnout si alespoň nějakou zálohu - ta může být v textu faktury uvedena.

Dále je dobré zkontrolovat adresu a IČO dle obchodního rejstříku, zároveň tím zjistíte, jak na tom objednatel je.

Přesná adresa je dobrá kvůli případným kontrolám později - zdá se to možná zbytečné, ale např. živnostenský úřad kontroluje i adresy v dokladech - třeba namátkou, ale je to skutečnost.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]