Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Strzeni kreditu v roamingu neopravnene

Od: martin88 odpovědí: 32 změna:
Byl jsem na dovolene v Tunisu. Mam nastaveny roamingovy tarif volani bez hranic. Mobil jsem nepouzival nevolal,neprijimal hovory,nesmskoval,mel ho jen na stolku v zapnutem pohotovostnim stavu.Kdyz mne nekdo volal nebo jen prozvonil,tak jsem vubec nereagoval a nic neodebiral.Kdyz jsem volal operatorovi po priletu do CR.a zjistoval delku odchozich hovoru,tak to bylo vetsinou 1-3sekundy.Hlasovou schranku mam ale vypnutou.Presto po navratu domu mi byl odecten spojovaci poplatek mimo Evropu za 80Kc.a to dokonce 6x.Tak jsem prisel z kreditu zahadne o 480Kc.Ted jsem podal reklamaci k operatorovi O2.,maji na posouzeni 30dni.Jak se to muze stat pri necinnosti mobilu samovolne odchazi kredit? Muze mi to operator zpet vratit kdyz to bylo neopravnene strzeni kreditu? Dekuji za odpovedi.

 

 

32 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x

Základní chyba byla nechat telefon zapnutý. Myslím, že vám reklamace nebude uznána s tím, že spojovací poplatek se účtuje i v případě, že někdo volá vám, a to i v případě, že hovor nepřijmete. Bohužel takto mají operátoři často nastavené podmínky. Je třeba před využitím každé služby se PODROBNĚ seznámit s jejími podmínkami a podle toho se zařídit. Bohužel jste zbytečně přišel o 480,- Kč, ale jen a jen vlastní vinou.


doplněno 29.05.17 16:42:

Když necháte telefon zvonit, po chvíli se volajícímu ozve automat ZE ZEMĚ, DO KTERÉ VOLÁ, který mu oznámí, že volaný neodpovídá nebo něco podobného. Pro operátora je to však uskutečněný hovor! Takže se platí spojovací poplatek a reklamace bude skutečně neoprávněná.


doplněno 29.05.17 18:44:

Dovoluji si znovu podotknout: V okamžiku, kdy se ozve operátor v zemi do které voláte, lhostejno na které straně se nacházíte, je uskutečněn hovor a účtuje se tedy spojovací poplatek. Vyzkoušeno v SRN s telefonem na kredit, jen s jiným tarifem.

Coze?
Spojovaci poplatek se plati pouze pri uskutecnenem hovoru.
To pak muzu kohokoliv na dovolence prozvanet cely den a nedoplati se...
Vse je nyni na O2.
martin88
hodnocení

Tak pro priste,bude stacit jen vypnout mobil nebo radeji jeste vyndat z nej sim kartu, aby to neuziralo za nic kredit?

To je nesmysl, mě volají na dovče lidi, ale nikdy to neberu.

martin88
hodnocení

Ano, přesně jste vystihl podstatu problému, že i když učastník neodebere sám hovor, tak nějaká operátorka z hlasového automatu něco dotyčnému mluví a tím se to samo aktivuje, jako by mluvil ten účastník na druhé straně. Tak jsme doma, díky moc za radu.

 

hodnocení

2x
avatar kartaginec

Když O2 si postaví hlavu, tak s nimi nehnete. Obraťte se na vyšší instanci, konkrétně na Český telekomunikační úřad. Za neuskutečněný hovor prostě nemohou vybírat poplatky.

 

hodnocení

0x
Ten spojovací poplatek je účtován za hovor,nikoliv za prozvoneni.
Co služba na pozadí? Aktualizace počasí,info o příchozím mailu apod.?
martin88
hodnocení

Myslim si, ze v chudych arabskych zemich mistni operator si ten spojovaci baksis poplatek uctuje i bez spojeni hovoru, staci mu jen, ze druha strana prozvoni. Asi si chteji zlepsit ekonomiku obiranim turistu.Jeste ze jsem nemel pausal, to bych zaplatil i nekolik tisic, za to ze jen koukam na svuj mobil.

 

handwork
hodnocení

0x

Zrovna v pořadu Černé ovce toto bylo,syn jen prozváněl z Canady.A spojovací poplatek byl učtován i bez spojení.

martin88

Byl jsem to řešit ve značkové prodejně, sepsali semnou reklamační protokol a za 10 min.mi přišla tato odpověď "Vazeny zakazniku, Vasi reklamaci jsme proverili, zpoplatnene sluzby byly poskytnuty a vyuctovany v souladu s cenikem. Reklamaci neshledame opravnenou. Vas spolehlivy operator O2." Tak rozumím tomu, každý kdo Vás v zahraničí prozvoní Vám bude užírat nehorazně vysoký kredit za nic. To je teda parada :( Už nevím, co s tím dál dělat, jestli dát na O2 žalobu k soudu?

jedubaba*

Požádejte o upřesnění toho, co vám poskytli a vyúčtovali.

 

hodnocení

0x
avatar aja1946

Tak tento dotaz mě natolik zaujal, proto jsem navázala chat s o2, ,přepis chatu jsem si enchala poslat na mail, napsali, že je to naprostý nesmysl i v arabských zemích, jediná moýnost je, že uživatel měl zapnutou hlasovou schránku. A že ty Černé ovce neřešily o2, tak nevím, já je neviděla.

Kdyby měl zapnutou hlasovku, tak se volajícímu strhne cena za normální hovor v čr...

Takže tohle mohlo vzniknout jen přijmutím hovoru.

mot
pri podminenem presmerovani by samozrejme platil...

Při žádném přesměrování nebude platit spojovací poplatek ani roaming...

Bude platit jen to co by platil v čr.

mot
samozrejme ze bude, pokud budu v nemecku a presmeruju si volani na cislo do ameriky, zaplatim i ja jako bych volal z nemecka do ameriky.

Pokud budu v německu a přesměruju si volání do ameriky, tak budu platit volání čr-amerika.

Jelikož v čr mám svého operátora a to kde je v současné době telefon je všem ukradené...

mot
u nepodmineneho platite cr-amerika.
u podmineneho nemecko(roaming)-amerika + pripadny prichozi roaming.
nejen ze tomu nerozumite a nevite jak to funguje, ale jeste jste ignorant, ktery nedokaze prijmout, ze nema pravdu.
martin88
hodnocení

Pokud mi v reklamaci nevyšlo O2.vstric a zamitlo narok na zpetnou refundaci kreditu a ja jsem pevne presvedcen,ze je to neopravnene strzeni vetsi castky kreditu.Je nejaka dalsi moznost podat zalobu soudne na operatora a vymahat to po nem?Je sance u soudu na vyhru a jak by to bylo s nakladama soudniho jednani? Dekuji
jedubaba*

Už jsem vám psala jednou - požádejte o upřesnění toho, co vám poskytli a vyúčtovali., respektive za co konkrétně strhli. Jinak nemáte v ruce nic, co byste mohl žalovat. Pro soud bude velmi pravděpodobně nedostačující tvrzení "ja jsem pevne presvedcen,ze je to neopravnene"; ten vyžaduje důkazy.

 

hodnocení

0x
avatar ruze

Já tedy nevím,ale byla jsem vloni 11 dní na Krétě a volala jsem skoro denně,SMS i cca 10 MMS a doma jsem pak platila 450,-,normálně se vlezu mezi 120-150,-Je ale fakt,že máme v rodině zvýhodněný tarif ČD,tak to asi bude tím.

martin88
hodnocení

Čekal jsem od O2 nějakou vstřícnou a odpověď s omluvou. Dalo by se říci, že se chovají zcela arogantně a buransky, jde jim jen o zisk, nikoliv o spokojeného zákazníka.Tady normální komunikace není. I když 1+1=2, tak oni budou stále tvrdit, že to není pravda a stát si paličaťě na svém. Možná, by mi už pomohl Český telekomunikační úřad, kam se na ně obrátit proti neoprávněnému stržení větší částky kreditu.

presmerovani

Pokud jsi měl nastaveno jakékoliv podmíněné přesměrování, může být toto důvodem, i když jsi hovor nezvedl (mám jiného operátora a ten to nedělá, nicméně každý to může mít jinak). Chtělo by to od operátora získat vyjádření za co přesně to bylo, pak se můžeme bavit dále.

 

hodnocení

0x
avatar lego

Uz ted mi to hlava nebere:
Mobil jsem nepouzival> jsem volal operatorovi po priletu do CR.a zjistoval delku odchozich hovoru?

 

hodnocení

0x
avatar aja1946

tak jsem volala na o2, znovu to popřeli, že to není možné, stejné mi řeeka paní v o2 obchodě, tak nevím, jak se bránit, taky letos pojedu na dovču mimo EU a nerada bych se setkala s nějským velkým poplatkem. I když mobil vypnu někdo přece může volat v době, kdy budu fotit nebo si půjdu přečíst smsku. Asi by to chtělo hromadnou stížnost, Obchodní inspekci nebo znovu tv. Aja

Ad martin88 - Čekal jsem od O2 nějakou vstřícnou a odpověď s omluvou. Dalo by se říci, že se chovají zcela arogantně a buransky... normální komunikace není. I když 1+1=2, tak oni budou stále tvrdit, že to není pravda a stát si paličaťě na svém.
Vy děláte přesně to samé - potřetí (a naposled) radím - požádejte o upřesnění toho, co vám poskytli a vyúčtovali, respektive za co konkrétně strhli uvedenou částku, to celé písemně. Už jste to udělal? Přečetl jste si smlouvu? I to, co je malými písmenky? Dokud nemáte jistotu, že jste v právu, bude každá stížnost bezpředmětná.

 

hodnocení

0x

Je mi líto, ale nechápu další smysl této diskuze, když už 29.5.17 21:30 tazatel pochopil to, co jsem mu sdělil hned v 1. odpovědi na tuto otázku. Reklamace je k ničemu, že to O2 neumí vysvětlit je jejich problém, ale pán z nich nic nedostane, maximálně nějakou tu omluvu.

martin88
hodnocení

Tak to skončilo opět ze strany O2. kategorickým zamítavým postojem, bez náhrady refundace kreditu a to ani s omluvou, že je chyba technická na jejich straně. Rozhodl jsem se já i moje celá rodina od O2.odejít, aby si uvědomili že tímto arogantním a nevstřícným postojem budou bohužel přicházet jen dál o své věrné zákazníky, než si to všechno uvědomí, budou si snad časem zakazníka více vážit. Kopií hovorů mám vytištěnou a obrátil jsem se na Telekomunikační úřad, aby podnikli s O2.razantnější krok, když dohoda vyjít podobrém s nimi vůbec nefunguje. Napadlo mne tento případ napsat též do televizního pořadu Černé ovce. Tak jim ten nevděk zpět vracíme.

 

Vysvětlili to nějak?

abcd*

on se jich neptal *smich*

06.06.17 07:55

Odejít, ano, ale zase bude vysokáo pokuta za neodržení smlouvy na 2 roky.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]