Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

E-mail vs. doporuceny dopis

Od: kalo* odpovědí: 7 změna:

ma e-mail stejnou vypovidajici hodnotu, jako doporuceny dopis? Dodavatel mi tvrdi, ze zadny e-mail nedostal a ze tedy mou reklamaci a nasledne odstoupeni od kupni smlouvy neuznava. Diky za odpoved.

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

perda*
hodnocení

0x

To opravdu nemá, tyto věci je nutno řešit doporučeným dopisem s dodejkou.

Email skutečně nemá garanci doručení.

 

petr123*
hodnocení

0x

Email je na tom v podstatě stejně jako normální dopis - tam taky pošta neručí za doručení. Email vůbec nemusí být doručen, může se třeba automaticky smazat protože ho nějaký automat vyhodnotí jako spam.

 

vesnach*
hodnocení

0x

U nekterych emailu si muzete zakrizkovat moznost, aby Vam prijemce potvrdil prijeti. Pak mate alespon jistotu, ze ho prijemce cetl.

petr123*

Tak nemáš jistotu vůbec ničeho. Email je prostě "bez záruky".

Předně takovou zprávu většina lidí neposílá - záleží na tom jak máš nastavenou poštu, lze nastavit aby to neposílalo nebo aby se tě to před odesláním zeptalo jestli ji chceš odeslat nebo ne. Takže to že ti potvrzení nepřišlo vůbec nemusí znamenat že ho adresát nečetl.

A naopak už jsem zažil i to, že potvrzení posílal už poštovní server adresáta, takže to znamenalo jen že email dorazil ale už ne že ten email vůbec adresátovi zobrazil.

Jinak ohledně toho vrácení - musíš prostě prodejce do 14 dnů infomovat o zrušení kupní smlouvy. Nejjednodušší je to udělat zároveň tak že ten dopis pošleš spolu s vráceným zbožím. Jako termín odstoupení se počítá datum kdy byl balík odeslán. A samozřejmě je potřeba ten balík poslat bez dobírky, s dobírkou ho žádný normální obchod nepřevezme.

 

hepcziiik*
hodnocení

0x

Myslím si že e-mail je průkazný pouze v případě, že je podepsán elektronickým podpisem. Ovšem musí ho používat obě strany. Toť můj názor,

Jinak u e-mailu bývá možnost vyžádat si potvrzení o doručení, jak tu přede mnou psali výše. pak mátedoručenku a v odeslané poště důkaz, že mail byl odeslán. Podobně jako u smsm v telefonu

petr123*

Elektronický podpis nemá žádnou souvislost s tím, že email prostě nemusí vůbec adresátovi přijít.

 

alf*
hodnocení

0x

všichni přede mnou mají pravdu. E-mail používám mnoho let, každý den jich odešlu i dostanu celkem dost (spam nepočítám). Nevzpomenu si na případ kdy bych e-mail nedostal, že by mi někdo jinou cestou nebo dalším majlem oznámil že mi poslal již před x dny a já musel odpovědět, že žádný nemám. Jo, občas přehlédnu nebo zapomenu odpovědět. I opačně mám zkušenost, že e-mail funguje, dojde. Mám ovšem vypozorované dvě vyjímky kdy spolehlivost e-mailu je zpochybněna. První jsou osoby které s e-maily pracují spíše příležitostně, schránku vybírají jednou za čas, tací mi občas tvrdí že nic nedostali a potom občas právě adresáti e-mailů svým způsobem pro ně nepříjemných. Jen v těchtou dvou případech či typech příjemců přestává, jinak spolehlivý, e-mail fungovat. První případ si vysvětluji menší zručností, možná si to dotyčný prostě smaže, druhý je prostě výmluva.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]