Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Můžu na nemocenské řídit?

Od: lllll odpovědí: 18 změna:

Dobrý den, mám poprvé v životě nemocenskou, "takže jsem v tomto směru začátečník". Známá co už je ale dlouho v důchodu mi říkala, že se na nemocenské nesmí řídit. Je to blbost, nebo je to pravda? Mám vycházky, tak bych samosebou řídila jen v době vycházek.

Děkuji.

18 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

2x

Obecně můžete řídít, pokud Váš zdravotní stav toto dovoluje. Známá se mýlí.

Podle mě nemůže sama rozhodnout o tom, jestli její zdravotní stav umožňuje řídit nebo ne. O tom by měl rozhodnout doktor. Ale v principu během vycházek vás zaměstnavatel kontrolovat nebude, ale mohlo by se to zkomplikovat, pokud byste se zamotala do nějaké nehody.

pletiplot, proč by nemohla?

To by si taky mohla sama rozhodovat o tom, jestli je schopná práce nebo není. Vlastně bysme doktora nepotřebovali ani na tu neschopenku. Pokud bude řidič na neschopence, tak nemůže řídit v práce, ale může řídit soukromě. Dává to smysl?

Je fakt, že v nemocenské sousta nesmyslů. Měl jsem zlomenou ruku a podle předpisů jsem byl neschopen dojít si do hospody na oběd, ale byl jsem patrně schopen si jídlo sám uvařit.

bomba*
hodnocení

0x

Ono záleží na kterou nemoc tu neschopenku máte a proč. Pak si přečtěte příbalový leták a ten vám napoví.

dsvdsy
hodnocení

0x

Na nemocenské můžete řídit, pokud nemáte nemoc/léky/zákrok, který by to vylučoval.

hm*
hodnocení

0x

Na rozdí od ostatních bych řekl, že v podstatě pravdu má. Tvůj zdravotní stav ti nedovoluje vykonávat práci. S velkou pravděpodobností máš tedy i sníženou schopnost řízení a řídit proto nesmíš. Výjimky by se asi našly (např. houslista s poraněným prstem), ale obvykle neschopnost pracovat znamená i neschopnost řídit.

doplněno 05.04.17 19:53:

Čekal jsem, že se mnou leckdo nebude souhlasit.