Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Banka zrušila platební kartu

Od: janlauryn* odpovědí: 19 změna:

18.2. zažádal táta u Equabank o změnu banky, odchází od Komerční banky.

Ternín zrušení účtu u KB a převodu plateb byl nastaven na 25.5.

Necelý měsíc po podání žádosti Komerční banka bez předchozího oznámení zrušila tátovi platební kartu.

Když do banky volal, z jakého důvodu, bylo mu řečeno, že některé platby kartou mohou být strhnuty až po 30 dnech.

To je ale nesmysl, protože pokud vím, platba se tzv. blokuje, tudíž se strhne již při zadání příkazu k platbě.

Tento postup mi přijde poněkud neetický.

Na závěr rád uvedu, že poplatky, které Komerční bance měsíčně platil, byly okolo 1500 Kč.

 

 

19 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

banka
hodnocení

4x

Ochranná lhůta je 30 dnů. Blokovaná platba nic neznamená. Záleží na obchodníkovi kdy se o blokovanou platbu požádá. Po určité době, pokud není platba uskutečněna, banka blokaci ruší.

 

hodnocení

1x
avatar libor007
1500 měsíčně za poplatky? To by mne zajímalo, co tam platil. Jinak těch 30 dnů je běžná lhůta, nic neetického se nestalo.
janlauryn*
hodnocení

K datu převodu banky zbývalo více než 60 dnů, za neetické považuji, že datum zrušení karty nebylo předem oznámeno.

Rozepíšu zde seznam poplatků.

Vedení účtu: 68 Kč

Balíček transakcí: 39 Kč

Výběr z bankomatů KB: 9 Kč x 8

Výběr z bankomatů mimo KB: 39 Kč x 8

Změna trvalého příkazu: 69 Kč

Povolení inkasa: 29 Kč

Platby přes Expresní linku KB: 19 Kč x 16

Platby v den předání v pobočce: 69 Kč x 2

Papírové příkazy v pobočce: 39 Kč

Poplatek za sms - transakční historie: 37,5 Kč

Poplatek za sms - dotaz na zůstatek: 110 Kč

Poplatek za oznámení sms: 70 Kč

Pojištění splátek úvěru: 223 Kč

Zaslání výpisu k úvěru: 20 Kč

Celkem: 1530,5 Kč

 

hodnocení

0x
avatar ringo

Tvl 1500...brrr.

Já měl před lety ČSOB. Když jsem jim oznámil že odcházím, přestřihla mi úřednice kartu hned u přepážky. Naštěstí mě napadlo zažádat si o potvrzení. Ke konci výpovědní lhůty mi strhli asi 300 za nevrácení platební karty a hned nato mě napálkovali myslím 500 za nepovolený úvěr na účtě. /Svoje peníze jsem vybral aby tam byla nula a nemuseli mi to posílat jinam/.

Umíte si představit mou návštěvu na pobočce! *cert* *bum* *blee*

 

jasper*
hodnocení

0x

Také jsem odešla o KB a jsem za to ráda, jen jsem platila samé poplatky a nic jsem z toho neměla a když jsem byla na mateřské, tak platit bance měsíčně 200kč je dost, ale když jsem chtěla odejít, tak najednou bych mohla mít vše zadarmo. Nicméně jsem taky převáděla účet a taky mi zrušili kartu hned a aniž by mi to někdo řekl a tak jsem zůstala stát v obchodě na pokladně s tím, že mají zadržet mojí kartu. Takže jsem zůstala stát na kase s nákupem, s miminem v kočáru a s pohledem ostatních, že jsem jí ukradla. No jsem ráda, že jsem od nich pryč.

janlauryn*
Přesně to samé se stalo tátovi na kase s nákupem. Pokladní si naštěstí nechala vše vysvětlit.
S tím účtem zdarma to nabízí najednou každému odcházejícímu klientovi. Vzpomněl jsem si na O2, u které jsme měli pevnou linku a platili jsme 500 Kč/měs., ikdyž jsme ji téměř nepoužívali. Po podané výpovědi by to bylo najednou za stovku. Děkuji, nezájem.

 

mp*
hodnocení

0x

Je fakt, že dneska hodně lidí bere platební kartu jako nějakou zaručenou samozřejmost, zaručenou snad i ústavou. A současná vládní koalice je v tom ještě podporuje. Moje vlastní zkušenost jako provozovatele restaurace. Dneska čím dál více lidí si myslí, že platba jejich kartou u obchodníka je jaksi samozřejmnost. Bohužel zatím tomu tak není, protože obchodník musí platit nemalé poplatky bance (cca 2 procenta z platby a paušální měsíční poplatek bance tak cca 300 až 800 kč měsíčně). A je na něm, jak se rozhodne (zatím). Tak třeba na Pražském Chodově, kde mají obchody marži 500 procent, je to malichernost (nehledě na konkurenci) ale malý obchodník se musí otáčet. Takže to platí i naopak a to je gro mojí odpovědi. Proč by měla Vám banka nějak zajišťovat Vaší platební kartu? Notabene, když jste jí naštval odchodem?Nemá důvod ani povinnost. A poplatky 1500 kč měsíčně u banky jsou blbost klienta (něco jako volat na erotické linky kvůli sexu).

janlauryn*
Kdybyste si před tím přečetl/a celé vlákno, viděl/a byste, kolik a za jaké poplatky platil. Když už píšete o erotických linkách, které s bankovními poplatky nesouvisí, táta u T-Mobilu provolal měsíčně přes 3500 Kč. Z toho cca 300 Kč měsíčně za linku 1188. Zbytek většinou hovory do jiné sítě. Nyní u virtuála platí pouze okolo 300 Kč, přičemž volání v síti má zdarma. Jelikož většina hovorů má v rámci rodiny, je částka za volání tak nízká. Co se týče poplatků u obchodníka. Moc dobře vím, kolik banky chtějí za platby kartou. Některé banky i navádějí klienty k platbám kartou v podobě bonusů (za 3 platby vedení účtu zdarma). Problém nevidím v zákaznících, ale v regulaci těchto poplatků. Je nehorázné, aby se poplatek strhával v procentech. U velkých částek se poplatej vyšplhává velmi vysoko, přitom služba je stále stejná. Možná by stálo za to najít informaci, jak to mají v Estonsku, tam totiž směřují k bezhotivostní společnosti, procento plateb kartou je velmi vysoké.
doplněno 14.03.17 00:01: Pomohl jsem tátovi naučit používat v mobilu aplikaci pro IB. Před tím to neuměl a neměl ani smartphone. Je to důvod k tomu označit ho za blbce?
mp*

Tak to je dost bohatý, když mohl provolat 3500 kč za měsíc. To frajeři neprovolali ani z cihlami v začátku mobilních sítí, a to byly sakra poplatky. To osobně ani za měsíc nepropiju. A jinak jsem muž, to bych nepsal, že jsem provozovatel, ale jako žena bych napsal, že jsem provozovatelka (a to jsem měl z češtiny obyčejně za dvě).

janlauryn*
hodnocení

Řada žen název profese nepřechyluje.

Uvádím to na pravou míru, když mě tu obviňujete z neznalosti češtiny.

Když už jsme u toho, tak bytostně nesnáším přechylování jmen cizích osobností.

rv*

Starší člověk blbne, začínám to pozorovat s předstihem i na sobě. Na to spoléhá spousta "podnikavců", kteří se právě na ně zaměřují. No a děti to musí zařídit tak, aby starý člověk nenaletěl (když na to stát kašle).

 

alkon*
hodnocení

0x

janlauryn: Za tak vysoké poplatky bance (1500 Kč měsíčně) si ale do jisté míry tvůj táta může sám když plýtvá ve velkém bankovními službami a asi vůbec se v ničem neomezuje. Vybírat měsíčně 8x z bankomatu KB + dalších 8x mimo KB to snad musí být závislák na těch bankomatech a chodí k ním spíše proto aby si s bankomatem pohrál než kvůli výběrům. Běžně asi většině lidém stačí 1 - 4 výběry měsíčně, ale jsou i takoví co by dokázali vybírat z bankomatů třeba i po 5 Kč kdyby vydávaly i mince místo aby si vybrali do zásoby najednou více. Vůbec se nedivím, že právě kvůli takovým lidém kteří výběry z bankomatů zneužívají je banky zpoplatňují nebo omezuji na pouze několík málo měsíčně. Papírové příkazy na pobočce, zsílání SMSkou transakční historií, dotazy na zůstatek, oznámení atp. to jsouvšechno služby které se dají zjistit zdarma v IB nebo asi také zdarma nechat zasílat e-mailem. Kdyby se tvůj táta choval u KB trochu více rozumněji tak by tam mohl měsíčně platit mnohem méně, např. o polovinu nebo ještě více. Stačilo by možná mu to vše vysvětlit a poradit jak se chovat jako klient banky kterému není jedno kolik měsíčně platí bance. Pokud se bude chovat podobně nerozumně i u Equa bank tak aby pak nebyl překvapený, že i tam bude platit nějaké poplatky a nebude mít vše zdarma. Tvého tátu neznám a proto to neber jako jeho kritiku, ale pouze jako můj názor na to.


doplněno 14.03.17 09:07:

rv: Ano je to tak. Ne každý starší člověk si vše uvědomuje nebo si některé věcí uvědomí až už je pozdě. Také někteří starší lidí mají některé zažité zvyklosti které ale pro ně ne vždy jsou dobré. Mladší příbuzní a především děti by se tím měli alespoň trochu zajímat a postarat se aby některé návyky změnili nebo aby jich někteří finančně nevykořisťovali.

Přesně tak - mám už 20 roků účet u KB a moje poplatky se pohybují od 0 do cca 50 Kč měsíčně, podle toho, jak moc se rozšoupnu :) I ten poplatek 68 Kč za vedení účtu mám "za věrnost" odpuštěný.

Co se týká zrušené karty: jakmile požádám o zrušení účtu, tak i když běží nějaká lhůta, považoval bych všechny služby za končící (a s kartou už ani nepočítal).

janlauryn*
Souhlas. Říkal jsem tátovi, jak může poplatky omezit, ale když jsem pak viděl výpisy z účtu, viděl jsem, že utratil za poplatky stejně. Dříve prostě byly doby, kdy se chodilo do banky osobně, pak začaly služby bankovnictví tefonicky, pak přes IB. Nejhorší na tom je, že statší lidé si sami nezjistí, jak redukovat náklady, jsou už zvyklí na určité postupy. Dříve byli moji prarodiče u České spořitelny a ještě nedávno chodili všechno vyřizovat na pobočku, děda chodil platit do vodáren na pokladnu.
alkon*

Pokud je tvůj táta zvyknutý chodit finanční záležitosti vyřizovat do banky a využívá hodně zpoplatněných služeb a ty svoje návyky nedokáže změnit tak to by asi byl čas aby jsi jeho finanční záležitosti vzal pod kontrolu ty a vše mu vyřízoval za něho přes IB např. jako disponent k jeho účtu. Veškeré bankovní poplatky se dá minimalizovat na minimum nebo třeba až na nulu pokud se klient banky chová zodpovědně a zbytečně nevyužívá zpoplatněné služby které možná ani nutně nepotřebuje nebo které lze využít jinak zdarma. Vím, že z některými staršími lidmi je to těžké a není snadné je přesvědčít aby svoje zažité návyky nebo možná i zlozvyky změnili. Třeba se ale snažít jim to vysvětlit, že je to v jejích zájmu a že tím můžou ušetřít nemalé peníze a pokud to nedokážou pochopit a podle toho si vše zařídit tak by se jim o to asi měl postarat někdo spolehlivý z blízké rodiny.

 

janlauryn*
hodnocení

To je určitě také možnost. Každopádně se ho pokusím naučit používat IB v mobilu, není to podle mě zas tak těžké. Jsem už několik let také u Equa Bank a její mobilní bankovnictví je velmi přehledné a jednoduché. Navíc nyní přidali možnost přihlášení otiskem prstu, které velmi zjednoduší přihlašování do aplikace. Po příchodu autorizační sms se kódy automaticky v aplikaci vyplní. S tátou jsem tu aplikaci zkoušel a také se mu to zdálo vcelku jednoduché.

Vzhledem k tomu, že má táta cukrovku s komplikacemi, je možnost disponovat s účtem určitě dobrá věc, nicméně v případě Equa Bank si nejsem jistý, jestli tuto službu nyní umožňují, asi před rokem jsem se na to u nich ptal a nebylo to možné. Vzhledem k tomu, že zde dochází k sms ověření při přihlášení a jakékoliv transakci, je jakékoliv disponování s účtem trochu problém i vzhledem k tomu, že spolu nebydlíme.

alkon*

Jalé má Equa bank mobilní bankovnictví to nevím protože ho nepoužívám. Používám pouze to běžné nemobilní IB a to je snad nejlepší z bank v Česku které jsem měl možnost vyzkoušet. Je dostatečně přehledné a intuitivní. To co je pro nás jednoduché může ale být pro některé méně chápavé a v takových věcech příliš neznalé, především starší lidi být složité. Znám některé starší lidí kteří mají více či méně problém s používáním mobilu a nějaké chytré mobily jsou pro ně zcela nepoužitelné. Ty ale budeš asi nejlépe vědět co tvůj táta dokáže používat a ovládat.

S tím disponováním s jeho účtem u Equa bank asi by problém byl. Já to nepotřebují a tak ani nevím jestli tato banka disponenta k účtu umí zřídit. V případě tvého táty by to ale byla asi dobrá věc. Hlavně by jsi ho měl přesvědčit aby až tolik nevybíral z bankomatů a nepoužíval zasílání tolik zpráv a informací SMSkou. Nevím to určitě, ale v jiné diskuzi o Equa bank jsem někde četl, že tato banka sice nabízí neomezený počet výběrů ze všech bankomatů, ale neoficiálně to mají omezené na pouze 10 měsíčně a údajně už i někomu zablokovali kartu kvůli překročení tohoto limitu. Aby se pak nedivil když by mu náhodou zablokovali kartu právě kvůli tomuto překročení počtu výběrů.

lolok

Equa disponenta nedělá... ale myslím, že měsíční úspora 1500,- je inteligentní volbou

alkon*

U Equa bank určitě ušetří. Pokud se ale bude chovat stejně nebo podobně jako u té KB tak celých 1500 Kč určitě neušetří a bude platit poplatky např. za výpisy z účtu zasílané poštou, prioritní platby, informační SMSky atp.. Já jsem u Equa bank už 2 roky a za celou tuto dobu jsem této bance nezaplatil na poplatcích ani 0,01 Kč.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]