Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

OSVČ při zaměstnání

Od: jirkasirkabubla odpovědí: 7 změna:

Dobrý den,

rozhodl jsem si při zaměstnání založit živnost. Věci kolem založení a pořízení si ŽL chápu nicméně si nejsem jistý jednou věcí. Jedná se mi o tom, že nevím v jakém případě tuto skutečnost musím oznámit svému zaměstnavateli. Zaměstnavatel je konzultační firma ve stavebním odvětví. Já v této firmě pracuji jako konzultant a cenový expert (nedělám rozpočty). Živnost si chci dělat na rozpočtování (stavebnictví). Musím v tomto případě nahlásit tuto skutečnost svému zaměstnavateli a jestliže ano, tak jak takový dokument má vypadat?

Děkuji

Jiří

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

iz*
hodnocení

3x

Podívejte se do rejstříku na přesné obory, v nichž Váš zaměstnavatel působí. Pozor, nejde o to, co pro zaměstnavatele děláte Vy, ale v jakých oborech zaměstnavatel působí.

Působí-li i v oboru, v němž chcete podnikat, nestačí zaměstnavateli SVČ oznámit (nahlásit). V takovém případě byste si od zaměstnavatele musel před založením živnosti vyžádat písemný souhlas.

Pokud vím, není předepsána žádná forma. Podle mne by tedy mělo stačit sdělení, že zamýšlíte provozovat SVČ v tom a tom oboru a požádat o souhlas. Bude-li zaměstnavatel souhlasit, mělo by stačit na kopii Vašeho sdělení napsat "souhlasím"a podepsat (případně i razítko).

jirkasirkabubli
hodnocení

Děkuji za odpoveď. O tom souhlasu to vím v podstatě to byla moje otázka, akorát jsem jí špatně formuloval...

lll*
hodnocení

0x

Dobrý den, nejprve se zaměstnavatele zeptejte, bude-li vyžadovat nějaký dokument sdělí Vám přesně jaký. Až Vám to povolí, domluvte se ještě na mzdovém oddělení ohledně daní a poplatků.

iz*

Jaké poplatky míníte?

lll*

To mu právě řeknou na tom mzdovém oddělení ;)

iz*

Mne to zajímá také.

doplněno 26.02.17 17:38:

@ Atreus: Právě proto se ptám... Možná, že 3Lka mínila něco jiného...

atreus*