Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Roční zúčtování daně

Od: akk199 odpovědí: 3 změna:
Ahoj všem,
mám dotaz ohledně ročního zúčtování daně, které mi letos nebude zpracovávat zaměstnavatel. Jsem zaměstnanec na HPP a k tomu mám ještě brigádu na DPP. U hlavního zaměstnavatele (na HPP) mám podepsaný "růžový papír" s uplatněním slevy na poplatníka (-2070 Kč) a je za mě standardně odváděna daň z příjmů, zdravotní a sociální pojištění. U druhého zaměstnavatele (na DPP) je za mě odváděna pouze daň z příjmu. Druhý zaměstnavatel mi zároveň tvrdí, že se mi mají vracet daně, ale to je dle mě nesmysl? Chtěl bych se tedy zeptat, jak to přesně je? Mám nárok na nějakou vratku, nebo ne?
Moc děkuji a přeji hezký den
Ales

3 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

lucky*
hodnocení

0x

Zdravím,

je to možné. Mě i mým rodičům se to stává každý rok. Nejsem odborník, ale asi se to odvíjí od výše celoročního výdělku.

A kdyby se nějakou náhodou stalo, že je to špatně, tak vy nebudete tratní, protože vám vyúčtování dělá zaměstnavatel a případné pochybení by zaplatil on a ne vy.

Přeji hezký den

iz*
hodnocení

0x

"Nevracejí se daně", ale v některých případech lze vrátit přeplatek daně z příjmu. Hlavně v případech, kdy někdo z nějakého důvodu (dlouhodobá nemoc, mateřská dovolená, evidence na ÚP, ...) neodpracuje celý rok.

Slevu na poplatníka lze po skončení roku uplatnit i za ty měsíce, v nichž ji nebylo možné uplatnit průběžně. Přeplatek daně lze vrátit maximálně do výše odvedených záloh daně.

Jestli druhý zaměstnavatel má nebo nemá pravdu nelze posoudit bez dalších informací. Bylo by potřeba vědět, kolik jste na daních odvedl v HPP i z DPP a vědět, jestli odměna z DPP činila více než 10.000 Kč měsíčně.

amidamaru*
hodnocení

0x

Letos jsou ještě nesrovnalosti.Právě proto Babiš zavedl to EET.Na konci roku vám příjde,kolik se platí,co se odečítá,atd.Nevím přesně,ale i tam je kolonka průběžné daně.

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky: