Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
za méně než měsíc odlétáme na 4 noci do Londýna. Ubytování máme ve čtvrti Shoreditch. Přiletíme na letišti Luton. Myslíte, že je levnější vlak nebo autobus?
Krom uložení důležitých telefonních čísel, co bych měla ještě udělat pro bezpečnost?
Omlouvám se, ale v cestování individuálně jsem začátečník.
A kdyby jste měly pro mě návrhy, co bychom mohly navštívit v této čtvrti nebo celkově v Londýně, budu ráda.
Děkuji předem za Vaše rady.
Zdravím,
ta čtvrť s vašim ubytováním je celkem v centru, tak já bych cestoval po pamatkach/zajimavostech po svejch Koukal jsem, že celodenní lístek na doparavu je cca 400Kč, ale já bych se asi nevyznal v té síti tras. V Praze krtka zvládnu, ale na tohle se necejtím. Ale kdyby jste chtěli objet větší vzdálenosti, tak to jinak nepujde. Ten lístek myslím že platí na vlaky, metro i busy.
Já mám z cestování trochu fobii a když jsem v UK poprvé jel vlakem a měl jsem přestupovat na stanici, kde bylo 17 nástupišť, tak jsem myslel, že to bude porod. Ale na místě jsem pak našel na každém místě tabule s jednoduchýma informacema, odkud mi to pojede a bylo to snažší než na Florenci.
Chce to taky nějakou mapku do ruky, aby člověk nebloudil. Já si ji zapoměl v kufru v úschovně, tak jsem se řídil podle mapek na zastávkách busů a šlo to taky.
Myslím si, že v Londýně je vstup do muzeí zdarma. Já tam naposled měl málo času, tak jsem centrum jen proběhl, nafotil a pryč.
Nevím jaké počasí chytnete, tak taději něco nepromokavého s sebou.
Tři patra ne, ale některé přestupy jsou docela složitý (například stanice Bank). Trasy nemají čísla, ale jména, je potřeba na přestupech sledovat kam jdu. Některý trasy mají více větví, tak je potřeba sledovat označení přímo na vlacích. Pokud se do toho připlete výluka, tak to sice ohlásí, ale je potřeba pečlivě poslouchat. Vozy i tunely jsou menší než v Praze, kdo je vyšší má občas trochu problém. Horší je i větrání, občas bývá ve vlacích pěkný hic, hlavně když je narváno a to bývá často.