Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, já bych šel směrem vlevo - Kolín, Pardubice, Česká Třebová. Směrem vpravo bych šel např. při cestě do Berouna či Plzně. Zdravím!
Beru to tak, že stále držíte směr od vchodu z parku, přes halu a podchodem k nátupištím. Potom to bude vlevo. A jinak jsou tam krásné digitální (modré) "cedule" a cedule bude i na vagonu.
Vlak by měl přijet "od Václaváku" a bude pokračovat směrem "pod Vítkov".
Mapa Prahy a železničních kolejí v ní vzhledem k poloze hl.nádraží a směrů vlaků z Prahy ti napoví.
Vypadá to, že hlavní trasa na východ je ta z hl.nádraží "nahoru a doprava", tedy vlak pojede doleva při příchodu z odjezdové haly.
To v Praze zrusily ukazatele smeru jizdy?
Litoměřice-horní /... i Mnichovice jsou jedny přímé tratě, kdežto Praha má z toho nádraží uzavřený kruh a množství tratí a nástupišť.
Tyhke ukazatele jsou dobré na nádraží kde je jedna nebo dvě trati. Na Hlavním nádraží to takhle nejde. Půlka republiky je dostupná na jih, druhá na sever. Kromě toho na východ od Prahy je několik spojek, takže občas vlak na Moravu jede na jih (místo obvyklého severu) a po těch spojkách si přejede na správnou trať.
To záleží na dopravní situaci, zda nebude na trati výluka nebo nehoda a vlak následně nepojede odklonem. Vlak na Moravu může jet jak běžně "doleva" jak ve směru přes Libeň - Běchovice - Kolín (nebo alternativně ve směru Vysočany - Nymburk - Kolín) a dál, nebo odklonem "doprava" ve směru Vršovice - Malešice - Běchovice - Kolín a dál...Důležité je sledovat aktuální situaci na infopanelech a poslouchat staniční rozhlas.
Vždycky doleva. Doleva to jede na Kolín, Pardubice, nebo Kolín, Havlbrod, Brno,nebo na Lysou, Nymburk, nebo na Ml. Boleslav, Tanvald...
Doprava na Plzeň, Tábor, Č. Budějovice, Benešov...
Pokud jedete Regionovou, nebo třeba Elefantem, jsou to vlaky, jako žížala , nepozná se předek a zadek. V tom případě: bílá světla jsou vpředu, červená vzadu. Je to dobré rozlišení, i pokud má vlak z jedné strany lokomotivu a na druhé motorovou řídící jednotku. To potom člověk váhá.
Pozor na směr vlaku. Jednou jsem čekala ve Světlé nad Sázavou na rychlík na Prahu. Vlak přijel, já nastoupila, bylo mi divné, že nás pořád doprovází Sázava, ta tady neměla být. Pak mi cizí cestující objasnil, že nejedu na Prahu, ale na Brno. V Havlbrodě jsem vylítla z vlaku a šup do rychlíku na Prahu, který čekal na odjezd. Jednalo se o vteřiny. Člověk někdy opravdu zazmatkuje, ani si to neuvědomí. Jaga.
Hlavně, když to dobře dopadne a dojede tam, kam dojet chce.
Já jsem kdysi měla v peněžence lístek - z Prahy vlak - stará budova po pravé straně. Taky mi to dělalo problémy, i když jezdíme do Prahy už léta. nejvíc jsem byla zmatená, když jednou přijel vlak od Děčína a mašinu přetáhli na druhý konec vlaku. Od té doby jezdím do Brna zásadně vlaky, které z prahy vyjíždějí.
Na Masarykově nádraží (Praha - střed) mají prý nějaký dobržďovací systém, kdy vlaky zastaví s přesností 30(?)cm. Jestli je něco takového na hlaváku, tak si jen zjistit, kam daleko jsou dveře od začátku vagónu a příště zastaví přímo před tebou a můžeš rovnou napochodovat.
Projel jak automatickým brzdičem, tak i tím betonovým kvádrem na konci. Strojvedoucí brzdič omylem vypnul, sám nebrzdil, protože čekal na naskočení automatického brzdění a trefil ten kvádr v hale ve 40km/h.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.