Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Reklamace sedací soupravy

Od: separe odpovědí: 15 změna:

V listopadu 2015 jsem v prodejně s nábytkem koupil novou sedací soupravu (rozkládací trojsedák a 2 křesla). Bylo to v akci zlevněné za 9990 Kč. Do půl roku nebo ještě dříve se hlavně na trojsedáku začalo projevovat vysezení tak jako by to bylo opotřebované po několika létech. Nyní se na tom už sedí téměř tak jako na nějaké tvrdé desce a v některých místech to ze spodu i nepříjemně tlačí, tak jako by se sedělo na hraně nějaké desky. Připadá mi to tak jako by to bylo velmi málo vyplněné pěnou, molitanem nebo co tam vevnitř je a nebo ten materiál je nekvalitní, že se až tak rychle vyseděl. Jsem s tím velmi nespokojený a zvažují to reklamovat. Nejraději bych odstoupil od smlouvy a požadoval vrácení peněz. Záruka by na to měla být 2 roky. Nikdy jsem nic takového ještě nereklamoval, a proto nevím jak na to tak aby byla co největší šance na úspěch. Kdyby se jednalo o něco co do prodejny by šlo odnést v tašce nebo odvést osobním autem tak by to nebyl až takový problém, ale na sedací soupravu bych si musel sehnat nějaké větší auto a zaplatit za odvoz. Předpokládám, že v prodejně by asi dělali vše tak aby reklamaci nemuseli uznat. Rád bych se vyhnul zbytečných nákladu na dopravu do prodejny a zpět + práce s tím v případě neuznaní reklamace.

Potřeboval bych poradit jak na to nejlépe jít a jak se bránit pokud by mi reklamaci neuznali. Až k soudu bych to nerad tahal, protože by to byly další asi nemalé náklady s nejistým výsledkem. Myslíte, že bych mohl mít šanci na úspěch nebo, že má cenu do toho jít? Máte někdo s něčím takovým nějaké konkrétní zkušenosti?

 

 

15 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

babanaj
hodnocení

1x

Zajděte do prodejny a požádejte, ať přijede někdo , kdo má na starost reklamace. Nejste povinen platit drahou dopravu a rozměrnou sedačku kamkoliv vozit. My jsme takto s úspěchem reklamovali drahé lino v kuchyni. Přijel majitel kuchyňského studia, sepsal, vyfotil a uznal, že po půl roce užívání nemůže být lino takto prošlapané. Koupili jsme jiné za poloviční cenu a bez problémů slouží už 10 let.

 

hodnocení

0x
avatar jmlc

Zkuste to nejprve podobrém - vyfotit, zajít, sepsat protokol, čekat 30 dnů. Pokud nebude úspěch, zaplatíte si soudního znalce. Ten sepíše, že sedačka má určitý charakter, vlastnosti, obecně se nekupuje (není předpoklad) na 6 měsíců. Předáte znovu prodejci, případně soudu. Veškeré náklady s tím spojené a prokázané jdou za prodejcem a on vám je musí uhradit.

Kožená sedačka za 40tis (akce) u bráchy za 4 měsíce užívání a velké ofrky prodejce... zaplatil pak 65000,-.


doplněno 14.01.17 20:46:

přesně jak píšete - je to o smlouvě a přístupu prodávajících

Může se jednat o "akční zboží" někde ve smlouvě o koupi uvedeném jako bazarové se zárukou 6 měsíců...

Zřejmě se tu časem mihne @ivzez a přidá konkrétní §§§ pro upřesnění, ale přes net bez smlouvy a podrobností se těžce radí. Napadlo mne, jestli nemáte na obci-městském úřadu zdarma právní poradnu... konkrétně vysvětlíte s konkrétními papíry a máte větší jistotu.


doplněno 15.01.17 08:16:

sedačka musí vydržet při běžném klasické opotřebení minimálně 2 roky, pokud je nová - já mám za cca 7000,- sedačku od r. 2009 bez potíží či mechanického poškození, užívána celou rodinou denně... Závada tam tedy je, podle vašeho popisu.

separe
hodnocení

Ofocením nic nevyřeším, protože z fotky nebude patrné jestli je ta sedačka dostatečně vyplněná pěnou a jestli to při sezení tlačí. Soudní znalec asi nebude levná záležitost a případný soud také bude vyžadovat nějaké náklady. Nerad bych do toho investoval peníze když nemám jistotu, že budu s reklamaci úspěšný a tyto náklady se mi vráti zpět. Velmi nerad bych do toho investoval peníze a pak nakonec zjistil, že jsem do toho vložil více peněz než kolik bych možná dal za novou lepší sedací soupravu a že tyto peníze se mi v případě neúspěchu s reklamaci už nevrátí. Navíc nemám rád vyřizování takových záležitosti ve kterých nejsem zběhly a příliš se v tom nevyznám.

Možná by šlo i požádat o prohlídku sedací soupravy u mne doma, ale je málo pravděpodobné, že by mi byli ochotní vyhovět. V záručním listu je mj. tato věta: "Obě strany jsou si vědomy, že prohlídka zboží v bytě zákazníka sice patří v nábytkářství k dobrým mravům, ale nikoliv k povinnostem prodávajícího.".

Zajímalo by mne na co v případě úspěšné reklamace bych měl nárok např. na opravu sedačky, slevu z ceny nebo odstoupení od smlouvy a vrácení peněz což by mi nejlépe vyhovovalo.

asd1

S tímhle přístupem sklop uši a kup novou sedačku...

Pokud chceš něco řešit tak podle jmlc = foto, zajít tam, pokud se budou cukat tak znalecký posudek a reklamovat s ním, náklady po nich chtít, pokud se budou cukat tak vymáhat soudně. Pokud prodejce vytuší, že to celé nejsi shopný/ ochotný dotáhnout do konce, tak tě pošlou do háje (a ty se na to nakonec vykašleš, jako většina lidí v ČR).

 

hodnocení

0x
avatar libor007
Domluvit se s prodejcem, my to tu nevyřídíme. Nicméně čekat od sedačky za 10 tisíc zázračnou životnost může snad jen prvňáček. Tím nechci říct, že by nemšla i levná věc něco vydržet, ale...
separe
hodnocení

Já zde od nikoho neočekávám, že to vyřídí za mne. Očekávám pouze nějaké rady jak na to jít, co tvrdit, jak se bránit, na co bych mohl mít nárok a na co ne atp., tak abych byl alespoň trochu připraven pokud to půjdu reklamovat. Než něco smysluplného poradit nebo se k tomu nevýjadřovat tak je jednodušší a pro někoho možná i lákavější naznačit něco ve smyslu, že jsem si koupil levnou sedačku tak se nyní nemám co divit, že je nekvalitní a můžu si za to sám. Já jsem tu sedačku nekupoval pouze proto, že byla levná, ale také, že byla trovhu kratší než obvykle sedačky bývají (potřeboval jsem něco kratšího kvůli málo místa) a také, že není rohová a má boční opěrky. V současné době je trochu problém něco takového a co by se člověkovi líbilo najít. V nabídce je hodně sedaček převážně rohových a bez bočních opěrek a takovou já nechci. Samozřejmě, že jsem za tuto cenu nečekal žádné zázraky a superkvalitní sedačku. Nečekal jsem ale, že po několika málo měsících se na ní bude sedět tak jako na nějaké desce téměř bez čalounění a že navíc v některých místech bude nepříjemně tlačit hrana nějaké desky. Ta sedačka nebyla zlevněná kvůli nějaké vadě nebo kazu, ale proto, že byla zrovna dočasně v akci a jinak se prodává za větší cenu. To, že je něco levnější ještě neznamená, že by to jednoznačně muselo být i hodně nekvalitní i když to tak často bývá.

 

separe
hodnocení

Měl bych k tomu ještě nějaké dotazy ohledně toho co je uvedené v záručním listu.

"Reklamace musí být uplatněna vždy písemně na některé z provozoven firmy, ve které byla zakoupena.". Znamená to to, že pokud bych to chtěl reklamovat tak to musím učinit písemně a nestačí přijít do prodejny a podat tu reklamaci ústně? To nestačí, že semnou sepíšou protokol o reklamací? Pokud to opravdu musí být podané písemně tak jak má takové písemné podání reklamace vypadat?

"Kupujícímu je umožněno před koupí výrobek náležitě fyzicky vyzkoušet a zjistit jeho vlastnosti, později vznesené výhrady k výrobku, týkající se způsobu čalounění, vypnutí potahové látky, tloušťky výplní, aj. výhrady ke komfortu a vzhledu, nemohou být považovány za vadu výrobku.". Skutečnost je taková, že sice jsem měl možnost si tu sedací soupravu ještě před zaplacením v prodejně prohlédnout a vyzkoušet, ale po zaplacení mi byla domů přivezená jiná stejná sedací souprava ze skladu někde jinde mimo prodejnu. Je to tak v pořádku a v souladu se zákonem? Toto by možná mohlo být jedním z důvodů neuznání reklamace.

"Reklamované zboží k posouzení vady, či k opravě, musí být čisté a zabalené, předáno na provozovnu, kde je
převzetí možné.
". Musí to být skutečně zabalené a stanoví to tak i zákon? Jedná se mi především o to, že původní obal (folie) už nemám kompletní a kupovat na to novou vhodnou folií by znamenalo určité náklady a navíc by se to dost blbě balilo.

"Sedací soupravy, postele. válendy, pohovky, křesla, židle a další sedací a lehací nábytek je standardně
konstruován pro zatížení do 90 kg, pokud výrobek nese označení "dé/ský", je určen pro děti do max. 50 kg.
Poškození způsobené evidentně nadmérným zatížením nemůže být považováno za vadu výrobku.
". Znamená to to, že na tom trojsedáku (pohovce) můžou najednou sedět lidí s celkovou hmotnosti do 90 kg, což by ani nebyli 2 normální dospělí? To mi připadá jako nesmysl a pokud je to opravdu myslené takto tak by ten trojsedák byl pouze pro jednu osobu což by bylo dost podivné.

"Záručni list je v souladu se zákonem 4011964 Sb. Občanského zákon/ku a se zákonem 634/1992 Sb.
O ochraně spotfebítele ze dne 16.12.1992.
". Nejsou náhodou ty zákony už nějak zastaralé a neplatné a nemělo by to být v souladu s trochu jinými novějšími zákony? Možná je to tak v pořádku, ale já se v zákonech příliš nevyznám a nedokážu to posoudit.

"reklamační protokol" - je sepsán - tj. je podáno písemně - nebo ne? sepisuje se ještě nějak jinak?

"náležitě vyzkoušet" - výhrady po deformaci za ty měsíce jsou oprávněné - to nemůže předem nikdo vyzkoušet

"zabalené" - je věcí domluvy - nemůžete tam zavést zablitou sedačku a musí být zabaleno při převozu, aby se dále nepoškodilo... takže třeba přepravní folie, balící papír,...

"Zatížení" - 3x 90kg - standard

"Zákony" - pokud existuje novela, pak se řídí aktuální obchod novelou daného zákona. Pokud je odkaz ve smlouvě na již neplatný zákon, pak je smlouva neplatná.


doplněno 17.01.17 08:06:

na "úhradu nákladu spojených s vyřízením reklamace" máte nárok ze zákona, pokud bude prokázáno, že reklamace je oprávněná.

Jestli zjistí, že jste se pokoušeli doma opravit svépomocí a nevyšlo to, reklamaci zamítnou oprávněně. Jestli je tam poškození, které vzniklo nekvalitností materiálu, pak znalec popíše a prodejce prostě uznat musí - nebo se bude soudit ...

Záleží jen a jen na vaší povaze a tvrdosti při jednání, jestli vyreklamujete.

separe
hodnocení

Nevím jestli podání reklamace a reklamační protokol je totéž. Podle mne jsou to asi 2 různé věcí. Reklamaci podává kupujíci a reklamační protokol sepisuje prodejna se zákazníkem který jim podal reklamaci. Alespoň takto to chápu já.

Pokud jde o to zabalení tak balící papír by asi nebyl příliš vhodný, protože ten by se při přepravě mohl snadno roztrhat. Přepravní folie asi ano ale spíše nějaká silnější. Mne jde spíše o to jestli zákon připouští předání i nezabalené reklamované sedačky. Příliš by se mi nechtělo zhánět nějakou vhodnou folií na zabalení a investovat do toho peníze. Chápu, že by to mělo být čisté. Zaleží v jakém autě by se to vezlo. Pokud by to bylo auto čisté a uloží se to tak aby se to při převozu nemohlo převrátit nebo hýbat tak si myslím, že i bez obalu by se to nemělo nijak poškodit nebo zašpínit. Něco jiného by bylo kdyby se to vezlo na nákladním autě kterým se předtím vozilo např. uhlí nebo cement.

Ohledně těch zákonů by mne zajímalo jestli ty zákoný které mám uvedené na záručním listu jsou stále platné nebo v době kupování té sedací soupravy (listopad 2015) platné byly. Zajímá mne jestli mi náhodou nedali ten záruční list s zastaralými záručními podmínkami sepsanými podle v době prodeje již neplatných zákonů. Co konkrétně je myslené tou smlouvou nevím, protože žáden papír s nadpisem smlouva nemám a ani nevím, že bych něco takového podepisoval. Mám k dispozici pouze záruční list, dodací list a účet o zaplacení. Předpokládám, že asi každá uskutečněná koupě čehokoliv se považuje za smlouvu mezi kupujícím a prodávajícím a nemusí se přitom ta smlouva sepisovat písemně.


doplněno 17.01.17 12:26:

imlc: Ano vím, že ze zákona mám nárok na úhradu nákladu spojených s vyřízením reklamace, ale pouze v případě, že reklamace bude uznána. Jinak na tu úhradu nákladu spojených s vyřízením reklamace má prodejce. Nic jsem si svépomocně nepokoušel opravovat a ani to nemám v úmyslu, tak že toto by neměl být důvod k zamítnutí reklamace. Poškození vlivem nekvalitního materiálu nebo nekvalitním provedením by prodejce uznat měl, ale s tím posouzením, že je to poškozené vlivem něčeho nekvalitního můýe být nenalý problém. Na tvrdosti při reklamaci samozřejmě záležet bude. K tomu je ale dobré alespoň trochu znát některé zákony aby se vědělo na co je nárok a na co není a mohlo se tím případně i argunmentovat. V tom se já ale právě přiliš nevyznám. Bylo by asi zbytečné trvat na něčem na co podle zákoná reklamující zákazník narok nemá, např. asi na prohlídce doma u zákazníka.

 

satak
hodnocení

0x
Reklamovat to můžete, ale pochybuji, že vám to uznají jako výrobní vadu, po patnáctiměsíčním užívání...dáte peníze za odvoz a ještě můžete být až 30 dní bez sedačky...

 

separe
hodnocení

Vidím, že se tu vyskytují jak názory, že se jedná o závadu na reklamaci a měl bych do toho jít a reklamovat, ale také, že s tím asi neúspěju a bude mne to stát peníze za dopravu do prodejny a zpět. Toho, že bych mohl s reklamaci neúspět a nadělat si tak zbytečné náklady se nejvíce bojím. Nikdy jsem nic takového nereklamoval a nejsem v takových věcech příliš zběhlý. Nevyznám se v zákonech a nevím na co bych měl mít právo a nárok a na co ne. Ono může stačít, že si to nedokážu dostatečně vyargumentovat příslušnými zákonami a nebo v neznalosti souhlasím s něčím co se pak může obrátit proti mne.

Zajímá mne jestli tu reklamaci bych musel skutečně podat písemně tak jak to mám uvedené v záručním listu a jestli to tak stanoví nějaký zákon a také jestli nějaký zákon stanoví, že to musí být na reklamaci dodané zabalené.

hahanaj*

Určitě nic nikam neodvážejte - musíte se dohodnout na prodejně jaký postup zvolit ... jistě přijede někdo k vám a posoudí stav sedačky u vás doma .

separe
hodnocení

To by mi nejlépe vyhovovalo kdyby někdo z prodejny přijel ke mne domů posoudit tu sedačku. Předpokládám, že ale prodejce nemá takovou povinnost jezdit k zákazníkům posuzovat reklamovaný nábytek, protože mu to žáden zájon asi nestanovi. Bude asi záležet pouze na dobré vůli prodejce jestli to budou ochotní přijet posoudit k zákazníkovi a nebo budou trvat na dopravě do prodejny. I kdyby byli ochotní přijet ke mne domů to posoudit a reklamaci neuznají tak asi pak můžou požadovat po mne úhradu nákladů za příjezd ke mne aj. s tím spojených.

Právo na reklamací lidí mají, ale v některých případech do toho musí investovat nemalé peníze které v případě neúspěchu se jim nevrátí. To možná některé lidi od reklamování i může odradit.

hahanaj*

Prodejce nikam nepojede- má k tomu technika, který se tím zabývá...jako například zde si můžete přečíst jak eklamace probíhala

- dtest.cz/...

separe
hodnocení

Jestli by to přijel posoudit prodejce nebo nějaký jejích technik tak to je snad jedno. Z toho odkazu na stránky dTestu ale není zřejme jak to celé nakonec dopadlo a také jestli nějaký zákon nařizuje prodejci aby v případě reklamace nábytku vyslal technika k zákazníkoví a nebo může požadovat dovezení reklamovaného zboží do prodejny. Také se tam nepíše jestli požadovali po te paní úhradu nákladu spojených s vyřízením reklamace.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]