Vrácení peněz internet

Od: Datum: 11.01.17 11:16 odpovědí: 14 změna: 12.01.17 06:14

Dobrý den,

jsme neslyšící a tak prosíme o radu prozatím zde, dne 1.11.2016 jsme si přes internet koupili 2kusy pokojové dveře míru přes internet, s dobou výroby a dodání bylo uvedeno 4-6týdnů. Dveře jsme hned zaplatili a obchod nám sdělil, že dveře zařadili do výroby a uvedli termín dodání 19.12. Bohužel 19.12. nám dveře nebyly doručeny, údajně měli nějaké problémy s dopravou, ale dveře už byly vyrobené a měli je na skladě.

Pak byly vánoční svátky a dovolené které měli až do 9.1. a nyní nám sdělili, že dveře doručí 16.1, ale my jsme mezitím poslali 28.12 písemné odstoupení od smlouvy, protože nedodrželi termín dodání a tak chceme i peníze zpět. Obchod toto odmítá a dveře nám chtějí 16.1 doručit, ale my už jsme mezitím museli koupit dveře, aby nám nebyla zima, prosím o pomoc jak se máme nyní s manželem bránit a dosáhnout toho, aby nám vrátili peníze. Telefonický přístroj bohužel nemám, nedoslýchám, proto prosím o pomoc a radu. Také psali, že když dveře nepřebereme, budou nám účtovat jakési skladovné, protže dveře budou muset převézt zpět k nim na sklad.

Děkuji, Bubeníčková


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 11.01.17 13:41

Pořádně si přečtěte smlouvu, hlavně tu část o odstoupení od smlouvy. Zavázal se Vám ve smlouvě písemně dveře do toho termínu dodat? Co je tam přesně napsáno?

Kdyžtak to sem nakopírujte, ale bez osobních údajů

Ohodnoceno: 0x
 
Od: martina
Datum: 11.01.17 13:47

To byl nákup na internetu, nákup dveří, které jsme si nechali udělat na zakázku, podle nabídky eshopu, tam žádná kupní smlouva není, tedy nikdy nám žádná smlouva při koupi nainternetu nepřišla a to nakupujeme na internetu několik let...

Datum: 11.01.17 15:33
avatar

pokud jste dokončili objednávku a zaplatili za zboží, pak se lze domnívat, že jste s prodejcem uzavřeli "kupní smlouvu". souhlasili jste s obchodními podmínkami - ty najdete na jeho webu. tam najdete to, co hledáte.

a, ano. pokud se jedná o výrobek "na míru" pak nemůžete odstoupit ve 14 denní lhůtě.


doplněno 11.01.17 16:03:

pozdní dodání by mohlo být důvodem k odstoupení od smlouvy. měli by to mít zapracované právě v obchodních podmínkách.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: martina
Datum: 11.01.17 16:01

A to i když nám dodali pozdeji, teda až v lednu?

Od: rora®
Datum: 11.01.17 13:55

Podle nového občanského zákoníku nelze odstoupit od smlouvy, pokud zboží bylo upraveno na přání zákazníka. Nejsem si jistá, zda by se to dalo v tomto případě uhrát na odstoupení z důvodu prodlení. Osobně bych doporučila konzultaci s Českou obchodní inspekcí, nebo Sružením obrany spotřebitelů, pokud se zde neobjeví někdo, kdo se v tomto dobře orientuje. Počkám na odpovědi s vámi, protože mě to zajímá.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 11.01.17 15:35
avatar
Nedodani zbozi v udanem terminu zpravidla je duvodem k odstoupeni od smlouvy.
Prece zakaznik nemuze za to, ze zbozi sice bylo vyrobeno (upraveno), ale dodano ma byt s mesicni prodlevou...
Tazatelko, jaky je to obchod? Kazdy internetovy obchod musi mit na strankach i obchodni podminky, kde se lze docist o garanci dodaci lhuty a moznosti odstoupeni od smlouvy.
doplněno 11.01.17 16:11: Paragraf 1978 odst. 2 obcanskeho zakoniku, tak mi to hlasi pravni poradny. Snad to neni nesmysl...
doplněno 11.01.17 16:13: Zde si muzete prohlednout vzor... ktery uvadi zase jiny paragraf. Jsem z toho jelen.
http://www.zbynekmlcoch.cz/in…ni-zbozi-vcas-vzor-ke-stazeni
Ohodnoceno: 1x
 
Od: martina
Datum: 11.01.17 15:58

prosím kde najdu v zákoně písemně znění, že nedodání zboží v uvedeném termínu je důvodem k odstoupení smlouvy?

Od: martina
Datum: 11.01.17 16:49

děkuji za informaci, ale je to totální nesmysl, v daném paragrafu se hovoří o dlužníkovi a věřiteli... My jsme prodávající a kupující...

Datum: 11.01.17 16:58
avatar
Moc se omlouvam, snad poradi nekdo lepe.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 11.01.17 18:21
avatar

Není to totální nesmysl (odpověď Martiny je podle mne v pořádku). Vždycky je potřeba se dívat na to, kdy článek (a vzor) vznikl.

Jde o článek z roku 2010, tedy ještě z doby platnosti původního občanského zákoníku. Vzor je v pořádku, jenom je potřeba do něj doplnit čísla paragrafů podle NOZ platného od 1. ledna 2014.

NOZ, § 1977: Poruší-li strana prodlením svou smluvní povinnost podstatným způsobem, může druhá strana od smlouvy odstoupit, pokud to prodlévajícímu oznámí bez zbytečného odkladu poté, co se o prodlení dozvěděla.

Použitelný by snad mohl být i § 2087, který stanoví povinnost prodávajícího odevzdat kupujícímu věc i doklady, které se k věci vztahují v souladu se smlouvou.

K odpovědi Rory: Nemožnost odstoupení od smlouvy do 14 dnů se podle mne vztahuje pouze na odstoupení od smlouvy bez udání důvodu. Tady ale nejde o odstoupení bez udání důvodu, nýbrž o odstoupení od smlouvy z důvodu nedodržení smlouvy ze strany prodejce...

Ohodnoceno: 1x
 
Od: martina
Datum: 11.01.17 15:59
To ej dobrá myšlenka, prosím kde najdu v zákoně písemně znění, že nedodání zboží v uvedeném termínu je důvodem k odstoupení smlouvy?
Od: satak
Datum: 11.01.17 18:14
Neměli jste objednávat další,když jste měli objednávku již zaplacenou...Pokuď se chcete soudit pro pár tisíc(nevím kolik jste dali za dvoje dveře)...soudní spor může trvat i několik let a ještě si můžete zaplatit poloviční soudní výlohy...
S dodacími lhůtami před vánocemi je to mizerné.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 11.01.17 18:23
avatar

Takže měli mrznout, přestože se prodejce zavázal dveře dodat 19. prosince? Prodloužení dodací doby na více než dvojnásobek je podle mne důvodem k odstoupení od smlouvy.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 12.01.17 06:14
avatar

Je to smutné, podle mě je to sporné.

1.Pokud firma nedodá dohodnuté zboží do určitého sjednaného termínu, měl by to být důvod k odstoupení od smlouvy.

2 Ale ty dveře byly na míru, na objednávku. Kdyby to byly dveře standardní a měli jich ve skladu třeba 100 kusů, koupí je někdo jiný. Pokud byly ale upravené na specifický rozměr, každému se hodit nebudou a firmě asi zůstanou na krku. Proto se i firma brání.

Nejlepší by bývalo bylo nečekat na poslední chvíli, až uhodí zima, ale dveře si objednat třeba už v září. I kdyby došlo k opoždění dodávky, zákazníci by nemrzli a bez dveří by ještě chvíli vydrželi. Před Vánoci je všude mumraj, nic se nestíhá a pak to takhle dopadne. Do toho navíc mrazy. Jenže to jsou samá "kdyby".

Nedalo by se s firmou dohodnout, že by vrátili polovinu částky? Vám by se vrátily nějaké prostředky, je by tolik nebolely ty atypické dveře, které jim zůstanou. Jaga.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2017 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.