Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
jsme neslyšící a tak prosíme o radu prozatím zde, dne 1.11.2016 jsme si přes internet koupili 2kusy pokojové dveře míru přes internet, s dobou výroby a dodání bylo uvedeno 4-6týdnů. Dveře jsme hned zaplatili a obchod nám sdělil, že dveře zařadili do výroby a uvedli termín dodání 19.12. Bohužel 19.12. nám dveře nebyly doručeny, údajně měli nějaké problémy s dopravou, ale dveře už byly vyrobené a měli je na skladě.
Pak byly vánoční svátky a dovolené které měli až do 9.1. a nyní nám sdělili, že dveře doručí 16.1, ale my jsme mezitím poslali 28.12 písemné odstoupení od smlouvy, protože nedodrželi termín dodání a tak chceme i peníze zpět. Obchod toto odmítá a dveře nám chtějí 16.1 doručit, ale my už jsme mezitím museli koupit dveře, aby nám nebyla zima, prosím o pomoc jak se máme nyní s manželem bránit a dosáhnout toho, aby nám vrátili peníze. Telefonický přístroj bohužel nemám, nedoslýchám, proto prosím o pomoc a radu. Také psali, že když dveře nepřebereme, budou nám účtovat jakési skladovné, protže dveře budou muset převézt zpět k nim na sklad.
Děkuji, Bubeníčková
Pořádně si přečtěte smlouvu, hlavně tu část o odstoupení od smlouvy. Zavázal se Vám ve smlouvě písemně dveře do toho termínu dodat? Co je tam přesně napsáno?
Kdyžtak to sem nakopírujte, ale bez osobních údajů ![]()
To byl nákup na internetu, nákup dveří, které jsme si nechali udělat na zakázku, podle nabídky eshopu, tam žádná kupní smlouva není, tedy nikdy nám žádná smlouva při koupi nainternetu nepřišla a to nakupujeme na internetu několik let...
pokud jste dokončili objednávku a zaplatili za zboží, pak se lze domnívat, že jste s prodejcem uzavřeli "kupní smlouvu". souhlasili jste s obchodními podmínkami - ty najdete na jeho webu. tam najdete to, co hledáte.
a, ano. pokud se jedná o výrobek "na míru" pak nemůžete odstoupit ve 14 denní lhůtě.
pozdní dodání by mohlo být důvodem k odstoupení od smlouvy. měli by to mít zapracované právě v obchodních podmínkách.
Podle nového občanského zákoníku nelze odstoupit od smlouvy, pokud zboží bylo upraveno na přání zákazníka. Nejsem si jistá, zda by se to dalo v tomto případě uhrát na odstoupení z důvodu prodlení. Osobně bych doporučila konzultaci s Českou obchodní inspekcí, nebo Sružením obrany spotřebitelů, pokud se zde neobjeví někdo, kdo se v tomto dobře orientuje. Počkám na odpovědi s vámi, protože mě to zajímá.
prosím kde najdu v zákoně písemně znění, že nedodání zboží v uvedeném termínu je důvodem k odstoupení smlouvy?
děkuji za informaci, ale je to totální nesmysl, v daném paragrafu se hovoří o dlužníkovi a věřiteli... My jsme prodávající a kupující...
Není to totální nesmysl (odpověď Martiny je podle mne v pořádku). Vždycky je potřeba se dívat na to, kdy článek (a vzor) vznikl.
Jde o článek z roku 2010, tedy ještě z doby platnosti původního občanského zákoníku. Vzor je v pořádku, jenom je potřeba do něj doplnit čísla paragrafů podle NOZ platného od 1. ledna 2014.
NOZ, § 1977: Poruší-li strana prodlením svou smluvní povinnost podstatným způsobem, může druhá strana od smlouvy odstoupit, pokud to prodlévajícímu oznámí bez zbytečného odkladu poté, co se o prodlení dozvěděla.
Použitelný by snad mohl být i § 2087, který stanoví povinnost prodávajícího odevzdat kupujícímu věc i doklady, které se k věci vztahují v souladu se smlouvou.
K odpovědi Rory: Nemožnost odstoupení od smlouvy do 14 dnů se podle mne vztahuje pouze na odstoupení od smlouvy bez udání důvodu. Tady ale nejde o odstoupení bez udání důvodu, nýbrž o odstoupení od smlouvy z důvodu nedodržení smlouvy ze strany prodejce...
Je to smutné, podle mě je to sporné.
1.Pokud firma nedodá dohodnuté zboží do určitého sjednaného termínu, měl by to být důvod k odstoupení od smlouvy.
2 Ale ty dveře byly na míru, na objednávku. Kdyby to byly dveře standardní a měli jich ve skladu třeba 100 kusů, koupí je někdo jiný. Pokud byly ale upravené na specifický rozměr, každému se hodit nebudou a firmě asi zůstanou na krku. Proto se i firma brání.
Nejlepší by bývalo bylo nečekat na poslední chvíli, až uhodí zima, ale dveře si objednat třeba už v září. I kdyby došlo k opoždění dodávky, zákazníci by nemrzli a bez dveří by ještě chvíli vydrželi. Před Vánoci je všude mumraj, nic se nestíhá a pak to takhle dopadne. Do toho navíc mrazy. Jenže to jsou samá "kdyby".
Nedalo by se s firmou dohodnout, že by vrátili polovinu částky? Vám by se vrátily nějaké prostředky, je by tolik nebolely ty atypické dveře, které jim zůstanou. Jaga.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.