Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
mám takovou prosbu. Jsem OSVČ a neplátce DPH, vedu si sama účetnictví. Otázkou je zda musím vystavovat PPD jako OSVČ a neplátce, a zda od nového roku začínám příjmovým pokladním dokladem číslo 1 nebo zda pokračuju dál v řadě?
Děkuji za odpovědi.
Zákon říká jen to, že na žádost zákazníka musíte vystavit doklad. Těch dokladů, které můžete vystavit je spousta, může to být právě PPD, prodejka, paragon.. Je jedno který si vyberete, popřípadě můžete podle okolností vystavovat jednou ten jindy onen.
Číslování dokladů není v tomto případě povinné. Nicméně je vhodné. Číslovat si je můžete jak chcete, klidně můžete pokračovat v řadě dál.
Kdybyste byla plátce DPH, tak by to již tak benevolentní nebylo. Druhá věc, že tento problém za Vás stejně vyřeší EET, které se Vás pravděpodobně bude nejpozději do roku 2018 týkat.
---
§ 31 Povinnosti podnikatele
(14) Podnikatel je povinen vydat na žádost zákazníka doklady o prodeji zboží a o poskytnutí služby. Na dokladu musí být uvedeno označení podnikatele obchodní firmou, popřípadě názvem nebo jménem a příjmením, a identifikačním číslem, datum prodeje zboží nebo poskytnutí služby, druh zboží nebo služby a cena, pokud zvláštní právní předpis nestanoví jinak.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.