Nejste přihlášen/a.
Příprava, zvuková zkouška, v zimě trpící nástroje, televizní záznam který se velmi těžce synchronizuje a další stovka problémů. Nazvučit kapelu se zpěvákem pro televizní přenos, aby to nebyla ostuda je jiný, než odposlechnout konferenciéra.
Já když chodím na festivaly, tak vím, že před každým vystoupením probíhá přestavba pódia a ještě zvuková zkouška.
Toto všechno zabere minimálně 30minut ale někdy i hodinu (podle počtu nástrojů).
A stejně zvuk zní úplně jinak, než studiová nahrávka na CD.
Když by před každým zpěvákem měly mít 30minut pauzu na úpravu scény a zvukovou zkoušku, tak tam nikdo z diváků nevydrží.
To mot:
zkus si sám něco zazpívat, nahrát si to a pak to pusť někomu ať ti to ohodnotí. Když zaspíváš tak tak dobře jako zpěváci které kritizuješ, tak se tím můžeš zkusit živit aj ty.
O tom, jestli bude vystoupení na playback, rozhoduje pořadatel. On pozve zpěváka/skupinu, řekne "budete zpívat na playback, chcete to?" a oni kývnou nebo odmítnou. Je to jako by Vám budoucí zaměstnavatel nabídl dělat svou práci na playback a dostat za to peníze. Řeknete vždy "nene, to já nedělám, jedině naživo", když víte, že zaměstnavatel řekne "tak díky, nemáme zájem, vezmu někoho jiného"?
To těžko. Oni Vás prostě vystoupit naživo nenechají, v tom programu, který Vám nabízí. Takže ten druhý policajt nebude hledat auto, ale sedět doma na prdeli.
Nevím, jestli se dá srovnávat sezení na služebně a playback. Při sezení na služebně opravdu nic nenajde, zatímco playback (bohužel) zatím lidi pobavit dokáže.
Já Vaše pocity ohledně playbacku chápu, sama mám docela vytříbený vkus na zpěváky a kdo to neumí na výbornou naživo, ten u mě nemá šanci. Ale dotaz zněl "proč" - tak odpovídám.
mot: Zabékat "vínečko bílé" v koupelně je trochu neco jiného, než naživo zpívat studiovou nahrávku. Nezáleží jestli to umí ale na technických možnostech. Zpětné echo na václaváku bude mít tak 2 sekundy, rád bych se přišel podívat na tebe. Nemusíš zpívat, klidně odříkat "skákal pes" ...
Samozřejmě že je technicky možné zpívat na Václaváku, dnes se běžně používají in-ear odposlechy, takže je úplně jedno, jestli je někde nějaké zpoždění, odraz zvuku apod. Za vším ale hledejte peníze. Náklady na zmiňovaný pořad, který TV Nova reprízovala dnes po půlnoci, byly již samy o sobě dost vysoké (honoráře vystupujících, poplatky městu, hasičům, záchranářům, policii, různé servisní služby, náklady na přenos atd.) takže kdyby to mělo jít všechno ještě naživo, tak by to stálo možná i jednou tolik. Zvučit "live" nebo na (half)playback je hodně velký rozdíl v mnoha ohledech, ale hlavně finančních. Toť vše.
Bez řádné přípravy ne. Jedna technická za všechny: Aby se vypořádal zpěvák s odraženým zvukem, musí se slyšet. K tomu slouží odposlechové bedny na podiu nebo naslouchátko v uchu. To je ale docela problém vyvážit, moc potichu - neslyší nic, moc nahlas - soustava skočí do zpětné vazby. To vyvážení je jiné u prázdného náměstí, při 100 lidech a když se naplní. Bez zkoušky nejde nastavit a běhen zpěvu je riziko, že se vše rozpíská a ostuda je na světě. A to jsou jen posluchači před podiem, co teprve zpracování v přenosovém voze. Budou mikrofony snímat zvuk z reprobeden nebo mixážního pultu? Aby zpěvák otvíral pusu na text a nemíchal se tam odražený zvuk z repro je potřeba z mixu, ale co pak ruchy, aby to bylo přirozený, jak je tam dostat? Opravdu to není sranda, proto je jednodušší pustit základ a živě maximálně zpěv. Jeden mikrofon se dá uhlídat, většinou
Tak především "profláknutý" zpěváci naživo moc zpívat nechtějí, protože to není to pravý ořechový co vypiplají se zvukovými procesory ve studiu a zpěv je proto o mnoho chudší než jej známe z nahrávek. Kdejaký kiks nelze vzít zpátky a renomé je v tahu. Pokud mají svoji aparatůru, tým a již mají zažité co a jak, tak to velký problém není. Při směsici všelijakých umělců většina přistoupí na play back. Obzvláště to přinese nějakou rychlou korunu bez větší námahy, tak proč ne. Lidé jsou unešeni, jak jim to jde kdykoliv a kdekoliv.
Zdravím. Když to vezmu ze svého úhlu pohledu člověka, co si zpěvem přivydělává... zima, mráz a čekání na vystoupení je pro hlasivky mor. A to i ve vyhřívaným stanu atd. Prostě zpívat v zimě je vždycky o hlas. Vždycky. Čím déle, tím hůře. Další věcí je, že některé písničky interpretů jsou těžší... a zazpívat je v zimě s minimální přípravou (rozezpívávání někde v autě nebo stanu je naprd), je risk, že onde to zpěvák nevytáhne, onde neudýchne, a trapas je na světě. Takže i když playback nesnáším, v těchto případech ho chápu. Konkrétně třeba Řeka lásky od Rottrovky je těžká dost.
Daleko trapnější je playback v různých rádobyzábavných pořadech, kde jsme se zasekli za socíků...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.